Mye av lyden blir borte fra PS3 med lyd innstilt på Lineær PCM?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye av lyden blir borte fra PS3 med lyd innstilt på Lineær PCM?

Har kjøpt tv på soverommet og har for øyeblikket PS3 tilkoblet der.
    Den står inn stilt slik den har gjort når den var tilkoblet receiveren i stua, dvs med lyd ut innstilt som Lineær PCM. Men da blir mye av lyden borte når den er tilkoplet den nye tvn gjennom HDMI.Hvorfor?Bla så blir stemme lyden borte mens de ambiente bakgrunnslydene er tilstede. Hvis jeg setter den på Datastrøm ut så blir lyden normal til en viss grad.Stemmer og slikt er der men da syns jeg at det mangler kansje litt bakgrunnslyd? Noen som kan forklare meg dette? Og det er kun på bluray og spill, ikke på vanlig dvd...Kjempeirriterende mildt sagt...

Har også gått inn på lyd innstillinger i ps3 systemet og huket av på alt unntatt 7.1 der. Slik det har stått fra før.
    Men hvis jeg lar den stå på Datastrøm ut, vil det da bli noe tull med lyddekodingen i receiveren min når jeg har ps3 i stua igjen?

Tungvint å måtte justere innstillinger hele tiden.
    Ble litt rotete dette men håper noen skjønner hva jeg mener.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjer hos meg også nå, og jeg lurer på om det er kommet noen oppdatering av ps3 som gjør at det er noe som ikke er som før.
    Jeg har ikke hatt denne problemstillingen før.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt dette problemet før jeg koblet den til bare tvn med hdmi.Uten at det går igjennom surround receiveren min.
    Når den er tilkoblet receiver har jeg ikke tenkt over at det er noe hvertfall.
    Men som sagt når den er tilkoblet tv så blir mye lyd borte når den står på LPCM.Og det blr bedre hvis jeg setter den til Datastrøm/bitsream.

EDIT: BLir det slik pga at tvn ikke takler LPCM og klarer bare å dekode litt av lyden?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe om dette?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg har ikke hatt dette problemet før jeg koblet den til bare tvn med hdmi.Uten at det går igjennom surround receiveren min.
    Når den er tilkoblet receiver har jeg ikke tenkt over at det er noe hvertfall.
    Men som sagt når den er tilkoblet tv så blir mye lyd borte når den står på LPCM.Og det blr bedre hvis jeg setter den til Datastrøm/bitsream.

EDIT: BLir det slik pga at tvn ikke takler LPCM og klarer bare å dekode litt av lyden?
    Når den er tilkoblet tv må du sende lpcm som 2 kanaler og ikke multikanal. Tven min klarer i alle fall ikke dekode multikanals lpcm over hdmi (dialog blir borte f.eks).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever at mpcm blir mere behagelig og høre på i forhold til bitstrem da det virker om at med mpcm holdes dynamikken litt nede.
    Og med bitstrem så blir lyden mye råere og med mere smell og fart.
    Oppløsningen mellom de to formatene og overføre lyden på virker og være svært lik.

Sammenligning gjort på ps3 60gb og en yamaha dvd s-1700 med DVD med D.D og DTS lyd.
    Ikke testet blu-ray da ps3 60gb kun sender mpcm hd lyd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skal jeg prøve og kun huke av på 2 kanals.
    Kjedelig å måtte gjøre dette hver gang jeg kobler den til tvn oppe eller motsatt når jeg kobler til på receiver i stua...

Hmmm,kansje muligheten for å kjøpe seg dedikert BD spiller akkurat kom

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og sette lydinnstillinger på kun 2 kanals valgene nå ,men i mangler fortsatt lyd. Har bare prøvd på call of duty black ops etter ejg gjorde det og det mangler lyd der fortsatt.I de loade scenene i mellom oppdragenen når mason hører stemmer inne i hodet sitt er det vel...Kan det være at det er noe galt med hdmi kabelen?helt ny men riktig nok billig billig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •