Flexing - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43

Tråd: Flexing

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det må da være kulere hvis det kommer mye lyd ut av høyttalerne UTEN at de flexer så mye?

Konkurransen burde vel være hvem som får høyest SPL med minst vandring? Ukontrollert elementblafring kan jo alle få til....
    Hørtes ut som en "avansert" og seriøs konkurranse det der.

Er jo ikke alle som har DB måler
    Sikkert ikke så veldig enkelt og måle vandringen litt nøyaktig heller.

Men i den konkurransen tror eg at store elementer som 18" ++ egner seg best med tanke på mye mer volum på kort slaglengde/vandring. Min 21" flytter ikke mye på seg i forhold til den andre som er 12", men spiller noe helt vanvittig høyt (Db). Min siste skikkelige måling var 133Db.
    Så hvis noen sitter med en 24" eller større, så har de god kjangs i en sånn konkurranse.

Tror heller ikke at folk her inne med dyre oppsett setter seg ned og vrir/vrenger på frekvenser og volum på max for å filme litt flexing og nermere ødelegge høyttalerene sine.
    Poenget mitt er at de skrur opp for å få litt flexing, men ikke så mye at det blir ukontrollert blafring? I min siste film her så ser det ut som om elementet holder på å krølle seg 50 ganger, men det er kameraet som gjør at det ser slik ut.
    Som Hellnoob skrev: han endret centeren sin til "Large" for å få den til å spille dypere for å få woofer excursion som han kaller det.

Men hele poenget med denne tråden var nok bare ment for morro skyld, og ikke konkurranse. Selv om vi menn er ganske innstillt på konkurranse, og alle vil være best og ha rett.
    Er heller ikke meningen og starte en flere siders krangel i denne tråden nå, hehe..

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye et element kan flexe er jo det som er spennende. Alle høyttalere flexer ikke like mye. Men man skal jo være forsiktig. En dag så brenner de seg.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe, se her ja, cerwin vega flexer fint de, skal komme med nytt klipp på mine snart med ekstra flexing, også skal jeg prøve irene scenen engang til med center på large.
    Mer enn bare Cerwin som flexer fint :P Skremmer tilogmed katta!
    [YOUTUBE]6vXj8TYDNqA[/YOUTUBE]

Har en haug med flexing filmer på Youtube. Kunne lagt ut masse her, men velger å ikke gjøre det. Gå heller inn å se selv på YouTube - Soundlikeme sin kanal

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •