Bel Canto e.One DAC 1.5 v.s Hegel HD10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bel Canto e.One DAC 1.5 v.s Hegel HD10

Noen som har testet, eller har en formening om dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet, men min formening er at forskjellen er marignal når det gjelder lyd. Men, vesensforskjellig når det gjelder funksjonalitet.

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så teller det jo en del at Bel Canto har fjernkontroll med volumjustering. Greit da jeg bruker Music Angel som er uten fjernkontroll...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Noen som har testet, eller har en formening om dette?
    Jeg eier Bel Canto DAC 1.5 og er tidligere eier av Hegel HD10.

Rent lydmessig er BC 1.5 bedre enn HD10, ihvertfall etter min mening. Jeg snakker ikke om 'dag og natt'-forskjeller her, men forskjellene er allikevel betydelige. Den er bedre enn HD10 på følgende punkter:

- Litt roligere lydbilde med beksvart bakgrunn
    - Mer behagelig diskant (HD10 har en hardere diskant, som kan være litt slitsom å lytte på i lengden)
    - Flere detaljer (mer oppløst)

BC 1.5 har også fjernkontroll og innebygd hodetelefonforsterker av relativt bra kvalitet (bruker Sennheiser HD800).

Totalt sett gir BC 1.5 et høyere kvalitetsinntrykk enn Hegelen, men det skulle kanskje bare mangle, siden den koster en god del mer. HD10 koster for tiden 5.995 kr, men BC 1.5 koster 9.995 kr. For meg var forskjellen i lydkvalitet betydelig nok til at jeg kvittet meg med HD10'en. Du får dessuten andre ting med på kjøpet, i tillegg til bedre lydkvalitet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at BelCanto'n er bra selv om fjernkontrollen er relativt simpel. For min del gjør det ikke noe da den ligger i en skuff og blir ikke brukt. Bruker min alt vesentilg til å bedre lyden fra en Squeezebox Touch. Er og koblet mot on Xindak Muse CD spiller men gir ikke bedre lyd enn den innebygde DAC'n i Xindak'n. Imidlertid kan jeg nå skifte kilder og kjøre alt over balanserte kabler inn i Xindak 6950. Det lyder best i mine ører.

Kjenner ikke Hegel sin så jeg kan ikke si noe om forskjellen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil påpeke at jeg bare har testet Bel Canto via SPDIF (coax). Jeg har ikke brukt USB, men jeg har lest at BC'en låter best via SPDIF (for meg er USB lite aktuelt uansett, ettersom DAC'en står et stykke unna PC'en).

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kan skrive under på at BelCanto'n er bra selv om fjernkontrollen er relativt simpel.
    Fjernkontrollen støtter de viktigste funksjonene (skifte kilde og justere volum), det holder for meg. Men hvis du mener simpel med tanke på utforming og utseende, så er jeg tildels enig. Når det er sagt så har dette lite å si for min del. Har man en universalfjernkontroll så er det en grei sak å bruke den istedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •