Oppsett: Yamaha ns-777, Pioneer VSX-416. Effektøkning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett: Yamaha ns-777, Pioneer VSX-416. Effektøkning?

Hei, jeg er en ganske så blank nybegynner, som interesserer meg en del for hi-fi, men aldri har satt meg ordentlig inn i det. Har prøvd å lese litt her inne, men mye av det blir litt vel teknisk. Uansett, her er utstyret i min stue:

Yamaha ns-777
    Pioneer VSX-416, 5x100w
    Ps3, koblet til via optisk kabel til forsterker, hdmi til tv.
    LG, 42-tommer full-hd LCD, ikke koblet til forsterker.
    Canal Digital Hd-pvr kabel-dekoder, koblet via phono til forsterker, hdmi til tv.

Jeg bruker ps3 til det meste bortsett fra tv-titting. Jeg skal også koble til en stasjonær pc for lettere tilgang på musikk.

Hva kan jeg gjøre med dette systemet for å få bedre lyd og effekt? Det jeg igrunn er ute etter er å få mer effekt ut til høytalerene. Disse skal visstnok tåle 200w, men får bare 100w fra forsterkeren. Jeg har lest noe om bi-amping, kan dette ha noe for seg? Og hva går det egentlig ut på?

I fremtiden er ønskelisten som følger:
    Bakhøytalere og center i ns-serien.
    Hdmi-forsterker.

Hva bør jeg tenke på i forhold til kjøp av ny forsterker? Jeg ser at hvis man skal opp i mot 200w i effekt så havner man et sted over 10 lapper, noe som blir veldig dyrt. Jeg kunne tenke meg å koste på opp mot 3000kr på forsterker. Hva bør jeg se etter?

Og til slutt: Hva synes dere om yamaha ns-777?

Håper på positiv tilbakemelding.
    Mvh
    Tobeck

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0