Hjelp meg med Argon HA 2!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg med Argon HA 2!

Kjøpte dette til 2000 for jeg vill ha et eksternt lydkort til PC'n (koblet via USB) med god kvalitet. Før dette hadde jeg Creative 5.1 soundblaster til 500.

Jeg ser nå at Argon HA 2 støtter bare 16/48.000 mens mitt game støtter 24/96.000. Betyr dette at mitt gamle creative kort til 500 er bedre enn mitt nye fra hi-fi kjeden?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Kjøpte dette til 2000 for jeg vill ha et eksternt lydkort til PC'n (koblet via USB) med god kvalitet. Før dette hadde jeg Creative 5.1 soundblaster til 500.

Jeg ser nå at Argon HA 2 støtter bare 16/48.000 mens mitt game støtter 24/96.000. Betyr dette at mitt gamle creative kort til 500 er bedre enn mitt nye fra hi-fi kjeden?
    Det med samplingsfrekvens vil du neppe høre på lyden. Prøv først og fremst og gjør opp deg din egen mening om hva som faktisk låter best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det med samplingsfrekvens vil du neppe høre på lyden. Prøv først og fremst og gjør opp deg din egen mening om hva som faktisk låter best.

Vell har ikke fått testet dem med mine beyerdynamic DT 770 PRO men på mitt rimlige Edifier 530 2.1 anelgg til 2500 spenn syntes jeg Argon høres bedre ut på bassen. Før pleide de dype tonene og skurre men nå er den meget klar. Føler kanskje ikke den er noe bedre på mid tone og høye toner, blir litt bråkete føler jeg. Dette kan være PGA med det gamle lydkortet bruker jeg EQ, mens med dette gjør jeg ikke det.

Er det noen har som vet om en virtual EQ som fungere sammen med Spotify?

Edit: Testet igjen nå uten EQ på begge og det nye var klart bedre på alle måter! Gleder meg til og teste hode telefonene nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •