Komplett surroundanlegg - hvilket pakke passer meg best? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg beklager at jeg vingler så mye frem og tilbake, men dette er interessant for meg, og jo mer jeg leser, jo flere spm. dukker opp =) Håper det ikke gjør dere så mye....

Jeg leser og leser, og ser at Jamo-høyttalerne er litt tungdrevne. Det var da jeg kom over Klipsh synergy F1. Disse skal visstnok (etter hva jeg har lest meg til) være mer lettdrevne. Vil disse høyttalerne passe bedre med 767-en? Er disse høyttalerne bedre til mitt behov (70%film, 30% musikk)?

Dette er absolutt prismax for meg, selv kjøpt i utlandet...

Synergy F1 5.0 pakke + rx-v767 ?
    vs
    Jamo s608 + 767..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det ikke er flere som anbefaler å bygge opp et skikkelig anlegg på sikt, start med en surroundforsterker og kjøp noen bra fronthøyttalere, så bygger du videre på det senere..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anterialis
    Jeg beklager at jeg vingler så mye frem og tilbake, men dette er interessant for meg, og jo mer jeg leser, jo flere spm. dukker opp =) Håper det ikke gjør dere så mye....

Jeg leser og leser, og ser at Jamo-høyttalerne er litt tungdrevne. Det var da jeg kom over Klipsh synergy F1. Disse skal visstnok (etter hva jeg har lest meg til) være mer lettdrevne. Vil disse høyttalerne passe bedre med 767-en? Er disse høyttalerne bedre til mitt behov (70%film, 30% musikk)?

Dette er absolutt prismax for meg, selv kjøpt i utlandet...

Synergy F1 5.0 pakke + rx-v767 ?
    vs
    Jamo s608 + 767..
    Klipsch er som du sier ganske lettdrevne ja, og også en bra match for Yamaha.

Jeg ville nok valgt noe bedre Klipsch enn Synergi.
    Klipsch er da ganske rimelige høytalere, og jeg mener du får bedre Klipsch enn Synergi for en ganske rimelig penge. Jeg vet ikke hvordan det er i Polen, men Klipsch har i lang tid i Norge vært på salg ganske billig.

Ellers tror jeg ikke det er noen krise for at 767 skal klare å drive Jamo høtalerne greit, selvom de ikke er verdens mest lettdrevne...

Heller Jamoene du ser på enn Synergi.

Har du 70% film 30%musikk så tror jeg absolutt at Jamo er beste valg for deg, bedre basstrykk til film, og tror bedre på musikk også.

Til film så er det null problem med Jamo til 767, til musikk så blir det en smaksak..

Til sammenligning så er Synergi en veldig "enkel" høytaler, men skal du ha en såpass enkel høytaler, så vil jeg heller råde deg til noen gode stativhøytalere...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning.
    Jeg var dog på en butikk hvor det virka som de hadde peiling, og han anbefalte meg heller Klipsh F1 over Jamo s606, mente det var en bedre høyttaler. Han anbefalte også onkyo s608 over Yamahaen...

Jeg får nok høre på begge deler, er det flere her som anbefaler s606 over Klipsh synergy f1? Hørte såvidt på f1 (dog i dårlig lokaler, suboptimal plassering), og jeg syns dette låt meget bra for prisen...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning.
    Jeg var dog på en butikk hvor det virka som de hadde peiling, og han anbefalte meg heller Klipsh F1 over Jamo s606, mente det var en bedre høyttaler. Han anbefalte også onkyo s608 over Yamahaen...

Jeg får nok høre på begge deler, er det flere her som anbefaler s606 over Klipsh synergy f1? Hørte såvidt på f1 (dog i dårlig lokaler, suboptimal plassering), og jeg syns dette låt meget bra for prisen...
    Ankepunktet mitt mot Synergi er at det er den såvidt jeg vet absolutt billigste høytalerserien til Klipsch. Jeg tror du får mer lyd av Jamoene. Det at noen krever hele 5000kr for utgåtte Klipsch Synergi F1 synes jeg er ran, iallefall når man tenker over at man får fler av den høyere RF serien til oppunder 5000kr i Norge.

Det er dette som er et av ankepunktene mine, F1 høytaleren du viser til er rett og slett for dyr! Riktige pris skulle ligget på rundt kr2000.

Jeg fikk selv tilbud om Synergi SUB til kr1500 på Solberg hifi, og det er vel over 2 år siden nå. F1 høytalerne gikk for kr 2000 der.

Altså mener jeg at skal du ha Klipsch så skal det være mulig å få tak i den betydelig bedre RF serien for 4000-5000kr...
    Det er også en høytaler du kan leve på etter studietiden.

F1 er lager for å være hjemmekino merke. Synergi merket ble gitt ut med sikte på kino.
    Jeg synes at du skal velge en mer "allround" høytaler, som gjør seg bra både til musikk og kino. Funker de bra på musikk, så er de også bra på film.

F1 er nok en helt grei høytaler, med bra trykk til film og musikk. Men du får jo mye mer ut av en mer seriøs høytaler som Klipsch RF serie..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ankepunktet mitt mot Synergi er at det er den såvidt jeg vet absolutt billigste høytalerserien til Klipsch. Jeg tror du får mer lyd av Jamoene. Det at noen krever hele 5000kr for utgåtte Klipsch Synergi F1 synes jeg er ran, iallefall når man tenker over at man får fler av den høyere RF serien til oppunder 5000kr i Norge.

Det er dette som er et av ankepunktene mine, F1 høytaleren du viser til er rett og slett for dyr! Riktige pris skulle ligget på rundt kr2000.

Jeg fikk selv tilbud om Synergi SUB til kr1500 på Solberg hifi, og det er vel over 2 år siden nå. F1 høytalerne gikk for kr 2000 der.

Altså mener jeg at skal du ha Klipsch så skal det være mulig å få tak i den betydelig bedre RF serien for 4000-5000kr...
    Det er også en høytaler du kan leve på etter studietiden.

F1 er lager for å være hjemmekino merke. Synergi merket ble gitt ut med sikte på kino.
    Jeg synes at du skal velge en mer "allround" høytaler, som gjør seg bra både til musikk og kino. Funker de bra på musikk, så er de også bra på film.

F1 er nok en helt grei høytaler, med bra trykk til film og musikk. Men du får jo mye mer ut av en mer seriøs høytaler som Klipsch RF serie..
    Super kommentar! Akkurat det jeg trengte =)

Hvilken model burde jeg se nærmere på fra Klipsch da, til ca 5-6 tusen norske kroner? Jeg kjenner ikke Klipsch i det hele tatt egentlig..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super kommentar! Akkurat det jeg trengte =)

Hvilken model burde jeg se nærmere på fra Klipsch da, til ca 5-6 tusen norske kroner? Jeg kjenner ikke Klipsch i det hele tatt egentlig..

Jeg mener at du burde ha råd til RF-52 og RF62. , disse gir mye mer lydtrykk enn F1... Det kan du jo se og høre selv.

RF-52II betyr at det er den nye versjonen.

For deg som er på student-budgett så tror jeg du får mye mer for pengene ved å velge den gamle modellen.
    Dersom du kan gå ut med ca 5000-6000kr +- så har du jo sånn jeg ser det valget mellom RF-52, RF-62 og RF-82.

Jeg synes også du gjør lurt i å høre med Klipsch forumet her inne før du gjør et valg..

RF serien til Klipsch er den som er mest likt blandt folk her inne, mest pga sin meget gode dynamikk, bass og også sikkert fordi de er lettdrevne har god effekt og at man får høy lyd med de...

Det er sikkert mulig å finne de enda billigere andre steder også, dette var de første nettsidene jeg fant. Gjør oppmerksom på at prisene på Klipsch varierer veldig. Tror det er pga at det kommer nye versjoner og fordi det har vært mye salg på nett...

Her ser du to prisforslag som ikke ser helt halvgale ut... Antbuy (siste) har suveren pris iforhold, nesten halvparten av bassbrothers obs obs.

Gulvstående - Bass Brothers AS

Klipsch hoyttaler

Som du ser så blir du lurt om de krever 5000,- for F1 i Polen?

Du får den betydelig bedre RF-62 serien for 3129,- på Antbuy.

Kan du slenge på en 500 lapp til så får du jo også giganten RF-82 til 6500,-

Du får la lommeboka avgjøre, RF serien er bra alle sammen, forskjellen er at de høyere modellnumrene har større basser/elementer og mer trykk.

(Skal du ha Klipsch som er en høytaler med horndiskant, så er det også et tips at du engang i framtiden prøver en "rørforsterker". Siden disse høytalerne passer meget bra til dette.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig tilbakemelding, Danke! Setter jeg veldig pris på!
    Jeg har et spm.; Får man rf62 i 5.0 system? Jeg mener, er det laget bakhøyttalere og center i samme utførelse, og hvis ja: hva heter disse? Får man kjøpt et helt sett, og hva heter i så fall det settet?

Jeg ser at prisene på rf62 er lave her i Polen, merkelig at synergy f1 er så høye i forhold, om rf62 er en bedre høyttaler :s Uten tvil at jeg etter tips fra deg/dere går for rf =)

Et spm. til slutt: Hvor store er rf62 i forhold til jamo s606 eller Klipsch f1? Dette er de to høyttalerne jeg har sett på, og kan sammenligne med =)

Forresten, er 3200kr som vist i linken prisen på én høyttaler, eller et par? Jeg ser i utlandet, så selges denne høyttaleren for ca 2500-3000 PR STK :s Er prisen i linken din også for én (http://www.antbuyit.com/no/tv-radio-...62-html.html)? Så ikke det stod noe om dette, men dere vet kanskje hva prisen ca. ligger på...

EDIT: Forresten, jeg ser på klipsch.com at rf62 er "toppmodellen" i Home Cinema serien, stemmer dette? Hvordan er rf 52 og 42, fremdeles gode høyttalere sammenlignet med jamo s606/608 og synergy F1? =)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig tilbakemelding, Danke! Setter jeg veldig pris på!
    Jeg har et spm.; Får man rf62 i 5.0 system? Jeg mener, er det laget bakhøyttalere og center i samme utførelse, og hvis ja: hva heter disse? Får man kjøpt et helt sett, og hva heter i så fall det settet?

Jeg ser at prisene på rf62 er lave her i Polen, merkelig at synergy f1 er så høye i forhold, om rf62 er en bedre høyttaler :s Uten tvil at jeg etter tips fra deg/dere går for rf =)

Et spm. til slutt: Hvor store er rf62 i forhold til jamo s606 eller Klipsch f1? Dette er de to høyttalerne jeg har sett på, og kan sammenligne med =)

Forresten, er 3200kr som vist i linken prisen på én høyttaler, eller et par? Jeg ser i utlandet, så selges denne høyttaleren for ca 2500-3000 PR STK :s Er prisen i linken din også for én (http://www.antbuyit.com/no/tv-radio-...62-html.html)? Så ikke det stod noe om dette, men dere vet kanskje hva prisen ca. ligger på...

EDIT: Forresten, jeg ser på klipsch.com at rf62 er "toppmodellen" i Home Cinema serien, stemmer dette? Hvordan er rf 52 og 42, fremdeles gode høyttalere sammenlignet med jamo s606/608 og synergy F1? =)
    Både Jamo og Klipsch er veldig "dynamiske" høytalere dvs trykk!.

Men Klipsch RF serie er nok kjent for å være litt bedre enn akkurat de Jamoene du ser på... Dessuten er de lettdrevne og har god effekt.

At RF gir mer trykk enn F1?

Vel F1 har jo kun ett basselement med refleks, altså akkurat som en bokhyllehøytaler.
    Det finnes slike høytalere som er bra, men da må du nok godt opp i pris. Synergy er ikke en slik høytaler selvom den sikkert er helt grei.

RF serien har to bass, dvs en mellomtonebass og en bass.

Det er RF serien som er Klipsch sin musikk/film høytaler, Synergy er myntet på hjemmekinoen.

Toppserien i homecinema? Vel om Klipsch selv hevder det, så stemmer det sikkert, men det er nesten ikke grense for hvor gode Klipsch du får, en jeg kjenner her inne sverger til de gamle Klipsch scala og rørforsterker, ellers finnes det Klipsch Palladium til helt ville priser for de som vil ha det ypperste.

Klipsch RF serie er nok genial i manges hjemmekino til film og musikk, særlig pga det dynamiske trykket...

Klipsch startet i sin tid i gamle dager med at de/han bak Klipsch fant opp hornhøytalere til kinoer i USA, dermed var Klipsch hornet patentert og historien igang.

Det at F1 er dyrere noen steder tror jeg må være pga at de har gitt ut en nyere modell. Dermed nytt=dyrt. Det er vel da isåfall F10 den heter, umulig at utgåtte F1 kan være så dyr, det stemmer ikke helt synes jeg.

Egentlig er vel Synergi nesten det samme uansett om det er nytt eller gammelt. Jeg trodde de var gått ut av produksjon slik det stod på Klipsch.com (Edit jo den er utgått, nye modellen heter F10).

Jeg er ikke helt sikker, spør du på Klipsch forumet så er det sikkert flere som vet.

Det at RF seriene er så rimelige nå er fordi det kommer nye modeller RFII, dessuten har de vært solgt mye over nett og det er mye partilager igjen, tilogmed Komplett har solgt Klipsch noe som har gjort at markedet har blitt fylt og dermed har priskrigen startet og som følge av dette har prisene synket drastisk.

Halv pris på fleste Klipsch modeller iforhold til hvordan det var for 1-2 år siden. Fortsatt så er Klipsch knakende gode høytalere som gir suverent mye for prisen...

Til slutt er det veldig kjent her inne at Klipsch passer veldig bra sammen med Yamaha hjemmekino.

Par? Stereo høytalere selges alltid som par om det da ikke er subwoofer. Så prisen du ser for stereohøytalere er selvfølgelig for par.

Ja det finnes dedikerte surroundhøytalere eller småhøytalere fra Klipsch, tror du finner de også på sidene jeg viste til, ellers så finner du de på Klipsch hjemmeside. Null problem å bestille slike tror jeg..

Synes som sagt du skal lese litt og skrive inn til Klipsch forumet, der har de virkelig peil på Klipsch, jeg har kun lest meg opp på Klipsch og hørt på de i butikk.

Jeg synes det iallefall er håpløst å gi 5000 for F1, iallefall når du kan få større og bedre høytaler i den populere RF serien tilogmed rimeligere.
    Hør med de på Klisch forumet, jeg er rimelig sikker på at de er enig med meg i dette.

Selv har jeg Dynavoice, CV og Xtz høytalere...
    Dynavoicene er på vei ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, tusen takk!
    Ja jeg får høre litt i det forumet.

Jeg søkte rast på amazon, og der var det oppgitt pris per høyttaler slik jeg forstod det: Single rf52 speaker til 250 pund (Klipsch Reference RF-52 II 100W RMS: Amazon.co.uk: Electronics)
    Dette er dog rf52 II høyttaleren, men merkelig de selger én og én. Hvem vil ha én høyttaler...

Takk for all hjelp=)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, tusen takk!
    Ja jeg får høre litt i det forumet.

Jeg søkte rast på amazon, og der var det oppgitt pris per høyttaler slik jeg forstod det: Single rf52 speaker til 250 pund (Klipsch Reference RF-52 II 100W RMS: Amazon.co.uk: Electronics)
    Dette er dog rf52 II høyttaleren, men merkelig de selger én og én. Hvem vil ha én høyttaler...

Takk for all hjelp=)
    Ja, det var helt merkelig.. tror ikke det stemmer. Er alltid sånn at de selges som par, om det da ikke er en særing fra brukten som står bak....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var helt merkelig.. tror ikke det stemmer. Er alltid sånn at de selges som par, om det da ikke er en særing fra brukten som står bak....
    Jeg leste faktisk i noen andre innlegg fra dette forumet at det - særlig i danmark og tyskland - selges høyttalere enkelvis. Så det gjelder å være oppmerksom! Noen steder selger enkeltvis...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste faktisk i noen andre innlegg fra dette forumet at det - særlig i danmark og tyskland - selges høyttalere enkelvis. Så det gjelder å være oppmerksom! Noen steder selger enkeltvis...
    Ok, wow det var nytt for meg. Vet det har vært særinger på brukten som har solgt enkeltvis, men dette synes jeg er veldig rart.

Iallefall i butikker på nettet så gjelder par, om det da ikke er spesifisert noe annet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, wow det var nytt for meg. Vet det har vært særinger på brukten som har solgt enkeltvis, men dette synes jeg er veldig rart.

Iallefall i butikker på nettet så gjelder par, om det da ikke er spesifisert noe annet.
    Selv Elkjøp hadde Klipsch i stk pris. (på nettet)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •