Hva slags mappestruktur bruker dere på den filbaserte musikksamlingen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Spørsmålet mitt er som tittelen sier.
    Hvilken struktur mener DU fungerer best?
    Tenker da på dersom man har flere album og singler fra samme artist..

Idag har jeg lagret alt først på artist, for så å fordele på album og singler.

Noen som har noen bedre ideer eller gjør dere det slik også?
    collectorz.com

Collection Database Software for Windows, Mac OS X, iPhone, iPad and Android

er en måte å gjøre det på :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sorterer alt etter bokstav
    Musikk/artister/x
    Musikk/VA/xx
    Musikk/spillelister/
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker mediamonkey og blar gjennom biblioteket etter mappestruktur. Mappene er inndelt i sjanger eller label (bruker ca 10 sjangre), f.eks

[Jazz]

Mappe med navn på artisten:

[Thelonious Monk]

inne i artistmappen er albummappen:

[Thelonious Monk][1957] Brilliant Corners

Jeg legger inn evt label, katalognr der dette er aktuelt. Klaffene gir en fin flyt i mappestrukturen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder filstrukturer på musikk er det mange fallgruver å gå i som man finner ut på den harde måten etterhvert. Dette gjelder f.eks når filbanene blir svært lange, slik at du får problemer med å jobbe med dem.

Gode føringsregler for musikkbibliotek er:
    - Informasjonen må være unik for mappenivået. Eksempel på et slikt tilfelle er f.eks sjangere som det nevnes her. Et album/artist kan tilhøre flere sjangere. Man bør derfor utelukke sjanger fra filbanen og heller legge til flere sjanger tags (ikke en tag som inneholder flere sjangere)

- Informasjonen skal bare befinne seg ett sted i mappestrukturen (for å redusere filbanelengde)
    Et par typiske eksempler på potensielt problematisk filstruktur er:
    Album Artist\Album (Year)\Track - Artist - Title
    Multidisk: Album Artist\Album (Year)\Album CDX\Track - Title

Her forekommer henholdsvis artist og album to ganger. Dette er redundant informasjon i de fleste tilfeller og øker filbanelengden betydelig.
    Disse bør være Album Artist\Album (Year)\Track - Title
    Multidisk: Album Artist\Album (Year)\CDX\Track - Title

Det finnes imidlertid unntak, og det er ved samlealbum hvor følgende filbane er fornuftig uten redundante elementer.
    Album (Year)\Track - Artist - Title

- Man bør godta at enkelte informasjonselementer bare befinner seg i tags. Et eksempel er klassisk. Igjen er det filbanelengde som er utfordringen.

En fornuftig filbaneorganisering på klassisk kan være:
    Composer\Album (Conductor) (Year)\Track - Title

Conductor tas med for å kunne skille mellom ulike innspillinger av samme verk, samtidig som dette er essensiell informasjon når man sammenligner ulike tolkninger av klassiskverk. Man kan i tillegg være fristet til å ta med orkester og eventuelle soloutøvere. Mitt råd er å holde filbanen kortest mulig og mest mulig essensiell. Orkester og soloutøvere bør dermed henvises til tags.

Uansett så har jeg så rigid (og gjennomtenkt) system på tags og filbane at jeg faktisk har et eget "føringsdokument" på hvordan ting skal gjøres for å sikre 100% konsekvent bruk i hele biblioteket. Rett og slett en skikkelig føring for hvordan man skal tag'e og sette filnavn for å unngå problematikk og holde biblioteket informasjonsmessig relevant og sorterbart. Dette er noe man får igjen for senere siden man kan massekonvertere og rename basert på standarden man har benyttet.

Tags bør forøvrig utelukkende benyttes til tiltenkt formål om man vil få et mest mulig strømlinjeformet bibliotek. Et eksempel på typisk gal bruk av tags er f.eks å sette albumtag for CD1 i et trediskers album til EtAlbum CD1, CD2 settes til EtAlbum CD2 osv. Dette gjør at albumet tolkes som tre individuelle album i stedet for ett album med tre disker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Når det gjelder filstrukturer på musikk er det mange fallgruver å gå i som man finner ut på den harde måten etterhvert. Dette gjelder f.eks når filbanene blir svært lange, slik at du får problemer med å jobbe med dem.

Gode føringsregler for musikkbibliotek er:
    - Informasjonen må være unik for mappenivået. Eksempel på et slikt tilfelle er f.eks sjangere som det nevnes her. Et album/artist kan tilhøre flere sjangere. Man bør derfor utelukke sjanger fra filbanen og heller legge til flere sjanger tags (ikke en tag som inneholder flere sjangere)

- Informasjonen skal bare befinne seg ett sted i mappestrukturen (for å redusere filbanelengde)
    Et par typiske eksempler på potensielt problematisk filstruktur er:
    Album Artist\Album (Year)\Track - Artist - Title
    Multidisk: Album Artist\Album (Year)\Album CDX\Track - Title

Her forekommer henholdsvis artist og album to ganger. Dette er redundant informasjon i de fleste tilfeller og øker filbanelengden betydelig.
    Disse bør være Album Artist\Album (Year)\Track - Title
    Multidisk: Album Artist\Album (Year)\CDX\Track - Title

Det finnes imidlertid unntak, og det er ved samlealbum hvor følgende filbane er fornuftig uten redundante elementer.
    Album (Year)\Track - Artist - Title

- Man bør godta at enkelte informasjonselementer bare befinner seg i tags. Et eksempel er klassisk. Igjen er det filbanelengde som er utfordringen.

En fornuftig filbaneorganisering på klassisk kan være:
    Composer\Album (Conductor) (Year)\Track - Title

Conductor tas med for å kunne skille mellom ulike innspillinger av samme verk, samtidig som dette er essensiell informasjon når man sammenligner ulike tolkninger av klassiskverk. Man kan i tillegg være fristet til å ta med orkester og eventuelle soloutøvere. Mitt råd er å holde filbanen kortest mulig og mest mulig essensiell. Orkester og soloutøvere bør dermed henvises til tags.

Uansett så har jeg så rigid (og gjennomtenkt) system på tags og filbane at jeg faktisk har et eget "føringsdokument" på hvordan ting skal gjøres for å sikre 100% konsekvent bruk i hele biblioteket. Rett og slett en skikkelig føring for hvordan man skal tag'e og sette filnavn for å unngå problematikk og holde biblioteket informasjonsmessig relevant og sorterbart. Dette er noe man får igjen for senere siden man kan massekonvertere og rename basert på standarden man har benyttet.

Tags bør forøvrig utelukkende benyttes til tiltenkt formål om man vil få et mest mulig strømlinjeformet bibliotek. Et eksempel på typisk gal bruk av tags er f.eks å sette albumtag for CD1 i et trediskers album til EtAlbum CD1, CD2 settes til EtAlbum CD2 osv. Dette gjør at albumet tolkes som tre individuelle album i stedet for ett album med tre disker.
    Takk for at du samtidig forklarte hvorfor du har valgt å strukturere musikken din som du har gjort, som forøvrig er samme måte jeg har organisert mitt på.

Men... kan du forklare nærmere ditt siste punkt vedrørende feil bruk av tags når det gjelder album med flere cd'er?

Lurer også på hvordan du lager tags på samlealbum? Her sliter jeg f.eks. med at iTunes ikke tar hensyn til min mappestruktur og presenterer hver låt som en egen singel/album. Da blir det lett rotete og tungvindt å skulle overføre til iPhone. Har du noen gode (gjerne detaljerte) tips til taging av musikkfiler?

Jeg bruker forøvrig dBpoweramp (fullversjon) til å redigere tags.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Lurer også på hvordan du lager tags på samlealbum? Her sliter jeg f.eks. med at iTunes ikke tar hensyn til min mappestruktur og presenterer hver låt som en egen singel/album. Da blir det lett rotete og tungvindt å skulle overføre til iPhone. Har du noen gode (gjerne detaljerte) tips til taging av musikkfiler?

På forhånd takk
    Pass på å ha Various Artists som albumartist i iTunes. Marker låtene, høyreklikk ... osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stig1
    Pass på å ha Various Artists som albumartist i iTunes. Marker låtene, høyreklikk ... osv.
    Mener å ha prøvd det uten at det hjalp, at iTunes likevel sorterte etter Artist, men nå begynner det å bli lenge siden jeg holdt på med det, så mulig jeg husker feil.
    Uansett takk for svaret, som jeg skal sjekke ut senere i dag

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Takk for at du samtidig forklarte hvorfor du har valgt å strukturere musikken din som du har gjort, som forøvrig er samme måte jeg har organisert mitt på.

Men... kan du forklare nærmere ditt siste punkt vedrørende feil bruk av tags når det gjelder album med flere cd'er?

På forhånd takk
    Dette er "korrekt" oppsett av multidisk album (EtAlbum med 3 disker). Her CD1 som et eksempel

ALBUM: EtAlbum
    ALBUM ARTIST: Hovedartisten som er ansvarlig for utgivelsen. Hvis ikke Album artist kan fastsettes står du vanligvis ovenfor et samlealbum.
    DISCNUMBER: 1
    TOTALDISCS: 3

Dessverre er ikke de sistnevnte to tag'er helt standardiserte. Noen programmer bruker derfor "DISC NUMBER" og "DISCTOTAL" i stedet. Hvilke du skal benytte styres av avspillerprogramvaren din. De jeg benytter er korrekt for foobar2000 og SqueezeboxServer.

Samlealbum:

ARTIST: artist på låta
    ALBUM ARTIST: Various Artists (trengs kun for noen programmer, f.eks foobar2000)

ALBUM: Navn på album
    COMPILATION: 1

Compilation tag'en er trikset her. Uten kontroll på denne tag'en klarer ikke SqueezeboxServer å håndtere samlealbum på en pålitelig måte.
    Jeg mener at itunes har en egen versjon av compilation tag'en som brukes på tilsvarende måte.
    Compilation bør forøvrig settes til 0 på alle andre album siden dette tar beslutningen for logikken i SqueezeboxServer på dine premisser. Hvis ikke risikerer du at album med mange forskjellige track artister (men med samme Album Artist) tolkes som samlealbum i tillegg.

Kort sagt oppnår du med korrekt programvare og korrekte tags at samlealbum sorteres som samlealbum og at multidisk album sorteres som ett album med flere disksett.

Men jeg har uansett laget meg et skikkelig dokument som beskriver dette i detalj, da primært rettet mot full funksjonalitet i squeezeboxserver og foobar2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er "korrekt" oppsett av multidisk album (EtAlbum med 3 disker). Her CD1 som et eksempel

ALBUM: EtAlbum
    ALBUM ARTIST: Hovedartisten som er ansvarlig for utgivelsen. Hvis ikke Album artist kan fastsettes står du vanligvis ovenfor et samlealbum.
    DISCNUMBER: 1
    TOTALDISCS: 3

Dessverre er ikke de sistnevnte to tag'er helt standardiserte. Noen programmer bruker derfor "DISC NUMBER" og "DISCTOTAL" i stedet. Hvilke du skal benytte styres av avspillerprogramvaren din. De jeg benytter er korrekt for foobar2000 og SqueezeboxServer.

Samlealbum:

ARTIST: artist på låta
    ALBUM ARTIST: Various Artists (trengs kun for noen programmer, f.eks foobar2000)

ALBUM: Navn på album
    COMPILATION: 1

Compilation tag'en er trikset her. Uten kontroll på denne tag'en klarer ikke SqueezeboxServer å håndtere samlealbum på en pålitelig måte.
    Jeg mener at itunes har en egen versjon av compilation tag'en som brukes på tilsvarende måte.
    Compilation bør forøvrig settes til 0 på alle andre album siden dette tar beslutningen for logikken i SqueezeboxServer på dine premisser. Hvis ikke risikerer du at album med mange forskjellige track artister (men med samme Album Artist) tolkes som samlealbum i tillegg.

Kort sagt oppnår du med korrekt programvare og korrekte tags at samlealbum sorteres som samlealbum og at multidisk album sorteres som ett album med flere disksett.

Men jeg har uansett laget meg et skikkelig dokument som beskriver dette i detalj, da primært rettet mot full funksjonalitet i squeezeboxserver og foobar2000.
    Takk igjen for en grundig gjennomgang

Da er det altså tag'en Compilation som har laget krøll for meg?

Får gå gjennom og endre tag'ene på samlealbumene til Compilation 1 og se om det løser problemet.

Noen som kjenner til om det er noe spesielt jeg må ta hensyn til med tanke på tags i iTunes? (bruker også Plex på HTPC)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker itunes. Men jeg modifiserer albumnavnene til å inneholde årstall foran selve albumnavnet. Dette får å få albumene i kronologisk rekkefølge når jeg sorterer på artist.
    Artist / årstall-album / track

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk marsboer for en grundig gjennomgang av multidiskalbum og samlealbum.

Når det gjelder multidiskalbum har jeg valgt å slå sammen disse til ett album med løpende track-nummer over diskene, bla da jeg betrakter multidisk-fenomenet som et resultat av manglende kapasitet på det fysiske lagringsmediet. Disk-oppdelingen er forskjellig fra CD til kassett (disse gamle greiene med pakkebånd inni) og LP, hvor de to siste i tillegg har to sider. Men jeg må innrømme at jeg ikke var klar over taggene for multidisk og disknummer fantes...

Om man legger inn disse taggene slik du beskriver, spiller da Squeezebox alle diskene fortløpende som et album?

samlealbum. Dette har jeg virkelig slitt med, og resultatet endres omtrent hver gang jeg har fått kontroll på det og oppgraderer Squeezeserver :-( Jeg får prøve din beskrivelse i ettermiddag :-)

Felles for både multidiskalbum og samlealbum, for min del, er at jeg kan ikke komme på å ha sett noen av disse taggene i min ID3 editor. Er disse knyttet til en spesifikk version av ID3?

Så, siden du åpenbart har greie på dette; finnes det tagger for artistnavn delt opp i <fornavn> og <etternavn>. Jeg klarer nemlig ikke å bli enig med meg selv om jeg skal sortere på det ene eller det andre, men slik jeg gjør det i dag, med fullt navn i samme felt, er sorteringen gitt i det jeg legger inn navnet (<fornavn etternavn> eller <etternavn, fornavn>).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Takk marsboer for en grundig gjennomgang av multidiskalbum og samlealbum.

Når det gjelder multidiskalbum har jeg valgt å slå sammen disse til ett album med løpende track-nummer over diskene, bla da jeg betrakter multidisk-fenomenet som et resultat av manglende kapasitet på det fysiske lagringsmediet. Disk-oppdelingen er forskjellig fra CD til kassett (disse gamle greiene med pakkebånd inni) og LP, hvor de to siste i tillegg har to sider. Men jeg må innrømme at jeg ikke var klar over taggene for multidisk og disknummer fantes...

Om man legger inn disse taggene slik du beskriver, spiller da Squeezebox alle diskene fortløpende som et album?

samlealbum. Dette har jeg virkelig slitt med, og resultatet endres omtrent hver gang jeg har fått kontroll på det og oppgraderer Squeezeserver :-( Jeg får prøve din beskrivelse i ettermiddag :-)

Felles for både multidiskalbum og samlealbum, for min del, er at jeg kan ikke komme på å ha sett noen av disse taggene i min ID3 editor. Er disse knyttet til en spesifikk version av ID3?

Så, siden du åpenbart har greie på dette; finnes det tagger for artistnavn delt opp i <fornavn> og <etternavn>. Jeg klarer nemlig ikke å bli enig med meg selv om jeg skal sortere på det ene eller det andre, men slik jeg gjør det i dag, med fullt navn i samme felt, er sorteringen gitt i det jeg legger inn navnet (<fornavn etternavn> eller <etternavn, fornavn>).
    Tag'ene jeg snakker om gjelder for FLAC (ogg vorbis standarden), men det finnes id3 ekvivalenter. Selv benytter jeg mp3tag for å legge til korrekte tags. Jeg lager bare de tags jeg trenger i henhold til tiltenkt avspillerprogramvare. Foobar2000 og Squeezebox Server er heldigvis tagmessig kompatible.
    Jeg har imidlertid inntrykk av at de tags jeg legger til også på MP3 (id3) blir korrekt tolket selv om jeg lager disse på samme måte som med FLAC i mp3tag.

Angående multidiskalbum så har jeg lagt ved noen screenshots som beskriver hvordan oppsettet i SqueezeboxServer bør være og hvordan de fremstår. Når man velger et multidiskalbum avspilles alle platene som om det var ett album om ting er tag'et korrekt. Dette ser du også i screenshot'ene. Foldermessig ligger eksempelalbumet slik:

Dire Straits\Private Investigations (The Best Of Dire Straits & Mark Knopfler) (2005)\CD1\Track - Title
    Dire Straits\Private Investigations (The Best Of Dire Straits & Mark Knopfler) (2005)\CD2\Track - Title

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det finnes tag'er.
    Riktig oppsett ser slik ut (litt avhengig av applikasjon)

ARTIST: Leonard Cohen
    ARTISTSORT: Cohen, Leonard

Dette medfører at Leonard Cohen vises der artisten skal vises, f.eks ved avspilling, men at systemet sorterer artisten etter Cohen, Leonard i stedet.

Dessverre må du også i dette tilfellet sjekke hva som benyttes i din applikasjon siden det finnes flere avarter av ARTISTSORT, f.eks ARTIST SORT og SORT ARTIST. Men du skjønner i hvertfall logikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Takk igjen! Skal forske litt på det i ettermiddag så må du ikke bli overasket om det kommer noen flere spørsmål ;-)

En annen kuriositet jeg kom på; hvordan håndterer du f.eks 'Bruce Springsteen and the E Street Band' i forhold til 'Bruce Springsteen' uten band, og tilsvarende 'Neil Young and Crazy Horse'?

(Sorry, men jeg kjenner en liten djevel i meg som har lyst til å prøve å sette deg fast :twisted: )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! Innser at du trolig allerede har gitt meg svaret:

ARTIST: Bruce Springsteen and the E Street band
    ARTISTSORT: Springsteen, Bruce

Riktig?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! Innser at du trolig allerede har gitt meg svaret:

ARTIST: Bruce Springsteen and the E Street band
    ARTISTSORT: Springsteen, Bruce

Riktig?
    Hvis det er sortering du tenker på så ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er sortering du tenker på så ja.
    Jepp, eller ville du puttet 'Bruce Springsteen and the E Street Band' i Albumartist og kun 'Bruce Springsteen' i Artist?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig lenke: SlimServerSupportedTags

Regner med denne også gjelder for Squeezebox Server.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, eller ville du puttet 'Bruce Springsteen and the E Street Band' i Albumartist og kun 'Bruce Springsteen' i Artist?
    Det spørs litt på hvordan men selv liker det. Jeg personlig mener at i akkurat dette tilfellet er Bruce Springsteen som soloartist én ting og Bruce Springsteen and the E Street Band som et eget band å regne, bare med veldig langt navn.

JEG ville dermed ha gjort det slik:

ARTIST: Bruce Springsteen and the E Street Band
    ALBUM ARTIST: Bruce Springsteen and the E Street Band

Om du er av en annen oppfatning, dvs at du ser på Bruce Springsteen og The E Street Band som separate band/artister selv når de ga ut plater sammen som enhet er følgende korrekt:

ARTIST: Bruce Springsteen
    ARTIST: The E Street Band
    ALBUM ARTIST: Bruce Springsteen
    ALBUM ARTIST: The E Street Band

Legg merke til at jeg legger til flere artist og album artist tag's. I mp3tag gjør man det ved å legge til \\ som separator, dvs Bruce Springsteen\\The E Street Band

Årsaken til at man legger til hver artist som egen tag er at systemet da ikke tolker den "kombinerte" artisten som en egen ny artist. Sporene blir da listet opp sortert under hver artist og systemet får ikke en haug med fiktive "kombiartister".

Dette er tre eksempler på feil måte å gjøre det på dersom man ønsker å ha to artister på samme spor:
    ARTIST: Maria Mena & Akon
    ARTIST: Maria Mena, Akon
    ARTIST: Maria Mena og Akon

Korrekt:
    ARTIST: Maria Mena
    ARTIST: Akon

Foobar2000 vil automatisk vise låter med f.eks to artist tags som Maria Mena, Akon (kommaseparert), mens Squeezebox vil vise dem som Maria Mena & Akon (&-separert).
    Itunes tror jeg dessverre ikke støtter denne måten å gjøre det (dette er den anbefalte metoden fra de som utvikler tag-standarder).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig lenke: SlimServerSupportedTags

Regner med denne også gjelder for Squeezebox Server.
    Den lenken der er dessverre helt utdatert, men den gir i hvertfall en viss pekepinn.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •