Squeezebox eller Sonos? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et par småting som jeg (= lykkelig eier av 4 squeezeboxer i 2 år) mener kan slås fast:
    1. Squeezebox har ikke offisiell støtte for Spotify. Men vha en trejeparts plugin, går det helt greitt å kjøre Spotify Premium på squeezeboxplattformen. Jeg ville derfor ikke latt spotify bestemme kampen sonos vrs SB.
    2. Sonos ER betrakelig dyrere. I den grad det betyr noe her. Men det skal legges til at det er litt forskjellige produkter. For mange vil Sonos være penere, for noen det motsatte.
    3. Folk flest er fornøyd i begge leirene (trådstarter vil altså trolig ikke gjøre feil).
    4. Det fins noen i begge leirene som opplever problemer. OGSÅ sonos-brukere (best hvis du kabler streamer-boksene).
    5. SB kan gjøre endel som Sonos ikke kan. Av SOnos' begrensinger vil jeg spesielt nevne mangelen på støtte for avspilling av hiresolution-filer. (24 bits musikk).

Da jeg i desember satte opp et sonos-system (for to soner) for en venn av meg, kom jeg over en haug med problemer, blant annet i samspillet med routeren (den fant ikke delte musikkmapper på nettet, men dette løste seg). Når sonos først var satt opp, var den stabil.

I motsetning til Squeezebox, kan ikke Sonos scalere coverart (må være på maks 1024 x1024), den kan heller ikke behandle tags med flere genrer. Jeg syns også kontrolleren til sonos utnytter sin fine skjerm ganske dårlig (og få tweake-muligheter, men tar forbehold om at det var noen innstillinger jeg ikke kunne finne).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg har revet håret ut av meg flere ganger med mitt Squeezebox Duet system.
    Prøvd både en og to rutere.
    Og nå synes jeg ikke jeg har noen dårlige rutere heller.
    En helt standard ruter fra 3com, og nå Linksys WRT54GL.
    Begge rutere som finnes i hopetall hos det norske folk.
    Min forrige router var en WRT54GL og jeg hadde ingen problemer med den eller SB. Min nåværende router er en D-Link DIR-655. Uten problemer der heller. Så langt iallefall.
    Jeg kjører fast IP på alt av utstyr jeg kobler opp mot routeren så det kan kanskje være en årsak til at det fungerer så bra hos meg.
    Dessuten er så mye utstyr som mulig koblet opp med kabel.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sono eller SB? Lurer på litt de selv.. Med tanke på spotify, men bare snakk om i stuen Ser de ligger en SB til salgs innpå forumet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nok SB gjør det samme som sonos. Men de mangler den boksen med integrert forsterker! Ellers blir det som oftest hipp som happ.. mange NAS ute på markedet støtter også Squeezebox Center også .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUKK. Har fått sjefen til å skaffe seg Sonos, han syns integreringa med Spotify virka vannvittig.. 10-11000kr har han brukt.. og Spotify: det viser seg å ha endel problemer med sonos. Sanger stopper etter 15 sek etc på de 3 forskjellige sonene.

Grunnen ut ifra websøk, ser ut til å være at BR100 ikke er helt snakkesalig med spotify . Det har vistnok vært trøblete helt ifra start.. det er IKKE bra, siden min uoffisielle støtte i min Squeezebox fungerer 100%...

Sonos, FÅ UT FINGERN!!!!!!! :P.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SUKK. Har fått sjefen til å skaffe seg Sonos, han syns integreringa med Spotify virka vannvittig.. 10-11000kr har han brukt.. og Spotify: det viser seg å ha endel problemer med sonos. Sanger stopper etter 15 sek etc på de 3 forskjellige sonene.

Grunnen ut ifra websøk, ser ut til å være at BR100 ikke er helt snakkesalig med spotify . Det har vistnok vært trøblete helt ifra start.. det er IKKE bra, siden min uoffisielle støtte i min Squeezebox fungerer 100%...

Sonos, FÅ UT FINGERN!!!!!!! :P.
    ...og du må fikse det som ikke virker, og føler et det DU som ikke får det til, med sjefens litt bebreidende blikk i ryggen etter at du har lurt ham til å kjøpe noe piss. Kjenner den 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jag inte sett priser på SB över vattenpölen, men Sonos är i alla fall bra så mycket billigare där borta. Halva priset på de flesta Sonos komponenter.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Jeg har 2 stk SB duet der begge kan spille av Spotify samtidig med forskjellige sanger.
    Å forrandre ting i routeren er heller ikke et problem.
    De som har slike problemer vil jeg tro kjører et "dårlig" oppsett eller bruker en "dårlig" router.
    Jeg bruker Squeezecommander til Android for å styre systemet og synes det fungerer meget bra. I tillegg har jeg SB controllerene som blir brukt.
    Det eneste ankepunktet mitt (som jeg kommer på i farten) er at controlleren bruker alt for lang tid å våkne i fra dvale.

Ang Sonos så har jeg aldri prøvd det
    Hvordan får du til og spille av Spotify, i flere rom samtidig, men med forskjellige sanger? Har du en oppskrift på hvordan du får til dette? Er det vanskelig å få til?
    Ser at på forumsiden til plugin for spotify står følgende:

"- supports a single playback session at one time which may be synchronised across multiple players (i.e. does not support multiple differently playback sessions at one time - this is a Spotify limitation)"

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukere mine sb-touch/radio primært til wimp, og det fungerer bra når man kjører enhetene hver for seg. Men det som er et stort minus er at synkronisering av spillerne er veldig ustabilt, det får jeg ikke til å fungere ordentlig. Det gjør at jeg nå vurderer Sonos og Spotify i stedet, noen som har noen erfaringer med denne problemstillingen med Sonos?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zatz, hva mener du med; "det fungerer bra når man kjører enhetene hver for seg"? Min erfaring med Sonos og Spotify er i alle fall at de virker sømløst og synkront.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av verdenvilbedras
    Zatz, hva mener du med; "det fungerer bra når man kjører enhetene hver for seg"? Min erfaring med Sonos og Spotify er i alle fall at de virker sømløst og synkront.
    Svaret ditt var det jeg ønsket å høre

Det jeg mener er hvis jeg kjører spillerene samtidig med forskjellig sanger fra wimp så har jeg ingen problemer. Men hvis jeg synkroniserer spillerene med samme sang(spilleliste) fra wimp så går det maks noen få sanger før disse stopper opp, og det kan være vanskelig å få startet igjen. Hvis jeg da "kobler" spillerene fra hverandere igjen så har dem ingen problem med å spille sanger uavhengi av hverandere. Vanligvis hvis jeg bare synkroniserer to av spillerene så kan jeg sikkert spille i en time før den stopper opp, synkroniserer jeg tre spillere så går det bare en sang eller to før den stopper opp.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 soner, 110% synkront !

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg brukere mine sb-touch/radio primært til wimp, og det fungerer bra når man kjører enhetene hver for seg. Men det som er et stort minus er at synkronisering av spillerne er veldig ustabilt, det får jeg ikke til å fungere ordentlig. Det gjør at jeg nå vurderer Sonos og Spotify i stedet, noen som har noen erfaringer med denne problemstillingen med Sonos?
    Hei

Bruker verken wimp eller spotify, men har 4 soner rundt om i kåken.
    Vet ikke om dette blir relevant for deg da dette ikke gjelder direkte streaming fra wimp eller spotify, men her spiller alle sonene 110% synkronisert samtidig, aldri opplevd noen problemer. Prøvde både Squeezebox Duet og AirPort Express før jeg gikk til innkjøp av SONOS og har ikke angret på det.
    Opplevde selv problemer med både SB og AE, spesielt ved spilling av Lossless matriale, kunne begynne og hakke, dette har jeg blitt spart for med SONOS !
    Også synes jeg brukeropplevelsen er mye bedre med SONOS.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Spotify(tredjepartsplugin, ikke den offisielle) på alle mine Squeezeboxer uten problem. Synkronisering er noe eg gjør sjeldent, men da med lokale FLAC-filer. Fungerer da uten problemer.

Tidligere har eg kjørt alle Squeezebox'ene på kabel av frykt for at de skulle bli ustabile på trådløst. Denne frykten var grunnløs og eg kjører nå fire Squeezeboxer trådløst på samme nettverk som det er vanlig trafikk på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •