Komplett surroundanlegg - hvilket pakke passer meg best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anterialis
    tenkte å kjøpe en yamaha rx v767 receiver. Hva syns dere om denne til disse to høyttalerpakkene?

Andre meninger hvorvidt s606 eller m-65ex burde havne i stua mi? Hva ville dere valgt?
    Til advarsel.. Yamaha og M65 passer ikke så bra sammen.. desverre.
    Jeg har Yamaha og M65 selv, og jeg måtte kjøpe inn effekt for å få brukbar musikk. På film går det suverent, men det skar seg helt med musikken iforhold til Yamaha og M65.... Rett og slett fordi de ikke matcher så bra..

Derfor råder jeg deg til å kjøpe Klipsch eller Jamo, dette er høytalere som har gode forutsetninger sammen med Yamahan. Og Yamaha er en knall forsterker.

++ Dynavoice har desverre middelmådig til dårlig diskant, de fleste kaster diskanten og bytter den med SEAS diskant.... (Dersom jeg skulle kjøpt høytaler idag så ville det ikke blitt Dynavoice... Selvom Dynavoicene klart har sine fordeler mtp pris og ytelse, så får du mer for pengene om du beveger deg litt opp i pris....IMHO)

Derfor etter jeg har kjøpt ny billigbil, så blir det innkjøp av nye høytalere... regner med at lommeboka sier Xtz, selvom jeg også har lyst på Dali og BW...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Takk for kommentaren =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke denne kommentaren før jeg hadde postet min.

Takk for dette! Det var jeg ikke klar over. Da blir det nok Jamo s606 hcs 3 og en Yamaha rx v767 receiver. Igjen, jeg lar denne tråden stå åpen for flere kommentarer om noen mener oppsettet kunne forbedres til samme pris osv. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten, jeg leser at s606 er tunge høyttalere å drive (90db..), vil en rx v767 (yamaha) være sterk nok for disse høyttalerne / dette settet?

Det er for det meste film jeg skal se på, men også litt musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Til advarsel.. Yamaha og M65 passer ikke så bra sammen.. desverre.
    Jeg har Yamaha og M65 selv, og jeg måtte kjøpe inn effekt for å få brukbar musikk. På film går det suverent, men det skar seg helt med musikken iforhold til Yamaha og M65.... Rett og slett fordi de ikke matcher så bra..

Derfor råder jeg deg til å kjøpe Klipsch eller Jamo, dette er høytalere som har gode forutsetninger sammen med Yamahan. Og Yamaha er en knall forsterker.

++ Dynavoice har desverre middelmådig til dårlig diskant, de fleste kaster diskanten og bytter den med SEAS diskant.... (Dersom jeg skulle kjøpt høytaler idag så ville det ikke blitt Dynavoice... Selvom Dynavoicene klart har sine fordeler mtp pris og ytelse, så får du mer for pengene om du beveger deg litt opp i pris....IMHO)

Derfor etter jeg har kjøpt ny billigbil, så blir det innkjøp av nye høytalere... regner med at lommeboka sier Xtz, selvom jeg også har lyst på Dali og BW...
    dynavoice df-serien er noe helt annet enn m-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg beveger meg litt OT, det beklager jeg.

Har enda et par spm:
    Hva er forskjellen på s606 og s608? Er sistnevnte mye bedre når det kommer til generel lydkvalitet? Ser at jeg i Polen får tak i s608 for ca 3500kr, er s608 "storebroren" til s606 og alt med s608 er "bedre"? Er s606 mer lettdrevne (ettersom de kun har 8" bass, og ikke 10" som s608), og vil derfor spille bedre om jeg legger til en egen sub om jeg går for yamaha rx v767-en?

Vil en yamaha rx v767 drive s606/s608 godt, eller vil det kun gå "akkurat"?

Takk igjen for alle svar! Dette gjør meg glad =)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg beveger meg litt OT, det beklager jeg.

Har enda et par spm:
    Hva er forskjellen på s606 og s608? Er sistnevnte mye bedre når det kommer til generel lydkvalitet? Ser at jeg i Polen får tak i s608 for ca 3500kr, er s608 "storebroren" til s606 og alt med s608 er "bedre"? Er s606 mer lettdrevne (ettersom de kun har 8" bass, og ikke 10" som s608), og vil derfor spille bedre om jeg legger til en egen sub om jeg går for yamaha rx v767-en?

Vil en yamaha rx v767 drive s606/s608 godt, eller vil det kun gå "akkurat"?

Takk igjen for alle svar! Dette gjør meg glad =)
    767 er en forsterker i mellomklassen så tror den skulle klare det helt greit, synes du at du kunne trengt ennå mer kraft, så har du jo valget med å biampe fronten med den ekstra forsterkeren i 767(veldig enkelt)...

Men tror den skal klare dette meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    767 er en forsterker i mellomklassen så tror den skulle klare det helt greit, synes du at du kunne trengt ennå mer kraft, så har du jo valget med å biampe fronten med den ekstra forsterkeren i 767(veldig enkelt)...

Men tror den skal klare dette meget bra.
    Jeg er ganske ny på dette, så kan ikke så mye. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med at det er en ekstra forsterker i denne forsterkeren? Bi-amping betyr at du bruker to par kanaler på feks. gulvhøyttalerne, og kjører en kanal på diskant og mellomtone, og en på bass feks, og på den måten deler opp høyttaleren og mer watt totalt per høyttaler???

Newcomer Radionette sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innvestering.

Er i gang med forberedelser til anlegg som skal plasseres i vinterhage på 50m2.
    Dette skal brukes til film og musikk. Hva jeg har tenkt på er som følger.

Emotiva XPA-1 X 2 til front.
    Emotiva XPA-5 til senter og bak.
    Emotiva ERC-1.
    Emotiva UCM-1 (Venter muligens på XMC-1,har vært i kontakt med emotiva og de sier at den ventes klar i løpet av 2011.)

Høytalere.
    JBL LS 80 front.
    JBL LS 40 bak.
    JBL LS senter.
    1 eller 2 sub etter hvert.

Har kjøpt en 60 tommer tv men går nok over til projector etter hvert.

Sjanger er blues,rock,pop.

Høres dette fornuftig ut.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Radionette
    Er i gang med forberedelser til anlegg som skal plasseres i vinterhage på 50m2.
    Dette skal brukes til film og musikk. Hva jeg har tenkt på er som følger.

Emotiva XPA-1 X 2 til front.
    Emotiva XPA-5 til senter og bak.
    Emotiva ERC-1.
    Emotiva ERC-1 (Venter muligens på XMC-1,har vært i kontakt med emotiva og de sier at den ventes klar i løpet av 2011.)

Høytalere.
    JBL LS 80 front.
    JBL LS 40 bak.
    JBL LS senter.
    1 eller 2 sub etter hvert.

Har kjøpt en 60 tommer tv men går nok over til projector etter hvert.

Sjanger er blues,rock,pop.

Høres dette fornuftig ut.
    Bare vent å se hva folk sier her, men i så stort rom ville jeg hatt noe større. Jeg har et Klipsch sett som skal selges om det skulle være av interesse. Et 7er oppsett ifra Klipsch.

Newcomer Radionette sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er åpen for alle forslag.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske ny på dette, så kan ikke så mye. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med at det er en ekstra forsterker i denne forsterkeren? Bi-amping betyr at du bruker to par kanaler på feks. gulvhøyttalerne, og kjører en kanal på diskant og mellomtone, og en på bass feks, og på den måten deler opp høyttaleren og mer watt totalt per høyttaler???
    Hjemmekinoforsterkeren er egentlig delt i to..
    Surround bak dvs høytalerkanal nr 7 og 8 kan kobles om til å drive fronthøytalerne. Det er riktig som du sier at ved biamping spiller en forsterker bass og en annen forsterker diskant og mellomtone.

Dermed kan du altså få mer watt om du skulle føle at du trenger mer..
    Det står veldig godt forklart i bruksanvisningen hvordan du skal gå fram, du må også aktivere en knapp på panelet..

Altså om du bare kjører 5.1 så kan du koble de to siste kanalene til fronthøytalerne.

Da kan du imidlertid ikke kjøre 7.1, presens, eller Sone2.(dvs ekstra høytalere i andre rom)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinoforsterkeren er egentlig delt i to..
    Surround bak dvs høytalerkanal nr 7 og 8 kan kobles om til å drive fronthøytalerne. Det er riktig som du sier at ved biamping spiller en forsterker bass og en annen forsterker diskant og mellomtone.

Dermed kan du altså få mer watt om du skulle føle at du trenger mer..
    Det står veldig godt forklart i bruksanvisningen hvordan du skal gå fram, du må også aktivere en knapp på panelet..

Altså om du bare kjører 5.1 så kan du koble de to siste kanalene til fronthøytalerne.

Da kan du imidlertid ikke kjøre 7.1, presens, eller Sone2.(dvs ekstra høytalere i andre rom)
    Mente du at jeg kan bruke kanal 6 og 7 (ikke 7 og 8) å frontene? I så fall skjønnte jeg det, hvis ikke har jeg misforstått noe :s

Så du mener en rx-v767 klarer drive s608 fronter? Selv uten bi-amping (mtp. kjøp av bakhøyttalere senere...)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt jamo pakken, og har akkurat bestilt Onkyo TX-SR608.

Er ekstremt fornøyd med Jamo pakken, utrolig mye for penga etter min mening. De spiller ekstremt godt til både film og musikk, og spiler HØYT, er også en ganske grei bass på lur, de er og ganske stilrene og tynne, lett og plassere og takler ganske store rom, funket like greit i stua som på soverommet. og 608 skal drive dem ganske godt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lyDgutten
    Har selv kjøpt jamo pakken, og har akkurat bestilt Onkyo TX-SR608.

Er ekstremt fornøyd med Jamo pakken, utrolig mye for penga etter min mening. De spiller ekstremt godt til både film og musikk, og spiler HØYT, er også en ganske grei bass på lur, de er og ganske stilrene og tynne, lett og plassere og takler ganske store rom, funket like greit i stua som på soverommet. og 608 skal drive dem ganske godt
    Hvilken Jamo pakke? s606 eller 608? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Jamo pakke? s606 eller 608? =)
    S606, er ekstremt fornøyd med pakken!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra =) Her i Polen koster ikke s608 signifikant mer, så resultatet (koblet opp med forsterker) kun er bedre bass (altså at ingen ting blir dårligere mtp. at forsterkeren kanskje ikke klarer drive hele høyttaleren like bra hvis bassen er mer krevende..), så går jeg for 608....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RX-V767 blir for svak til å drive Jamo S608 Hcs3 (er den for svak?), hvilken modell (ikke Yamaha) er ikke mye dyrere men kraftigere og kraftig nok til å drive S608 hcs3?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RX-V767 blir for svak til å drive Jamo S608 Hcs3 (er den for svak?), hvilken modell (ikke Yamaha) er ikke mye dyrere men kraftigere og kraftig nok til å drive S608 hcs3?
    Dersom du tenker sånn, så ville jeg heller prøvd med 767 og sett hvordan det fungerte. Dersom det ikke fungerte bra så ville jeg istedenfor spart og kostet på meg en tokanals effektforsterker.

Egentlig er effektforsterker til hjemmekino alltid å anbefale, særlig i front iforhold til musikkytelse i stereo.

Dersom du virkelig skal ha en hjemmekino som yter meget bra i stereo til musikk, så må du etter min mening veldig, veldig mye opp i pris.
    Da kommer du lengre i forhold til pris og ytelse med effekt.

Ofte bruker også de som har svindyre hjemmekinoer effekt til frontene. Rett og slett fordi det gir bedre ytelse til musikk.

NAD har feks rimelig effekt som passer meget bra til Jamo, ellers har også XTZ som jeg bruker selv rimelig effekt.

Altså du får etter min mening mye mer for pengene ved å kjøpe en rimelig god hjemmekinoforsterker og siden effekt.
    Iforhold til å kjøpe en dyr hjemmekino som skal være bra nok til å drive musikk i stereo på en god måte.

En hjemmekinoforsterker er som regel bygget for å gi veldig bra filmlyd, og grei til middels musikk..
    Husk at film krever mye mindre watt enn musikk.. fordi filmsekvenser jo som regel har mange rolige lydpartier, med kanskje noen bang og smell inne i mellom.
    Musikk er derimot oftest konstant og krever ofte mer watt.

Eneste hjemmekinoer i lavere prisklasse som etter min mening har brukbart med krefter til stereobruk er NAD, Rotel og tildels HK, men disse hjemmekinoene er til gjengjeld håpløst gammeldagse når det kommer til videoprosessering, bluray/HDlyd og 3d og romkorreksjon. Dvs at du ikke får med disse viktige tingene..

Til filmbruk med 767 så tror jeg Jamo S608 vil fungere meget bra.
    Til musikk i stereo så må du rett og slett vurdere selv hva du synes.
    Dersom du synes musikk kunne trengt mer futt, så råder jeg heller til å spare til effekt fremfor å bytte ut 767.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente du at jeg kan bruke kanal 6 og 7 (ikke 7 og 8) å frontene? I så fall skjønnte jeg det, hvis ikke har jeg misforstått noe :s

Så du mener en rx-v767 klarer drive s608 fronter? Selv uten bi-amping (mtp. kjøp av bakhøyttalere senere...)?
    Ja det var det jeg mente 6 og 7.

Tror det går veldig bra til film, til musikk så må du nesten vurdere selv hva du synes.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •