Trenger hjelp til innkjøp av hi-fi 2.1 pc anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til innkjøp av hi-fi 2.1 pc anlegg

Jeg har akkurat Kjøpt meg en Argon HA 2 som jeg bruker som lydkort til Pc'n. Jeg er på utkikk etter et bra 2.1 anlegg som primært skal brukes til musikk avspilling, men også til gaming, film osv.

på hi-fi kjeden fikk jeg annbefalt et par Argon aktive høytalere til 2000 (husker ikke modell) og en Dali sub med 10 tommers element til 3400.

Noen som har noe input eller noe og annbefale?

Jeg hører på all forskjellig musikk, så trenger noe som funker bra til alt.

Budsjett: 7000 MAX (foretrekker billigere visst mulig)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Selv bruker jeg Swans M200MKIII, og er meget godt fornøyd med dem. Bra lyd og trøkk i dem.
    Ligger på 4000+ frakt sånn ca.

Søker du litt på forumet så finner du en egen tråd for dem, og en diskusjon om beste PC monitor rundtom din prisklasse
    Soundwave

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt på BlueSky Mediadesk 2.1 ettersom jeg hørte mye bra om det anlegget da jeg så etter anlegg selv nylig. Eventuelt BlueSky Exo2 som er litt billigere og har ekstern volumkontroll og bass.

Selv kjøpte jeg KRK RP6 med 10S subwooferen utifra lesing på nettet, dette er gode monitorer til prisen, men grunnen til at jeg valgte disse over Mediadesk var fordi jeg kom over et godt tilbud (3000,- for paret) og ikke hadde tenkt å bruke så mye penger som jeg likevel endte opp med å gjøre fordi jeg bestilte subwooferen rett etterpå. Sub er et stort must uansett hvordan en vrir og vender på det. Spesielt fordi jeg liker å ha litt trøkk i lyden på lavt volum!

Ulempen med KRK er at jeg liker utseendet på Mediadesk bedre. Savner også å kunne justere bassen eksternt (denne suben er beregna på å kalibreres inn optimalt en gang, men til mitt bruk så hadde det vært bedre å justere bassnivået på feelingen utifra type musikk, film, lydnivå, humør osv). Måtte også ha et eksternt lydkort pga støy fra datan.

Er uansett veldig fornøyd med lyden!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •