Spille musikk på 1 høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille musikk på 1 høytaler

Hei
    har et lite "problem", jeg har tenkt å kjøre en sonos player ZP120 på 1stk høytaler på et bad. Men hvordan blir det med lyd når jeg kun har en høytaler på den forsterkeren? er det slik at jeg mister da hele stereo bildet og det blir guffen lyd, eller hvordan funker dette her... jeg mister vel hele stereo lydbildet når jeg kun har en høytaler?

Noen erfaringer om dette?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW
    Hei
    har et lite "problem", jeg har tenkt å kjøre en sonos player ZP120 på 1stk høytaler på et bad. Men hvordan blir det med lyd når jeg kun har en høytaler på den forsterkeren? er det slik at jeg mister da hele stereo bildet og det blir guffen lyd, eller hvordan funker dette her... jeg mister vel hele stereo lydbildet når jeg kun har en høytaler?

Noen erfaringer om dette?
    Hvis musikken er i mono er ikke dette noe problem.

Kjedelig blir det hvis du for eksempel kjører Sabre Dance med Love Sculpture der all gitarsoloen er på høyrekanal og kun noe komp på venstre

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått, finnes det ikke noen mono-knapp på trådstarters utstyr. D.v.s. at han vil høre enten høyre eller venstre kanal - og det blir sjelden bra. Det man IKKE må gjøre, er å prøve seg på å koble én samme høyttaler til begge utgangene på forsterkeren. Det kan bli en dyr erfaring.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg tok kontakt med hifiklubben også, som sa di hadde hatt en B&W høytaler som spilte stereo i en og samme høytaler, men de hadde gått vekk i fra dette pga den var ikke god nok.

Men da får jeg kjøre 2stk høytalere da fra sonosen, kansje litt overkill inne på et lite bad, men god lyd er viktig

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut. Litt overkill skader aldri - hehe....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •