Dali vs Dynaudio vs KEF vs B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs Dynaudio vs KEF vs B&W

Hei

Jeg driver og bygger opp et anlegg (eller to) fra scratch. Etter litt fram og tilbake har jeg bestemt meg for å foreløpig beholde min gamle NAD 310 (hele 20 watt ved 8 ohm). NAD'en spiller en anelse mørkt, tror jeg, men er i god behold.

Lyden inn til NAD'en består av en Argon TT1 platespiller og Sonos (flac, mp3 og spotify)

Stuen dette skal stå i gjør ikke oppgaven noe lettere. Det er en åpen løsning med kjøkken, spisestue og sofastue i ett, et rektangulært rom på ca 9 x 4 meter delt opp av en diger peis, og høytalerne må nesten stå bortest på den ene langsiden. (se skisse). Jeg ønsker ikke store gulvhøytalere.

Jeg tittet først litt opp i pris (feks CM1) med tanke på å oppgradere forsterker ved neste korsvei, men har funnet ut at jeg like godt kan finne noe som passer Nad'en optimalt, og heller flytte dette anlegget ned i kjellerstua og sette opp et nytt anlegg seinere.

Jeg har forholdt meg til de to Hifi-butikkene (h-klubben og s-garden) i Trondheim, og sitter igjen med følgende alternativ:

Dali Lektor 2
    Dali Lektor 3
    B&W DM 685
    KEF iQ10
    Dynaudio DM 2/6
    Dynaudio DM 2/7

Jeg vil gjerne oppnå følgende med høytalerne:
    Fylde og oppløsning
    Behagelig diskant
    (Relativ) kontant og tydelig avspilling av bass
    Fin lyd i størst mulig område (se skisse)
    Ikke betale tusenvis av kroner for potensiale som nad'en uansett ikke har kapasitet til å ta ut.

Innspill?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    XTZ 93 WMT i sort pianolakk. Beste Kjøp i Lyd Bilde! - FINN Torget

Dette bør være ett godt kjøp, tror naden din klarer å puste grei lyd gjennom disse. Dette er nye, fra surround.no.

Vurderer disse selv, med en 2x50w nad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •