Ingen lyd fra blu-ray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra blu-ray spiller?

Hei

Har akkurat fått XTZ Class A100D3. Har koblet til blu-ray spiller med digital coax. Denne er også koblet til surround receiver (HDMI). Surround receiver har jeg koblet til AMP in på XTZ. Hvis jeg skrur på surround receiver, får jeg lyd. Men ikke når den er avskrudd. Ønsker å kjøre lyden direkte fra blu-ray spilleren til XTZ forsterkeren. Har satt i menyen på blu-ray spiller at den skal sende ut PCM stereo gjennom digital utgangen. Har valgt riktig inngang på forsterkeren. Har kan være galt?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår det slik at du har koblet fra "pre out" på receiver til "amp in" på xtz. Da har du vel fjernet bøylene på xtz'en, og da har du ingen forbindelse mellom pre og postdelen (amp) i xtz, og heller ingen lyd.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke koble slik. Om XTZ har en prosessorinngang kobler du fra Front Pre Out til Prosessor Inn på XTZ og kobler dine stereo kilder, inklusive digital ut fra BD spilleren som du har gjort, og du kobler høyttalerne til XTZ forsterkeren.
    Din BD spiller kobler du med hdmi til surround forsterkeren.
    Nu vil XTZ virke som effektforsterker ved film, du betjener bare surround forsterkeren, men XTZ må jo være på selvfølgelig, og prosessorinngang valgt.
    Ved stereo bruker du XTZ som en helt vanlig stereo forsterker.
    Se tråden om integrerte forsterkere med prosessorinngang i forsterker forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var nok derfor jeg ikke fikk lyd.
    Må si meg meget fornøyd. Virkelig imponert. Og det rett ut av eska. Skal kvitte meg med yamahaen og abrahamsen v4 nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •