Kjøpe veggpanel for 7.2 anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøpe veggpanel for 7.2 anlegg

Hei.

Har sett flere av dere som har veggpanel enten det er 5.1 , 5.2 , 7.1 , 7.2 osv.

Å lurer på hvor dere har kjøpt disse? Kunne tenkt meg å bygge skjult anlegg som flere av dere har gjort, noe som ser utrolig mye bedre ut, enn att det ligger å flyter med ledninger hit og dit (ikke serlig pent)

Går det også ann å spesial bestille disse, sånn att den blir sånn man selv vil ha den, eller er det bare ett utseendet på de?

Takk på forhånd

Torgeir

p.s. har en onkyo ts-xr806b som det står 7.2 på men tilkoblings muligheter bak er 9.2 (litt frustrert) også på installasjon av høytalerene, da det vises ett virtuelt bilde av ett rom vises det 9 høytalere og 2 sub. Noen som kan hjelpe med denne også?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vil hjelpe meg:?:

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert lurt å spørre de som har slike. Jeg foreslår å høre med RuneW, han har designet sitt eget og bestilt fra Tyskland tror jeg det var.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynabel og ebay. Evt sende en pm till de du ser har brukt det.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner man slike paneler på den siden?

Edit: Jeg kunne jo søkt før jeg spurte.. "Wall panels" i søkefeltet gjorde susen..

thunderstorm77: Kan jeg se panelet på dine bilder? Isf overser jeg det..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen linke til hjemmekinoer hvor slike paneler er brukt?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med veggpanel egentlig?

Høyttaler for å bygge inn i veggen? Hvis du mener bare cover så er vel dette noe som pleier å følge med høyttalere som er laget for å stå inni veggen. Jeg innbilder meg at slike høyttalere er veldig dyre i forhold til lyden du får for pengene?

Utifra de bildene jeg har sett så synes jeg ikke det ser så estetisk ut som en skulle tro, når en coveret er synlig på veggen. Derimot er det mye finere å integrere høyttalere i en kino bak lerretet eller i søyler med trekk foran høyttaleren. Hvis du skal bygge en vanlig type høyttaler inn i en vegg så må du ha en egnet høyttaler uten bassrefleks bak, eventuelt må den være i front.

Det er jo en smaksak, kanskje det er mer wow-faktor i virkeligheten! Men bare hvis lyden er god! For å se bilder av slike, bare gjør et bildesøk på google med "in-wall speakers" in-wall speakers - Google Search

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Hva mener du med veggpanel egentlig?

Høyttaler for å bygge inn i veggen? Hvis du mener bare cover så er vel dette noe som pleier å følge med høyttalere som er laget for å stå inni veggen. Jeg innbilder meg at slike høyttalere er veldig dyre i forhold til lyden du får for pengene?

Utifra de bildene jeg har sett så synes jeg ikke det ser så estetisk ut som en skulle tro, når en coveret er synlig på veggen. Derimot er det mye finere å integrere høyttalere i en kino bak lerretet eller i søyler med trekk foran høyttaleren. Hvis du skal bygge en vanlig type høyttaler inn i en vegg så må du ha en egnet høyttaler uten bassrefleks bak, eventuelt må den være i front.

Det er jo en smaksak, kanskje det er mer wow-faktor i virkeligheten! Men bare hvis lyden er god! For å se bilder av slike, bare gjør et bildesøk på google med "in-wall speakers" in-wall speakers - Google Search

Hei Morten M.

Det jeg mener med veggpanel er tilkobling av høytaler kabler og diverse andre kabler som blir lagt inne i veggen, sånn att man slipper ledninger liggende rundt om.

Med panel så trenger du kanskje 1m med kabel fra vegg til reciever/forforsterker etc
    Noe jeg har lært ved å se på andre sine bygge tråder der folk har brukt tilkoblings vegg panel

Så grunnen til att jeg startet tråden var å få litt info hvor andre har kjøpt sine

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan noen linke til hjemmekinoer hvor slike paneler er brukt?
    OleM:

her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...byggetrad.html kan du titte litt gjennom hjemmekino bygge tråden til TomRon, han fikk bestilt sitt via ett firma i tyskland.

Synes ett slik veggpanel er ett must for alle som velger å legge kabler skjult i veggen

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei ... selvfølgelig!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir.a.sandmo
    OleM:

her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...byggetrad.html kan du titte litt gjennom hjemmekino bygge tråden til TomRon, han fikk bestilt sitt via ett firma i tyskland.

Synes ett slik veggpanel er ett must for alle som velger å legge kabler skjult i veggen
    Mener du rett og slett høyttalertermimnaler for veggmontasje?
    Jeg trodde du mente noe helt annet. Jeg trodde du mente noen paneler til å henge på veggen alá akustikkplater.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kjøpte mine på Av shop. Kjempebra kvalitet. Hvis jeg ikke husker feil så lå de under kabler og tilbehør.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rallypigg
    Ettersom dette er amerikanske uttak, må man vel ha amerikanske bokser i veggen på disse også?
    Altså 1-gang, 2-gang, 3-gang etc. bokser.

Hva med rør fra disse? Det er vel påkrevd å legge alle kabler i rør i Norge?

Noen som har installert slike før?

Evt. kan man jo legge opp elko-bokser på normalt vis, men legge amerikanske bokser inntil, slik at man har et "lovlig" opplegg. Man må vel da ha blindpanel foran elko-boksene.
    Dette blir kanskje ikke like pent...

Ellers ser jeg for meg at det er mulig å finne noen amerikanske switch-bokser der det er mulig å tre inn rør, som man så evt. kan bruke noen vinkler og popnagler til å sikre rørene. Ikke like mye "plug and play" som elko, men det skulle jo kunne fungere? Og man vil da ha et hav av muligheter ang. div. veggpanel, uten å måtte betale 700,- for en HDMI-kontakt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •