Iphone med airplay -> Airport Express -> Optisk stereoforsterker & bokhyllehøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iphone med airplay -> Airport Express -> Optisk stereoforsterker & bokhyllehøyttalere

Hei, har prøvd å søke meg frem til dette, men finner ikke en direkte tråd som kan svare meg.

Nå har Iphone muligheten til å sende trådløs lyd til airport express, som igjen har optisk utgang. Dette er i mine øyne perfekt, da jeg har det meste av musikken min i iTunes på iphone. Man trenger altså ikke docke telefonen lenger..

Jeg skal i disse dager handle meg et bokhylleanlegg til stuen, er derfor ute etter et stereoanlegg til "noen tusenlapper" som har optisk inngang, radio og cd-spiller er ikke et must. Så god lyd som mulig, så enkelt som mulig.

Noen tips for et godt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

t-amp

T-amp med gode høyttalere kunne vært en fin løsning, noen som vet om en modell med optisk inngang? eventuelt, er det mulig å konvertere optisk signal til usb? finnes slike omformere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er villig til å spytte i 14-15.000, er jo det opplagte valget AVI ADM9T. Da får du et fullverdig anlegg du må ut med mer enn det dobbelte for å matche med separate komponenter (DAC, forsterker, høyttalere).

Jeg er faktisk ikke sikker på om du finner noe til lavere pris, som ikke forutsetter en separat DAC og evt forforsterker. Rimelige minianlegg har vel sjelden eller aldri digitale innganger.

Frem til nyttår selger Firestone den nye utgaven av den 'kritikerroste' Spitfire-DAC'en sin til en snau tusenlapp pluss frakt. Med norsk moms og gebyr blir det snaut 1.500 levert på postkontoret. Sannsynligvis den rimeligste måten å få optisk inngang til et budsjettanlegg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f.karlsen
    T-amp med gode høyttalere kunne vært en fin løsning, noen som vet om en modell med optisk inngang? eventuelt, er det mulig å konvertere optisk signal til usb? finnes slike omformere?
    T-amp'er har ikke nok futt til å fylle et større rom, om du ikke ønsker massiv forvrengning.

Lyd over USB er umulig uten en datamaskin/programvare i kjeden.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gjort slik: Apple, til dac, til enkel stereoforsterker, til høyttalerene.

Hvilke høyttalere du skal ha hadde vert greit å vite hvis du har bestemt deg.

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

+ noen høyttalere som du nesten må sjekke ut selv, med tanke på plass, lyd, utseende osv.

Kan dette være aktuelle produkter? tok det som en selfølge at "noen tusenlapper" betyr akkurat det 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DacMagic anbefales! Angående forsterker ville jeg også snust på Cambridge Audio DR30. Med et par gode rimelige høytalere er du under 10000 for oppsettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •