Kjøpe "nytt" stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer hveminem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe "nytt" stereoanlegg

Som overskriften tilsier så er jeg interessert i kjøpe meg noen brukte høytalere og forsterker i første omgang. Det jeg trenger litt hjelp til er valget av begge, selvfølgelig.

Jeg har tenkt å bruke rundt 10000kr.
    Det er å spille musikk som er planen bak kjøpet.
    Jeg liker å høre på alt fra rock og pop til klassisk, men noe som gir bra trøkk når Pink Floyd klimprer ut herlige toner er det som er mest ønskelig.

Jeg har en HK AVR 330 stående i stua nå, men regner med at denne burde byttes i en stereoforsterker?!?

Forslag mottas med takk folkens....

Hvis det finnes en slik tråd allerede, så beklager jeg at jeg fyller opp med unødvendige tråder. Jeg har da ikke vært god nok til å lete.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei vis du har pre på h/k ser jeg ikke grun for og kaste den ut ekstra effekt forsterker dog... men vile vel sett på klipch eller b/w kansje dali

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei vis du har pre på h/k ser jeg ikke grun for og kaste den ut ekstra effekt forsterker dog... men vile vel sett på klipch eller b/w kansje dali
    ikke for å være ufin, men jeg ble ikke så mye klokere av dette svaret. Jeg har ikke så god peiling på dette, så svar burde skrives ut i klartekst for meg. :-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inntrykk av at han trodde du skulle kaste 330'en. Men han anbefalte vel heller å bruke den som pre(i klartekst "volumkontroll") og heller kjøpe en effektforsterker.

Over til høyttalervalget. Tenkte å anbefale JBL, men ikke helt til klassisk. B&W og Dali som nevnt kan fungere. System Audio liker jeg alltid å anbefale i lavere prisklasser. Vet ikke om noen konkrete modeller jeg skal anbefale, men let litt på bruktmarkedet. Prøv helst høyttalerne hjemme før handel.

Lykke til og velkommen til forumet.

Geir Arne

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den HK en du har er ikke akurat dynamitt :P Men kansje den kan brukes som pre slik at du kan kjøpe en effektforsterker.

nå ligger det en MEGET kurant stereoforsterker med innebygged DAC(om jeg ikke tar for mye feil) på AVtorget: XTZ A100D2. Fin pris på den og.

Som høyttalere så er jeg ikke siker på hva du selv har sett på, men gode kandidater er Klipsch, JBL, XTZ, Audio Pro, Polk ol.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/Ken trenger ikke byttes sålenge den fungerer. Det finnes såklart bedre saker, men sats heller på høyttalere og oppgrader elektronikken senere.

Geir Arne

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den HK'en har bare noen og førti w å bidra med i stereo. kan bli litt magert...

Nå ligger det et par XTZ 99.36 høyttalere på brukten til 5.000, og et par Klipsch RF-82 til 5000, tror det er fine priser på de høyttalerne...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Den HK'en har bare noen og førti w å bidra med i stereo. kan bli litt magert...
    Mener den har ganske stor trafo, og er ganske kraftig.

Har selv hatt 235 som er modellen under men 1 år nyere. Greit med krefter i den faktisk. En venn av meg hadde, nei har faktisk, en 330 komblet til et par SA1280. Det låter ganske bra.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe et par Audio Pro Blue diamond V2, for en billig penge. Noen som har erfaringer med disse?

Jeg regner med at jeg selger HK'n, og kjøper en stereoforsterker senere. Vil den nevnte XTZ'n drive Audio Pro høyttalerne dugelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ikke for å prøve å selge min forsterker, men her er min erfaring av Xtz'en
    Den er ikke noe særlig til å drive stativhøyttalere uten subwoofer. Blir litt lite trøkk da. Vet ikke hvordan det er med subwoofer, men regner med at det da blir betydelig bedre.

Han jeg kjøpte den av drev den med et par monitoraudio rx8, som forøvrig er et gulvhøyttalere, og han var strålende fornøyd med forsterkeren, men han måtte nedgradere anlegget.

Hvis det er par gulvhøyttalere du skal ha, så tror jeg denne forsterkeren er ypperlig.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hveminem
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe et par Audio Pro Blue diamond V2, for en billig penge. Noen som har erfaringer med disse?

Jeg regner med at jeg selger HK'n, og kjøper en stereoforsterker senere. Vil den nevnte XTZ'n drive Audio Pro høyttalerne dugelig?
    Audio Pro Blue Diamond er meget gode høyttalere til prisen, men gode allround egenskaper. Har du mulighet til å teste de? Om du liker lyden og de passer din smak så er det et godt kjøp. Disse har innebygget bass/subwoofer (på siden) med egen forsterker, så den forsterkeren du har vil gjøre en god jobb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •