SvS VS. Velodyne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hmm disse så jo interresante ut.

Til de andre postene, vil jeg si takk for svar, ble egentlig ikke noe klokere, da ingen som har kommet med noen konkrete fakta om de to subbene jeg nevnte men :P kanskje jeg bare må dra innom høre på en selv.

Syns det er rart at de lukkede ikke klarer spille så dypt? Koster jo 15lapper, burde jo ha noe output på de.

En pb-10 eller en sb-12 er utelukket da kan jeg like gjerne bare gå for en xtz til, får jeg jo finere symmetri i tillegg.

Kanskje jeg bare skal gå for en xtz til, heller vente med dette svs opplegget, hadde sikkert fått konstant klager fra naboene, eventuelt bruke de resterende pengene på en SVS eq-1, virker billigere med 2 stk Antimode fra avshop men, vi får se takker for svar så langt, om noen har noen erfaringer med de faktiske subbene jeg nevner i toppen vil jeg gjerne høre noe om de
    Du kommer nok langt med en XTZ til vil jeg tro!
    Og du kan fint koble to suber til en stk Antimode - bare du kalibrerer subene manuelt først!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du kommer nok langt med en XTZ til vil jeg tro!
    Og du kan fint koble to suber til en stk Antimode - bare du kalibrerer subene manuelt først!
    Chill

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den subben som har overrasket meg mest noen gang er Velodyne SPL1000R.Prøvde den ikke i hjørnet,men mellom høyre front og center.Utrolig som den lille subben klarte å flytte luft og spilte svært pent.
    I samme stund ble den testet mot Focal SW900 som er en 13" og SVS PB12PLUS.
    Velodyne-en matchet ikke SVS-en i dypbassen,men oppover i frekvens og på musikk med slag synes jeg at den hadde mer å rutte med.
    Hvis du lurer så synes jeg Focal-en var den beste allrounderen,men det var også Focal fronter den gangen.
    Dette var i et helt annet rom og oppsett enn det jeg har nå.
    Prøver å være nøytral og dønn ærlig nå.SB 12 NSD og SPL1000R har omtrent samme output vil jeg tippe og SVS-en spiller overraskende pent.15.000 kr er ganske stivt for den 10"-eren.Man har 5000 kr igjen ved 2 stk SVS SB12NSD kontra 1 Velodyne 1200 Ultra(koster den 17.000? ) så hadde det vært et lett valg for meg.
    XTZ 12" har jeg også prøvd mot SVS PC12 NSD.
    Det var ren knockout til SVS-en på alle områder,men en XTZ12" har mer å rutte med enn f.eks SVS12NSD,men spiller langtfra like pent.
    Jeg hadde valgt SVS SB13"..Du spør jo etter input :-)
    Her er et annet alternativ.Hellnoob mener denne matcher SPL serien til Velodyne til en langt billigere pris.Denne går dyyypt.Samme prinsipp som DD-serien til Velodyne-servostyrt.Jeg har også en slik,men ikke fått prøvd den enda :

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, denne så jo ekstremt interresant ut. Skal se nærmere på denne

Har tenkt mer mot bare enda en xtz men, dette var jo et utrolig bra alternativ. Var ikke dyre saken heller, kom gjerne med noe info når du har testet den

Hvor mye har egentlig watt å si på dette? ser jo at spl serien skilter med 1200 watt etc, mens denne bare har 370 watt, har dette mye å si?

En annen ting også, når det gjelder antimode eller svs eq-1 er vel ikke noe poeng så lenge jeg har 2 stk subutganger på reciever?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren din er ikke i stand til å kalibrere to sub'er på samme måte som EQ1. Jeg tviler dessuten på at receiveren har to diskre subutganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, denne så jo ekstremt interresant ut. Skal se nærmere på denne

Har tenkt mer mot bare enda en xtz men, dette var jo et utrolig bra alternativ. Var ikke dyre saken heller, kom gjerne med noe info når du har testet den

Hvor mye har egentlig watt å si på dette? ser jo at spl serien skilter med 1200 watt etc, mens denne bare har 370 watt, har dette mye å si?

En annen ting også, når det gjelder antimode eller svs eq-1 er vel ikke noe poeng så lenge jeg har 2 stk subutganger på reciever?
    Denne har større kasse enn SPL så den tjener vel litt på det når det kommer til krefter.
    Hvis du gidder,så har du masse lesestoff på siden.Du går inn på FAQ.Der står det om forsterkerkraft.Hvor lite det var å hente på større forsterker.Bassrefleks vs trykkammer osv.
    På internett er det en del lesestoff om dette merket som har begynt å bli svært populært.Alle (ikke mange enda) brukere her på forumet er fornøyde.
    Den gir visst respons ned til det den oppgir.
    Man har forskjellige valg som f.eks :
    -boost på en ønsket frekvens
    -man kan kutte på 14,20 og 28 hz ettersom hvor høyt du ønsker å spille kontra dypt.
    -stramheten på bassen.Myk eller hard (litt usikker,så les gjerne mer om det selv).

Spennende sub som jeg måtte teste selv :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Denne har større kasse enn SPL så den tjener vel litt på det når det kommer til krefter.
    Hvis du gidder,så har du masse lesestoff på siden.Du går inn på FAQ.Der står det om forsterkerkraft.Hvor lite det var å hente på større forsterker.Bassrefleks vs trykkammer osv.
    På internett er det en del lesestoff om dette merket som har begynt å bli svært populært.Alle (ikke mange enda) brukere her på forumet er fornøyde.
    Den gir visst respons ned til det den oppgir.
    Man har forskjellige valg som f.eks :
    -boost på en ønsket frekvens
    -man kan kutte på 14,20 og 28 hz ettersom hvor høyt du ønsker å spille kontra dypt.
    -stramheten på bassen.Myk eller hard (litt usikker,så les gjerne mer om det selv).

Spennende sub som jeg måtte teste selv :-)
    Rythmik så meget interesant ut. Vurderer selv 2 stk SPL1200Ultra, men denne var både lekker og spennende på papiret.

Har du testet denne Sven1978? Hvordan kommer den ut i eventuelle tester?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rythmik Audio

Jeg kjøpte selv denne brukt i sommer.Enten har posten ødelagt forsterkeren eller så har forrige eier ikke opplyst om at forsterkeren var gåen.
    Jeg har snakket med eieren av Rythmik på mail og han har sagt seg villig til å gi meg en ny forsterker.
    Jeg er på vei til USA med båt nå og vil etter planen motta en ny forsterker der borte ca 15.Januar.
    -Min egen latskap at jeg ikke har skaffet en ny tidligere,men har handlet og prøvd forskjellige ting i det siste,så har ikke tatt det så tungt.
    -Gjorde en del research på denne før kjøp.Husker ikke hvilket forum jeg rotet meg borti,tror det var amerikansk,men det var mye diskusjoner om denne vs SVS og var det Elemental Design ? (usikker).
    Mange lovord der.
    -Hellnoob som er svært kjent for kalibrering her inne har selv 2 stk og prøvde også å kjøpe denne,men jeg bydde over han.Ser på det som et kvalitetstegn at han vil ha 3 slike.
    -Tols1 har en 15" versjon av denne og er svært fornøyd.
    -Har fått noen PM om denne subben og folk vil kjøpe den uten at den har vært lagt ut for salg.Da stod den i profilen min.
    -Hellnoob har selv testet denne mot Velodyne og mener at den hvertfall ikke er dårligere.
    -En annen bruker har 2 slike og mente taket løftet seg godt :-)
    -Eieren av Rythmik har laaaang erfaring innen subber.Man kan også kjøpe de som kit og gjøre det selv.
    -På Monitor Audio`s venner tråden er det et bilde av denne subben i en stue.Se etter min profil.Ca på nest siste side.Dette er mitt eksemplar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde under profil nr 3.For tregt nett til å laste nytt bilde nå.

http://avforum.no/forum/klubb-entusi...l-svar-41.html

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så fin ut den. Litt større enn SPL, men det kan jeg leve med til prisen.

Takk for tips.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Den så fin ut den. Litt større enn SPL, men det kan jeg leve med til prisen.

Takk for tips.

Geir Arne
    Den er en god del større enn SVS SB12NSD når man setter de på siden av hverandre hvertfall.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Her er et annet alternativ.Hellnoob mener denne matcher SPL serien til Velodyne til en langt billigere pris.Denne går dyyypt.Samme prinsipp som DD-serien til Velodyne-servostyrt.Jeg har også en slik,men ikke fått prøvd den enda :

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Men nå er det jaggu på tide at du får ordet opp i dette

Men jo, Rythmik bør være et interessant alternativ for de som setter kvalitet foran SPL. Som Sven nevner er jeg svært fornøyd med min 15" og kan absolutt anbefale Rythmik. Ut fra hva jeg har lest så er det svært på lukkede suber som spiller noe særlig under 20 Hz, men Rythmik spiller fint ned til 15 Hz, men man skal selvsagt være litt moderat med volumkontrollen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Receiveren din er ikke i stand til å kalibrere to sub'er på samme måte som EQ1. Jeg tviler dessuten på at receiveren har to diskre subutganger.
    Aha, vet bare at jeg har 2 sub utganer på den, men er jo mono begge to, jaja, kanskje det blir en eq eller antimode etter enda en sub.

Hmm, må si denne rythmik stiller veldig sterkt nå

Men ganilsen du har da vel en JL fathom d112 ? hvorfor bytte, denne må jo være kongesubben selv

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Rythmik-en.Gøy med noe som ikke alle andre har :-)
    Blir du fullstendig misfornøyd så gir jeg deg 7.000 kr inkl frakt til Arendal hvis den er 100 % strøken og innen 30 dagers prøvetid.
    Dette er skriftelig her.
    Du kan ikke tape så mye på det da :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ganilsen du har da vel en JL fathom d112 ? hvorfor bytte, denne må jo være kongesubben selv
    Litt OT, men det har skjedd endel i heimen den siste tiden. Stereoen har fått mer prioritet og da vil jeg har 2 suber. JLen blir kanskje beholdt i en kino i stuen. Grunnen til at jeg ikke vil ha F112 på kinoen er at den er litt stor, og så må jeg ha en til. Rythmik derimot kunne jeg testet med 2x2 eller noe slikt til en ok pris om ikke 2 var nok. Likte også designet veldig godt med sort element. Enkelt, rent og pent.

SPL er jo også en alternativ for meg i hifien, men det koker ned til pris vs ytelse. Trenger ikke masse SPL der siden høyttalerne gir seg tidlig, men må ha en vanvittig hurtighet og kontroll. At de går ganske dypt er heller ikke feil.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, da kan jeg forstå

Men kom til å tenke på en annen ting, har det noe stor betydning ha 2 foskjellige subber? Si en xtz og en rytmik? vil det høres rart ut eller har ikke dette noe særlig betydning?

Jeg brukker kun sub til film også forresten

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, da kan jeg forstå

Men kom til å tenke på en annen ting, har det noe stor betydning ha 2 foskjellige subber? Si en xtz og en rytmik? vil det høres rart ut eller har ikke dette noe særlig betydning?

Jeg brukker kun sub til film også forresten
    Bortsett fra litt mere jobbing med kalibreringen og forskjellig lyd fra subbene så er det vel ikke så mye.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •