System Audio Mantra 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio Mantra 60

Vurderer å kjøpe disse høytalerene, men er veldig avhenging av plassen høytalerene tar.

Leser på hjemmesiden til soundgarden at høytalerene er 27,5 cm dype. Er det noen som vet om dette er med eller uten den firkantede platen som høytalerene står på?

Ble også anbefalt Primare I21 sammen med disse. Er det en bra kombinasjon?

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Råtasse
    Vurderer å kjøpe disse høytalerene, men er veldig avhenging av plassen høytalerene tar.

Leser på hjemmesiden til soundgarden at høytalerene er 27,5 cm dype. Er det noen som vet om dette er med eller uten den firkantede platen som høytalerene står på?

Ble også anbefalt Primare I21 sammen med disse. Er det en bra kombinasjon?

det er mål uten plata.
    primare er bra match det. hegel er også bra match

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok dratt å hørt på det før noe eventuellt kjøp...

Primare, Harman Kardon og Hegel burde sjekkes ut .

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plata er 32,4 cm dyp. Er meget fornøyd med mine!

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv meget godt fornøyd. Kvikke og responsive, med flott klang og krystallklar mellomtone. Savnet litt i dybden selv om de overrasket positivt også der første gang jeg hørte de. Spesielt når man sammenligner med andre høyttalere på samme størrelse. Jeg valgte å supplere med 2 stk Mirage OM-8 sub'ere og de fyller veldig godt ut og gir et flott lydbilde.

Kan trygt anbefale disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd me mine også. Musikk har ikke vært mer korrekt her i heimen hvertfall, å enda har jeg forbedringspotensialet (bedre forsterker og dac)

Hører du mye musikk så hadde ikke jeg vært i tvil hvertfall. Har hørt mye høyttalere å disse stikker seg frem som meget gode iforholdt til mye annet der ute. Mange sier at de er slanke i bassen, min oppfatning er at det er korrekte i bassen, mens alt annet jeg har hatt hjemme har fremhevet en ukorrekt og svulstig bass. Mantraene vet å klemme til der hvor de skal også bare så det er sakt. En annen fordel er at de er veldig plasseringsvennlige for folk som er avhengig av å ha høyttalerene tett på bakvegg, å dette uten å få brumlebass ! Ellers spiller de engasjerende, frampå og klart men uten å bli for frampå og skrikende. Lyttetretthet bør ikke være et tema med disse høyttalerne på riktig forsterker og i riktig rom / plassering.

Mantre 30 eller Mantra 10 på stativ kan jo også vurders om det er trangt om plassen !?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA Mantra 60 vs acurus a250

Var i skapet og børstet støvet av en gammel kompis her om dagen og nå er jeg på jakt etter noe og sette denne sammen med.
    Og i den anledning har jeg sett på SA mantra 60.
    I første omgang hadde jeg tenkt å bruke dette til musikk, men hjemmekinoen er under bygging så når rommet er ferdig havner nok anlegget inn dit så det er ikkje så farlig hvis de blir total miss med forsterkeren, men de hadde jo vert litt kult hvis denne gjorde jobben etter gammelt av..
    noen alternativer til høytalere?? hvilken surround forsterker vil dere anbefale til disse??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •