Komplett surroundanlegg - hvilket pakke passer meg best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett surroundanlegg - hvilket pakke passer meg best?

Hei,
    dette er mitt første innlegg her på dette forumet, og håper med det dere er litt tolmodige med meg da jeg ikke kan mye om dette emnet. Håper å starte på læringskurvestigningen nå!

Jeg har kjøpt en OK flatTV (lcdteknologi, LG LE850n), men mangler lyd. Dette er altså det jeg er på utkikk etter nå. Jeg kan egentlig INGENTING om lyd per nå, og startet å kikke litt på surround.no. Her så jeg flere gode (visstnok) pakker, uten at de individuelle elementene sa seg så mye. Kan dere hjelpe meg med det?

Det er i hovedsak fire pakker jeg har sett på, anbefalt av surround.no:

Yamaha RX-V767T + Dynavoice M-65 EX-pakke Black - http://www.surround.no/product/57156...akke-Black.htm
    Kode:
    Ny testvinner fra Yamaha! 

Her i kombinasjon med testvinner-høyttalerne fra Dynavoice.

• 6 x HDMI 1.4 inn, 2 x HDMI ut 
    • 3D-støtte / lydreturkanal 
    • 7 x 95W/7 x 145W 
    • YPAO romkorreksjon 
    • Alle HD-lydformater 

Pakken består av :
    1 stk. Yamaha RX-V767 Titan
    1 par Dynavoice Challenger M-65 EX Black Piano/Black Oak
    1 par Dynavoice Challenger S-5 EX Black Piano/Black Oak
    1 stk. Dynavoice Challenger C-5 EX Black Piano/Black Oak

Pakkepris kr.8.990,-
    Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke - Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke

Kode:
    Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke

Nye Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ 99W10.16 subwoofer
     Knallpakke! Surroundanlegg sammensatt av Testvinnere fra Onkyo,
     Dynavoice og XTZ. Vi tør å påstå at bedre lyd finner du ikke i denne 
    prisklassen. Onkyo TX-SR608B fikk karakter 6 av 6 i bladet Hjemmekino! 
    Dynavoice F-6 fikk karakter 10 av 10 i Lyd & Bilde! XTZ 99W10.16 fikk 
    karakter 6 av 6 i Lyd & Bilde og VG. Pakken består av: Onkyo TX-SR608B 1 
    par Dynavoice F-6 EX High Glossy Black 1 par Dynavoice S-4 EX High Glossy 
    Black 1 stk Dynavoice C-4 EX High Glossy Black 1 stk. XTZ 99W10.16 High 
    Glossy Pris kr. 8.790,- pr. pakke. Frakt kr. 1190,- inkl. oppkravsgebyr 
    Surround.no kjøper Onkyo av den norske offisielle importøren, Mono 
    AS.

Yamaha RX-V667B + M-65 EX-pakke Black - Yamaha RX-V667B + M-65 EX-pakke Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Kode:

Her får du en meget rimelig surroundpakke bestående av testvinnere.
    Også meget god på musikk.

Pakken består av :

1 stk. Yamaha RX-V667B. Toppkarakter i bladet Hjemmekino.
    1 par Dynavoice Challenger M-65 EX. Toppkarakter og gullmedalje i Lyd & Bilde
    1 par Dynavoice Challenger S-5 EX
    1 stk. Dynavoice Challenger C-5 EX

Dynavoice-pakken fikk karakter 10 av 10 i bladet Digital Life

Produktene kjøpt enkeltvis koster kr. 9.660,-

Pakkepris kr. 7.990,-
    Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black - Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kode:
    PÅ LAGER!
    En fantastisk pakke med testvinnere fra Onkyo og Dynavoice.
    Pakken egner seg fabelaktig til både musikk og film.

Pakken består av:
    1 stk Onkyo TX-SR607 silver
    1 par Dynavoice M-65 EX
    1 par Dynavoice S-5 EX
    1 stk Dynavoice C-5 EX

Pris kr.6990,- pr. pakke.
    Personlige preferanser
    • Jeg ser omtrent like mye på film som jeg hører på musikk. Jeg har dog et eget Boseanlegg koblet til en trådløs Apple aiport express som jeg streamer trådløs lyd til, og et nytt surroundanlegg vil for det meste bli brukt til film.
    • Filmavspiller: Jeg har (kun?) en ps3 spiller som vil spille av mine filmer, for det meste blueray.
    • Rommet: Stua er sammen med kjøkkenet, og avgrenser seg til et hjørne av et nogenlunde avlangt firkantet rom (lengre enn det er bredt). Jeg studerer i Polen og det er her anlegget vil være de neste to årene, og veggene her består av (tynn) gips.
    • Jeg er glad i lyd ettersom jeg er sønn av min musikk/filminteresserte far, og mener selv jeg er flinkere enn naboen til å høre forskjell på god og dårlig lyd, selv om jeg på ingen måte er noen ekspert!
    • Det er viktig for meg at lyden er så kjapp og presis som mulig.

Iom. at jeg bor i utlandet, kommer jeg nok til å kjøpe disse items (mangel på tilsvarende norskt ord) individuelt her nede. Med dette mener jeg at dersom dere heller ville satt sammen en egen pakke med items fra flere av disse pakkene, kom gjerne med forslag! Jeg er også naturligvis åpen for introduksjon av andre items (forstekrere, osv).

Håper på svar med god forklaring, da jeg gjerne vil lære =)

På forhånd takk =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde tatt m65 fremfor f-6, ellers vil jo en bedre reciever få mindre støy og bedre kontroll over elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre receivere i denne prisklassen dere kan anbefale da? Er yamaha RX-V767 den beste i sin klasse? Andre fronthøyttalere jeg burde se på i prisklassen 2.500kr ish (lik som challengerne)?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er film det er snakk om hadde jeg hvertfall gått for yamaha, digger lyden dems på film, jeg har onkyo nå og skal bytte over til yamaha etter hvert.

Når det gjelder HT, hva med noe xtz ifra surround.no? rimelig god lyd for pengene i de

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65...

Yamaha er knall, alle de du nevner er bra.. 7modellen har bedre kraft sef...

Ellers tror jeg M65 passer bedre til Onkyo.

Onkyo er også knall...

Så blir smaksak.

Yamaha kan jo utbygges med effekt, det tror jeg ikke Onkyon kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar!
    Beklager at jeg hopper litt nå, men har dere peil på høyttalere av andre (mer internasjonale?) merker til samme pris og kvalitet? Jeg studerer i Polen og det _aller_ enkleste for meg er å finne høyttalere jeg kan kjøpe her nede. Jeg har hørt så mye bra om Dynavoice når det kommer til hva man får for penga, og det er viktig for meg at dette kriteriet oppfylles. Dermed spør jeg dere om dere vet om høyttalermerker som passer denne receiveren like godt, som koster like mye og som er av tilsvarende kvalitet/pris?

Hvordan sammenligner Dynavoice seg med disse?:

* XTZ 89 Front PAR
    * XTZ 80.1 Front
    * Yamaha?
    * Jamo?
    * JBL?
    * Andre merker tilsvarende Dynavoice?

Igjen takk for gode tilbakemeldinger!! Setter virkelig pris på det =)

EDIT: Leste en kjapp test av XTZ 89 fra Lyd&Bilde, og synes ikke de likte sistnevnte like bra som Dynavoice...
    EDIT2: Ser at det noen steder (sverige..) står Yamaha RX-V767 mens det i Norge (surround.no) står Yamaha RX-V767B, er det forskjell på disse? Står kanskje bare for Black?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anterialis

* XTZ 89 Front PAR
    * XTZ 80.1 Front
    * Yamaha?
    * Jamo?
    * JBL?

EDIT: Leste en kjapp test av XTZ 89 fra Lyd&Bilde, og synes ikke de likte sistnevnte like bra som Dynavoice...
    EDIT2: Ser at det noen steder (sverige..) står Yamaha RX-V767 mens det i Norge (surround.no) står Yamaha RX-V767B, er det forskjell på disse? Står kanskje bare for Black?
    Jeg har hørt både jamo og xtz, syns begge var bra til prisen de hadde, litt usikker på de xtz du nevner der, kanskje jeg heller hadde gått for en komplett jamo pakke, og en yamaha forsterker, får ganske mye morro med det
    Når det gjelder den B en står nok det bare for black, har ingenting og si, er bare forskjellige betegnelser til forskjellige markeder, du vil ikke merke noe forksjell.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar!
    Beklager at jeg hopper litt nå, men har dere peil på høyttalere av andre (mer internasjonale?) merker til samme pris og kvalitet? Jeg studerer i Polen og det _aller_ enkleste for meg er å finne høyttalere jeg kan kjøpe her nede. Jeg har hørt så mye bra om Dynavoice når det kommer til hva man får for penga, og det er viktig for meg at dette kriteriet oppfylles. Dermed spør jeg dere om dere vet om høyttalermerker som passer denne receiveren like godt, som koster like mye og som er av tilsvarende kvalitet/pris?

* XTZ 89 Front PAR
    * XTZ 80.1 Front
    * Yamaha?
    * Jamo?
    * JBL?

Klipsch er iallefall ganske billig i Norge, og de passer kjempebra sammen med Yamaha. JBL passer også bra med Yamaha..

XTZ er myyyyye bedre enn Dynavoice, Dynavoice er helt greie høytalere. Mens XTZ er mye bedre kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig du nevner Klipsch, Danke! Jeg var nettopp hos en kamerat som har litt peiling, og han nevnte også Klipsch. Jeg syns dog at disse lå litt høyere i pris (4-5 tusen for synergy serien, kontra 2900 for dynavoice m-65). Spm. blir vel da om synergy er desto mye bedre..?

Noen spesielle høyttalere fra Jamo du/dere anbefaler meg å ta en titt på? Pris er altså mellom 2-4 max 5 tusen...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig du nevner Klipsch, Danke! Jeg var nettopp hos en kamerat som har litt peiling, og han nevnte også Klipsch. Jeg syns dog at disse lå litt høyere i pris (4-5 tusen for synergy serien, kontra 2900 for dynavoice m-65). Spm. blir vel da om synergy er desto mye bedre..?

Noen spesielle høyttalere fra Jamo du/dere anbefaler meg å ta en titt på? Pris er altså mellom 2-4 max 5 tusen...
    Har ikke så bra peil på de forskjellige modellene til Jamo, men jeg vet fra det jeg har hørt av Jamo at det er veldig dynamiske høytalere som tåler mye trøkk.. Bra bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, komplett har nå tilbud på S606 HC3, komplett 5.0 for 4000 tror jeg det er.
    Ellers er det ikke bare en modell fra XTZ eller Dynavoice :-P Du har jo f.eks DF-5, DF-6, m.m.

Det viktigste er vel å først finne ut hvilken lydsignatur du er ute etter.
    Er du ute etter "hifi" som i minst mulig farget lyd, er du ute etter mest mulig "wow" effekt i film? Vil du ha overdreven midbass? Oppløst diskant? Høy lyd? skal du ha subwoofere? etc.

Jeg ville vurdert den S606 pakken fra komplett til 4000, samt subwoofers.
    Sjekk her i bunnen:
    Komplett.no

Der får du unektelig mye lyd for pengene.
    Diskanten synes jeg er bedre enn M65, men ikke like bra som DF-5.
    Bassen har jeg 0 inntrykk av, da jeg hørte de i lefdal sine lokaler.

Det sies at de ikke er "perfekt" i mellomtonen, men 4000 for 5.0 er ikke mye penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god tilbakemelding, og beklager sen respons.

Jeg er student, og har minimalt med penger akkurat nå. Noe av grunnen er nok at jeg for ikke mange månedene siden gikk til innkjøp av en (i alle fall i mine øyne) dyr TV (LG42LE8500). Jeg har derfor godt bilde, og mangler totalt lyd. Jeg liker GOD lyd, og hører vel ca 50/50 på musikk som jeg ser på film.

Eneste grunnen til at jeg snakker så mye om Dynavoice er fordi de fikk så god review i lyd&bilde, et blad jeg stoler mye på. De fikk vel 6/6 av dem om jeg husker riktig (selvfølgelig 6/6 når prisen er tatt med i betraktning). Tror du at S606 (som koster 25% mer) er "25% bedre" enn Dynavoice?

Og forresten, jeg snakker kun om Dynavoice m-65 ex, slik som nevnt i pakkene over. Se pakkene for info om de andre høyttalerne.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god tilbakemelding, og beklager sen respons.

Jeg er student, og har minimalt med penger akkurat nå. Noe av grunnen er nok at jeg for ikke mange månedene siden gikk til innkjøp av en (i alle fall i mine øyne) dyr TV (LG42LE8500). Jeg har derfor godt bilde, og mangler totalt lyd. Jeg liker GOD lyd, og hører vel ca 50/50 på musikk som jeg ser på film.

Eneste grunnen til at jeg snakker så mye om Dynavoice er fordi de fikk så god review i lyd&bilde, et blad jeg stoler mye på. De fikk vel 6/6 av dem om jeg husker riktig (selvfølgelig 6/6 når prisen er tatt med i betraktning). Tror du at S606 (som koster 25% mer) er "25% bedre" enn Dynavoice?

Og forresten, jeg snakker kun om Dynavoice m-65 ex, slik som nevnt i pakkene over. Se pakkene for info om de andre høyttalerne.
    Dynavoice fikk nok så bra karakter, fordi de tross alt gir ganske bra lyd for en latterlig lav sum... tatt i betrakting.

Men... det finnes høytalere der ute som gir deg bedre diskant og dynamikk...
    Feks Klipsch, Jamo, Xtz etc, men det koster jo litt mer kr.

Dynavoice er ikke dårlige høytalere, du får god mellomtone, rikelig bass og en brukbar diskant for en latterlig lav sum.

Derfor fikk nok Dynavoice en såpass god score, fordi de er meget velbygde og balanserte iforhold til billighøytalere som feks Cerwin Vega, Proson mm som fra før har hatt litt overdimensjonert bass og diskant iforhold til feks mellomtone... såkalte partyhøytalere.

Dynavoice utmerket seg ved å være noe MER enn en partyhøytaler, derfor er den så godt likt blandt pressen og publikum.

Er du på budgett så gjør du et bra valg med Dynavoice.

Har du derimot et lite rom (student), så ber jeg deg innstendig om å vurdere stativhøytalere... Det vil gi deg mye mer lyd for pengene. Helt feil blir å dytte to store M65 inn i en liten hybel....

Stativhøytalerne til XTZ som fås for rundt 2000 gir knall lyd for pengene, og er meget anvendelig for surround. Er også noe du kan leve på i tid framover.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RB~~~~ får du på brukten til en latterlig rimelig penge, skal du kjøpe brukt så kan dette være ett bedre valg om du har Klipsch og stativer i tankene. 2-3000kr brukt alt etter hvilken modell.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig mest lyst på gulvhøyttalere da jeg om "kun" et par år skal flytte hjem fra Polen og det da blir større stue ol.

Vet dere hvordan Jamo s606 høres ut sammenlignet med Dyna. m65ex? Dyna=2990 og Jamo s606 koster nå 3999 på komplett, altså omtrent samme pris (de er vel litt mindre også som passer bedre inn i et lite rom?). Noen som har hørt begge? Uavhengig av det, hvilket høyttalersett syns dere virker bedre? Dynavoice-pakka eller ei Jamo pakke?

Dynavoice:

Jamo:
    Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig mest lyst på gulvhøyttalere da jeg om "kun" et par år skal flytte hjem fra Polen og det da blir større stue ol.

Vet dere hvordan Jamo s606 høres ut sammenlignet med Dyna. m65ex? Dyna=2990 og Jamo s606 koster nå 3999 på komplett, altså omtrent samme pris (de er vel litt mindre også som passer bedre inn i et lite rom?). Noen som har hørt begge? Uavhengig av det, hvilket høyttalersett syns dere virker bedre? Dynavoice-pakka eller ei Jamo pakke?

Dynavoice:

Jamo:
    Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke
    Jeg tror du blir fornøyd med begge to. Gode høytalere begge merkene. Kommer litt an på hva slags forsterker du skal bruke også.

Jeg tror Jamo har mest morofaktor iform av dynamikk, den har sikkert litt bedre diskant også. Mellomtonen er jeg usikker på. Synes også Jamo er penest og lettest å plassere i forhold til størrelse og plassbehov.

Det blir en smaksak....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å kjøpe en yamaha rx v767 receiver. Hva syns dere om denne til disse to høyttalerpakkene?

Andre meninger hvorvidt s606 eller m-65ex burde havne i stua mi? Hva ville dere valgt?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sakset fra en test i bladet Hjemmekino Nr.4-2010.
    Det ble testet med en Onkyo TX-SR607.

Konklusjon
    Jamo spiller både musikk og film så
    vi knapt er i stand til å tro det i denne
    prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt
    engasjement og høy underholdningsfaktor.
    Det finnes heller ikke en eneste komplett
    pakkeløsningen i universet som kan matche
    dette! Nå blir jobben å finne en receiver
    som kan yte Jamo sine lydmessige egenskaper
    full rettferdighet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette siste hørtes jo bra ut.. En megafordel med Jamo er at jeg får tak i dette i Polen hvor jeg studerer. Dynavoice må jeg i så fall kjøre til Sverige å kjøpe...

Jeg har fått mange meget gode svar her, tusen takk! Allikevel lar jeg tråden stå åpen slik at flere kan kommentere hva de synes om m-65ex vs. s606. Hvilken høyttalerpakke ville dere valgt og hvorfor? Hvilket spiller best på film? På musikk?

Er yamaha rx-v767 en god nok forsterker for begge disse pakkene?

EDIT: Og forresten, hva er forskjellen på Jamo s606 hcs 3 og s606 hcs 6? Sistnevnte har separat bass i tillegg, det er den eneste forskjellen?

Hcs 3: Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke
    Hcs 6: Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til å være andre forskjeller enn att du får med en sub i den andre pakken. Ville heller gått for pakken uten sub, å brukt resterende penger på noe som er enda bedre til evt samme pris eller en 1000 lapp eller to mere. Som f.eks XTZ sin 12"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •