Surroundpakker - Onkyo vs Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundpakker - Onkyo vs Yamaha

Har tenkt litt på om jeg skal skaffe meg et surroundanlegg, men i og med det finnes så masse å velge imellom, vil jeg høre litt med dere før jeg bestemmer meg for noe.

Har sett litt på surround.no og det virker som at det er en bra plass å handle. Eller er det andre steder jeg bør sjekke ut?

Budsjett kan jeg kanskje strekke til 12.000.

Det er hovedaklig disse pakketilbudene jeg har sett på så langt:
    Yamaha RX-V667B m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 + XTZ W99 12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Disse pakkene er satt sammen av testvinnere, så jeg antar det er trygge kjøp. Men dere får komme med deres erfaringer og tips først8)

De to øverste pakkene er jo helt like, bortsett fra forsterkerne. Har lest litt om både Onkyo og Yamaha, og blir ikke spesielt klok. Leste noe om at Onkyo kunne føkke opp videosignalet litt og at den ikke har pre-out. Yamaha har derimot pre-out. Vet ikke helt hva pre-out vil innebære, bortsett fra at det vil lønne seg mtp. senere utvidelse, eller tar jeg feil her?

Det følger med XTZ W99 12.16 med egen effektforsteker, så ser ikke helt vitsen med pre-out i og med jeg tror dette gir mer enn nok lyd. Men når pakkene koster like mye klør jeg meg litt i hodet.

Ser også at du sparer 2760,- ved å kjøpe onkyo-pakken, mens du sparer kun 2000,- ved å kjøpe yamaha-pakken. Dvs. at i teorien er forsterkeren fra onkyo dyrere enn yamaha, men det er jo motsatt hvis man ser på kun forsterkerne:neutral:

La ved den siste linken som en budsjett-alternativ, men regner med den blir dømt nord og ned sammenlignet med de to andre.

Står ikke noe om at det følger med kabler, så regner med at dette må jeg skaffe selv. Har en mistanke om at det i seg selv koster en del, for det blir jo noen meter kabel pluss plugger. Kunne noen f.eks. gi meg et eksempel på hva jeg trenger av tilbehør så jeg ikke gjør en brøler?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha kjøpt pakken med Yamaha for den har full pre-ut noe som gir mulighet for å bruke effektforsterkere etterhvert som behovet melder seg. Yamaha pleier dessuten å vinne testene over Onkyo, særlig på filmdelen av testene. Men bortsett fra det så er det noe hipp som happ hvilken receiver du velger.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat det samme dilemmaet jeg for en måned siden Endte opp med pakken med Yamaha :twisted:

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg ville ha kjøpt pakken med Yamaha for den har full pre-ut noe som gir mulighet for å bruke effektforsterkere etterhvert som behovet melder seg. Yamaha pleier dessuten å vinne testene over Onkyo, særlig på filmdelen av testene. Men bortsett fra det så er det noe hipp som happ hvilken receiver du velger.
    Yamahaen kan stikke av med en test i stereo også. Noe den har gjort før i sammen med onkyo.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er ikke dumt nei, men husk å sjekke lefdal.no de har 667 til bare 2500 kroner nå. Sjekk om det vil bli billigere kjøpe den der, og eventuelt pakken uten reciever fra surround.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg nok jeg går for yamaha.

Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Hadde akkurat det samme dilemmaet jeg for en måned siden Endte opp med pakken med Yamaha :twisted:
    Fornøyd? Da vet du vel hva jeg trenger av kabler og plugger også?8)

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vanquish
    Da tror jeg nok jeg går for yamaha.

Fornøyd? Da vet du vel hva jeg trenger av kabler og plugger også?8)
    Kjempefornøyd Er så deilig med on-screen menu isteden for å dille med displayed som jeg måtte med min gammle .. Alt du trenger for å få lyd er kilde og kabel til reciever, høytalerkabler og en subwooferkabel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Kjempefornøyd Er så deilig med on-screen menu isteden for å dille med displayed som jeg måtte med min gammle .. Alt du trenger for å få lyd er kilde og kabel til reciever, høytalerkabler og en subwooferkabel
    Flott å høre! Hva er "reglene" når det kommer til tverrsnitt på kablene, tenker da på om jeg bør ha 1,5mm eller 2,5mm? Plugger er ikke nødvendig, det er mulighet for både skru- og pluggtilkobling?

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vanquish
    Flott å høre! Hva er "reglene" når det kommer til tverrsnitt på kablene, tenker da på om jeg bør ha 1,5mm eller 2,5mm? Plugger er ikke nødvendig, det er mulighet for både skru- og pluggtilkobling?
    Har ikke peiling om det er regler, men jeg har 2,5mm. Jeg bruker skru tilkoblingene ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •