PC anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: PC anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC anlegg

Er dritlei papplyden i pc høyttalerne nå og sitter å kikker på mulige alternativ.
    Så da er spm, kjøpe noen billige stativ høyttalere ala Dali Concept 1 og en Denon PMA-510 stereoforsterker eller logitech system ala Z5500
    ?
    Suround er ikke nødvendig på pc en, dette er i hjemmekinoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Er dritlei papplyden i pc høyttalerne nå og sitter å kikker på mulige alternativ.
    Så da er spm, kjøpe noen billige stativ høyttalere ala Dali Concept 1 og en Denon PMA-510 stereoforsterker eller logitech system ala Z5500
    ?
    Glem plastikkanlegget til Logitech. Er 100% sikker på at du vil bli mer fornøyd med alternativ2. Sleng på en usb-dac hvis du har råd(1000kr).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe som virkelig spiller bra så er dette å anbefale, har ett sånn selv og dette trykker sykt bra samt fin lyd:

Klipsch iFi - FINN Torget

aner ingenting om hvem selger er osv, bare tipser deg om noe som gir BRA lyd:P

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Glem plastikkanlegget til Logitech. Er 100% sikker på at du vil bli mer fornøyd med alternativ2. Sleng på en usb-dac hvis du har råd(1000kr).
    Øhhh, nå til dags bruker faktisk Logitech Tang band sine elementer, i de bedre anleggene, og disse låter faktisk myyye bedre enn det du skulle tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Øhhh, nå til dags bruker faktisk Logitech Tang band sine elementer, i de bedre anleggene, og disse låter faktisk myyye bedre enn det du skulle tro.
    Du motsier vel deg selv en smule der?

"Logitech høyttalere til 400kr. Noe plastikk-ræl med Tang Band elementer. Høres ut som noen som spiller på hårkam med matpapir."

Sist gang jeg spilte musikk på en hårkam med matpapir låt det i allefall ikke særlig bra, du har tydligvis en annen oppfatning av god lyd enn meg?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du da noe helt annet i signaturen?????

Z5500 låter uansett balle. Det Klipsch anlegget som ble linket til er bra. MM1 til B&W låter fantastisk, og tar bare noen CM med plass. Det er super lyd i de.

En kompis lastet dette opp på face. Jeg lollet.

PC anlegg-180162_10150128873775943_572875942_8335532_4730572_n-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    He, he han kjører 15.3 ser jeg, ikke mange som kan skryte av det her på forumet!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det låter akkurat slik jeg vet, ikke tror.
    Er godt kjent med Logitech Z5500, og jeg synes absolutt ikke det er verdt pengene, spesielt ikke hvis surround er unødvendig.
    Greit nok for å få litt brumling i en actionfilm, men ikke bra på musikk. Derfor anbefaler jeg heller Dali Concept 1 som jeg personlig mener ligger langt over Logitach Z5500. Finnes sikkert masse andre gode alternativer i samme prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herrejesus, 9000kr i Z5500 høyttalere. Hver mann sin smak...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? Har fått veldig gode kritikker.

B&W MM-1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hva med disse? Har fått veldig gode kritikker.

B&W MM-1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Så kjekke ut de der.
    Kom til å tenke på en artikkel lyd og bilde hadde for noen år siden.
    Dynavoice MAGIC S4 - Lyd og Bilde
    For 900kr får du neppe bedre lyd. Har eid de høyttalerne selv, og kan ikke sammenlignes med plasthøyttalere i samme prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Det ble Dali concept 1 og Denon pma 510. Var innom spaceworld å hørte litt på z5500, men det blir som nevnt over her.. brumming og diskant. mangler det midt i mellom.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Du motsier vel deg selv en smule der?

"Logitech høyttalere til 400kr. Noe plastikk-ræl med Tang Band elementer. Høres ut som noen som spiller på hårkam med matpapir."

Sist gang jeg spilte musikk på en hårkam med matpapir låt det i allefall ikke særlig bra, du har tydligvis en annen oppfatning av god lyd enn meg?
    Hvis du leser posten min en gang til, så ser du at jeg presiserer "i de bedre anleggene".

Hvorfor har du da noe helt annet i signaturen?????
    Du får lov til å lese innlegget en gang til du også.

Forresten så koster de elementene der bare 500kr, trenger ikke bruke 9000kr for å få 3 subber som illustert på bildet. De spiller overraskende bra til å være 6'5" midbasser. Gitt at de har riktig kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får lov til å lese innlegget en gang til du også.

Forresten så koster de elementene der bare 500kr, trenger ikke bruke 9000kr for å få 3 subber som illustert på bildet. De spiller overraskende bra til å være 6'5" midbasser. Gitt at de har riktig kasse.
    Du sier i signaturen, at du har noe plastikk ræl med Tang Band elementer i som låter dass. Når jeg leser dette tenker ikke jeg automatisk at Tang Band er positivt for lyden, du fremstiller det jo ikke for å ha himmelsk lyd. Kan tenke meg at Ostemannen har samme oppfatning...

Det siste avsnittet ditt forstår jeg ingen ting av. Hvis du betaler 500 kr per element får du ikke Logitech kassa med på kjøpet, for å få det må man kjøpe hele z5500 settet.
    På bildet er det illustrert 3 slike basser, det vil si at eieren har kjøpt TRE sett Z5500. Det vil si rundt 9000kr det var det som var poenget til k_s.

Og til sist, hvor har du 6,5" midbass fra!?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til sist, hvor har du 6,5" midbass fra!?
    Tang Band W6-1139SI 6" Basser - dynaBel AS

Det elementet der brukes i Logitech anlegget.

"Tang Band W6-1139 er et allsidig 6.5" neodym sub-basselement med hele 26mm p-p linjær slaglengde." Selv ville jeg ikke kalt det sub-basselement, men men...

Det siste avsnittet ditt forstår jeg ingen ting av. Hvis du betaler 500 kr per element får du ikke Logitech kassa med på kjøpet, for å få det må man kjøpe hele z5500 settet.
    Og jeg skjønner ikke hvor jeg har skrevet det at man skal ha Logitech kassen.

Og en siste ting jeg føler jeg må presisere, its all about the box!

Tang Band leverer gode elementer, men når man plasserer de i tynne plastikk "saker" som jeg har, uten volum, så er det dømt til å bli dårlig resultat uansett. Trodde dere HiFi-mennesker kunne litt om høyttalere jeg.

Ikke har jeg skrevet noe sted i signaturen min at Tang Band er ræl heller, står klart å tydelig at det er plastikk-ræl MED Tang Band elementer i.

Jeg ser ikke helt hvorfor dere henger dere opp i hverken signaturen min som dere noenlunde feiltolker, eller ting dere feiltolker i innlegget mitt. Ta heller å hjelp trådstarter/les budskapet. Skal jeg liksom begynne å pirke på skriveferdighetene dine eller? At du skreve ! foran ? også videre?! Ta en pause a...

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser posten min en gang til, så ser du at jeg presiserer "i de bedre anleggene".
    Signaturen din sier at Tang Band-elementene er i høyttalere til 400 kroner. Er det de "bedre høyttalerene" til Logitech?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Signaturen din sier at Tang Band-elementene er i høyttalere til 400 kroner. Er det de "bedre høyttalerene" til Logitech?
    Nei, hvis du hadde tatt deg tid til å se igjennom produktsortimentet til Logitech hadde du funnet ut at det er de billigere settene til Logitech som koster rundt 3-400kr. Og de bedre koster rundt 1 500kr.

Med mindre du kan bevise det at de fleste produsenter pleier å prise sine beste/bedre produkter billigst, så bør du skjønne svaret på ditt eget spørsmål.

Jeg tør spekulere at du har lite å gjøre, og henger deg opp i småting. Eller kanskje jeg skal trekke den konklusjonen at du er så evneveik at du ikke klarer å finne ut/skjønne sånt selv.

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hvis du hadde tatt deg tid til å se igjennom produktsortimentet til Logitech hadde du funnet ut at det er de billigere settene til Logitech som koster rundt 3-400kr. Og de bedre koster rundt 1 500kr.
    Titt-tei

OT: B&W MM-1 låter ganske bra, men når man er i det prisleiet er det ganske mye annet som begynner å se fristende ut. Eksempelvis Dali-Denon-kombinasjonen nevnt av trådstarter. Til syvende og sist blir det en prioritering av plass kontra lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tang Band W6-1139SI 6" Basser - dynaBel AS

Det elementet der brukes i Logitech anlegget.

"Tang Band W6-1139 er et allsidig 6.5" neodym sub-basselement med hele 26mm p-p linjær slaglengde." Selv ville jeg ikke kalt det sub-basselement, men men...

Og jeg skjønner ikke hvor jeg har skrevet det at man skal ha Logitech kassen.

Og en siste ting jeg føler jeg må presisere, its all about the box!

Tang Band leverer gode elementer, men når man plasserer de i tynne plastikk "saker" som jeg har, uten volum, så er det dømt til å bli dårlig resultat uansett. Trodde dere HiFi-mennesker kunne litt om høyttalere jeg.

Ikke har jeg skrevet noe sted i signaturen min at Tang Band er ræl heller, står klart å tydelig at det er plastikk-ræl MED Tang Band elementer i.

Jeg ser ikke helt hvorfor dere henger dere opp i hverken signaturen min som dere noenlunde feiltolker, eller ting dere feiltolker i innlegget mitt. Ta heller å hjelp trådstarter/les budskapet. Skal jeg liksom begynne å pirke på skriveferdighetene dine eller? At du skreve ! foran ? også videre?! Ta en pause a...

He, he du må da skjønne at det ikke er det elementet de bruker i z5500, det er 10 tommer, les: ikke 6,5!!! De elementene har INGEN ting å gjøre med hverandre.

Og for å oppklare EN gang til: vi har aldri snakket om elementene i bassen, DU har snakket om dem. Vi bare sa at det er sykt å bruke 9000 kroner på Logitech settene. Han som er eier av bildet har HELT klart kjøpt tre sett, som vil komme på en pris lik 9000 kroner.

Jeg har heller aldri pirket på skriveferdighetene dine, bare så det er sagt, men har min egen tolkning av signaturen din. Den er veldig lett å missforstå.

Da har vi oppklart at du mener tang band elementene er gode, men at de ikke er gode i Logitech produktene grunnet kassene (enig), at logitech z5500 har 6,5" bass (uenig) og at fyren med de tre tang band elementene aldri har kjøpt tre sett z5500 men betalt 500 kroner per element (uenig):wink:

Edit: les denne: F/S: 10" Tangband WT-644F Subwoofer / Logitech Z-5500 - Club RSX Message Board

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    ?

Jeg har Swans D1010MKII aktive Pc høytalere. Jeg synes disse spiller overaskende godt. Koster 1500,-....De dyrere modellene er kanskje enda bedre men de har jeg ikke prøvd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •