SvS VS. Velodyne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SvS VS. Velodyne

Tenkt meg enda en sub, har en xtz w12 nå, og hadde egentlig tenkt meg en til av denne. Men vurderer smelle på med en som trykker litt mere.

Valgene mine står derfor mellom:

SVS SB-13 pluss

eller:

Velodyne SPL-1200 Ultra

Vil derfor høre folks erfaringer fra begge subbene, all input er bra input

Syns velodynen er betydelig finere, den er også litt mindre, pluss at det virker som den har kraftigere forsterker men mindre element. Den er også bare halvparten av vekten til SVS'en
    Skal kun brukes til film dette, og vil det skal gå dypt og gromt. Vet jo at det kommer til å komme en million svar her om at: "SVS er konge på dypbass" men vil vedlig gjerne høre noen innspill om velodynen fra folk som har hørt og eller har den.

De koster jo like mye

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "BUMP"

Ingen som har noen formening om disse to?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bassrefleks om du har lyst på mere trykk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har peiling, så på film hele natta. Er nok på beina etter hvert.
    Det blir interressant å høre meninger ja.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen formening om hva som er best av Velodyne og SVS, men en SVS AS-EQ1 er å anbefale om du skal ha to subber..

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papiret ser det jo ut til at Velodyne har overtaket. Hadde vært morro å høre fra noen som eventuellt har prøvd begge to)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva med bassrefleks om du har lyst på mere trykk
    Tenker du på en sub med slave i tilegg? som en epik eller noe?

Kan jo si at grunnen til at det har endt på disse to er fordi de er overkommelige når det gjelder utseende og størrelse begge to.

kunne godt tenkt meg en JL fathom eller en sunfire, men de stiger langt over 20k desverre. Epik subbene syns jeg er for stygge, men kanskje ikke de du tenkte på?

Den må også være sort høyglans, derfor det ble de to også, det er vanskelig med en kjerring i huset også vettø

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har ingen formening om hva som er best av Velodyne og SVS, men en SVS AS-EQ1 er å anbefale om du skal ha to subber..
    absolutt, men jeg syns den er så himla dyr :P håper heller å finne en på brukten en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Skal kun brukes til film dette, og vil det skal gå dypt og gromt.
    Ingen spesialist men når jeg fikk min tube PC12-nsd, så fikk jeg åpenbaring
    SB-sub er noe jeg kunne tenkt meg til musikk, men til film må jo drømmen være en PB13ultra eller PC13ultra. De som har disse er jeg litt misunelige på8)
    Jeg synes tubene er fine, og tror at kassene er mye større enn man tror.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spør om to suber som ikke har vært på markedet serlig lenge. Virker ikke som om veldig mange lukkede SVS er ute å går heller. SB-13+ er en av få SVS jeg kunne tenkt meg å teste. Den er litt større og har større element enn Velodynen, så den spiller nok i det minste høyere og går sikkert dypere. Vurderer selv 2 stk SPL1200Ultra men er usikker på hvor mye svakere enn F112 disse er.

Spørsmålet er vel hvor mye dypere og høyere disse kan spille enn din XTZ. Den er jo portet(bassrefleks) mot de andre som er lukket, så det er ikke sikkert du vil får så mye mere trykk som prisen tilsier.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Tenker du på en sub med slave i tilegg? som en epik eller noe?

Kan jo si at grunnen til at det har endt på disse to er fordi de er overkommelige når det gjelder utseende og størrelse begge to.

kunne godt tenkt meg en JL fathom eller en sunfire, men de stiger langt over 20k desverre. Epik subbene syns jeg er for stygge, men kanskje ikke de du tenkte på?

Den må også være sort høyglans, derfor det ble de to også, det er vanskelig med en kjerring i huset også vettø
    Så lite plass det var ja. er det 2 xtz du har ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten plass, jeg har bare 7m2...
    Måtte inn og se på kinoen til trådstarter, burde jo gjort det på forhånd, sorry

"Pleide ha en svs pc12-nsd sub, denne spilte altfor kraftig, pluss at den var ikke spesielt WAF godkjent." Nå forstår jeg jo at, JEG ikke kan lære deg noe nytt:neutral:

Lykke til med valget av (ny kone:-D )

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Ingen spesialist men når jeg fikk min tube PC12-nsd, så fikk jeg åpenbaring
    SB-sub er noe jeg kunne tenkt meg til musikk, men til film må jo drømmen være en PB13ultra eller PC13ultra. De som har disse er jeg litt misunelige på8)
    Jeg synes tubene er fine, og tror at kassene er mye større enn man tror.
    Hadde pc 12-nsd før selv, den gikk dypere en XTZ min ja. Men den er ikke waf godkjent i det hele tatt desverre. De større PB versjonene er helt utelukket da de er altofr gigantiske.

Vet at disse ikke har vært så lenge på markedet ja. Mulig jeg stikker på soundgarden og hører på velodynen. Men resultatet blir jo alltid annerledes i eget rom.

Jeg har KUN en XTZ atm, burde vel oppdatere dette, ble noe kluss med den forrige jeg kjøpte desverre. det vil si at den nye subben skal bli stående på enten høyre eller venstre side ved siden av frontene.

Vil da tro disse to går mye dypere en XTZ'en? får bare respons ned til ca 20hz i rommet mitt med xtz'en. Kan jo si jeg har sittet og hørt på Sunfire true 12" hele helgen, og den er BITTE liten og lukket, og spiller sykt mye dypere og høyere en min xtz. Men den har en slave i tilegg, kan jo ha noe å si? Synd den koster 25 lapper

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha vurder en Elemental Designs subwoofer. Disse kan du få i svart glossy. Meget bra rykte på seg . Ulempen er at du må vente noen uker på levering. Midgard Audio er importør i Norge.
    Elemental Designs: Car Stereo, Home Speakers, Electronics

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ville ha vurder en Elemental Designs subwoofer. Disse kan du få i svart glossy. Meget bra rykte på seg . Ulempen er at du må vente noen uker på levering. Midgard Audio er importør i Norge.
    Regner med at det er bilder av en ED, selv om den ligner veldig på XTZ(bare litt større). Men er det ikke litt liten slaglengde på det elementet?

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Regner med at det er bilder av en ED, selv om den ligner veldig på XTZ(bare litt større). Men er det ikke litt liten slaglengde på det elementet?

Geir Arne
    Jeg er ikke sikker på hvilke som er avbildet, men eD har suber med mer slaglengde enn SVS.
    Ligger en eD på topp i denne i denne listen og en eD A5-350 gjør det også svært bra i forhold til prisen.
    Subwoofer review summary page ... From the AVS forum - Chase Home Theater

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hvilke som er avbildet, men eD har suber med mer slaglengde enn SVS.
    Ligger en eD på topp i denne i denne listen og en eD A5-350 gjør det også svært bra i forhold til prisen.
    Subwoofer review summary page ... From the AVS forum - Chase Home Theater
    Ok. SVS sin slaglengde er jeg heller ikke så meget imponert over. Den bunnet fort hos meg.

Listen er for meg uvesentlig da jeg er dypt uenig i JL vs SVS.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du spille pass høyt ?

2 små lukkede er det vel plass til, så parre de med den svs eq1 eller lignene.
    svs sine SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS virker og kan være spennende med respons ned til 20hz om denne grafen stemmer http://www.svsound.com/images/perfor..._dsp_popup.jpg

Er svs pb10-nsd for stor da ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dypbass du vil ha så er ikke en lukket konstruksjon veien å gå. De blir fort veldig dyre hvis de skal gå dypt. Hvis SVS PB eller PC er uaktuelle så forbered deg på å bla opp noen titusener hvis du skal godt under 20hz.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm disse så jo interresante ut.

Til de andre postene, vil jeg si takk for svar, ble egentlig ikke noe klokere, da ingen som har kommet med noen konkrete fakta om de to subbene jeg nevnte men :P kanskje jeg bare må dra innom høre på en selv.

Syns det er rart at de lukkede ikke klarer spille så dypt? Koster jo 15lapper, burde jo ha noe output på de.

En pb-10 eller en sb-12 er utelukket da kan jeg like gjerne bare gå for en xtz til, får jeg jo finere symmetri i tillegg.

Kanskje jeg bare skal gå for en xtz til, heller vente med dette svs opplegget, hadde sikkert fått konstant klager fra naboene, eventuelt bruke de resterende pengene på en SVS eq-1, virker billigere med 2 stk Antimode fra avshop men, vi får se takker for svar så langt, om noen har noen erfaringer med de faktiske subbene jeg nevner i toppen vil jeg gjerne høre noe om de

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •