Wimp, ASIO og DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp, ASIO og DAC

Installerte Wimp i går, tenkte jeg må teste denne tjenesten selv om jeg er veldig skeptisk til om kvaliteten holder mål. Jeg bruker mye filbasert musikk men sjeldent noe under 320 i bitrate, går stort sett i FLAC.

Har vært inne i innstillingene til Wimp og satt til Høy lydkvalitet, sier meg ingenting hva Wimp legger i høy kvalitet?

Laster ned ASIO4ALL, får ikke noen ikoner på skrivebordet eller i systemtray, får heller ingen valg om å velge ASIO noen steder i lydoppsettet til Windows 7 eller Wimp.

Kobler laptoppen til Abrahamsen V6 med USB, og musikken strømmer ut. Enheten kommer opp som USB Audio DAC, men ingen muligheter for å velge ASIO Vil ikke gjøre meg opp noen konklusjoner da jeg er overbevist om at jeg må få ASIO til å fungere først, eller må jeg det?

Noen her som kan hjelpe meg litt slik at oppsettet blir korrekt?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    litt sent men bare for klargjøre til andre, man må installere asio plugin til programmet du skal bruke for at ikonet skal dukke opp.
    spotify, wimp etc støtter ikke asio.
    wimap, foobar2000 gjør. men streaming via asio4all er bare å glemme inntil de integrerer det i selve programmet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •