DSpeaker anti mode 8033S till 2subbar?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DSpeaker anti mode 8033S till 2subbar?

Ringde idag till avshop och skulle beställa till mina två B&W CM10 som är kopplade till min NAD T775. Daniel sade där att han rekommenderade 8033S när man har två subbar. Jag har ju mina ikopplade i "sub1" och "sub2" och båda slår samtidigt när jag gör en Audyssey. Men när jag läser på nätet står det inget om att denna modell kan användas till 2 subbar,det gör mig osäker...
    Tacksam om någon visste något och kunde hjälpa mig! Tack på förhand!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan brukes til to subber, men korigerer som om det var én.

Tror eneste forskjell mellom dem er at 8033S har litt opgradert elektronikk, blant annet doble innganger for bruk i rene stereosystemer. Det skal ikke ha noe å si da bassen i området antimode jobber er mono uansett: <144hz
    Den har jo kun 1 utgang til tross for to innganger. Eneste to innganger gir deg er 3db mer nivå på signalet, og det trenger man skjeldent.

Uansett sørg for å optimalisere resultatet på egenhånd først. Plaser subbene optimalt, samt juster fase og volum best mulig.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Daniel er litt på bærtur om 8033S dersom jeg har tolket dokumentene fra DSPeaker rett. Temaet er tatt opp før og jeg har svart i den 'offisielle' 8033 tråden. Se her og noen poster videre: http://avforum.no/forum/kalibrering-...ml#post1579184

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bedre med en SVS AS-EQ1 så får du kalibrert sub'ene individuelt.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Den kan brukes til to subber, men korigerer som om det var én.

Tror eneste forskjell mellom dem er at 8033S har litt opgradert elektronikk, blant annet doble innganger for bruk i rene stereosystemer. Det skal ikke ha noe å si da bassen i området antimode jobber er mono uansett: <144hz
    Den har jo kun 1 utgang til tross for to innganger. Eneste to innganger gir deg er 3db mer nivå på signalet, og det trenger man skjeldent.

Uansett sørg for å optimalisere resultatet på egenhånd først. Plaser subbene optimalt, samt juster fase og volum best mulig.

Det låter betryggande.
    De har ju sålt de ett tag,och har ju god erfarenhet med de,och om mågon vet hur de fungerar,så är det ju Avshop! Blev som sagt rekommenderad denna modell till mina två 10CM. Köpte två stycken 1 m subkablar (som skall gå ifrån recievern till Dspeaker) av märket Viablue. Någon som har erfarenhet av de? har för övrigt två kyllinggula Van Der Hul "The Sub" som går till subbarna nu.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jag gjort en grundlig research om det går eller inte. Ringde bla till två stora butiker i Stockholm som har mycket god erfarenhet av båda modellerna,och konklusionen är att,NÄR MAN HAR TVÅ SUBBAR SKALL MAN SKAFFA TVÅ ANTI MODES 803C,803 S ÄR ENDAST TILL FÖR DE SOM INTE HAR PRE OUT SUB PÅ SIN FÖRSTÄRKARE OCH INTE VILL KÖPA NY RECIEVER. Jag hade en hygglig samtale med Daniel på AVshop och gav honom den informationen vilket han uppskattade och skall skriva detta på deras sida. De hade provat med två subbar på 803S i Stockholm men det bara tull!
    Så det blir två 803c och övergångssubkablar ifrån ViaBlue!
    Daniel ordnade med en gång och jag har de om några dagar,flott och trevlig service på AVshop!:smile:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste du i det hele tatt det jeg linket til i mitt innlegg over???

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Leste du i det hele tatt det jeg linket til i mitt innlegg over???
    Tack. Det gjorde jag. Men ville bara försäkra mig ytterligare då AVshop lät väldigt övertygande om detta...;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •