Lyd i taket på badet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i taket på badet

Jeg vurderer sterkt å få satt inn et par høyttalere i taket på badet i løpet av januar. Jeg har sett litt rundt på dette, og ser det finnes mangle alterantiv der ute, men mesteparten av det jeg får anbefalt er høyttalere som gjerne koster mellom 2 og 4 tusen. Ikke mye penger å bruke på høytallere normalt, men dette skal inn på det bad som vel er et aukustisk mareritt, og som vi dessutten ikke bruker så mye tid i som f.eks kjøkken eller stue.

Jeg ser enten for meg at jeg skaffer meg en Marantz CR502 som jeg setter på kjøkkent som er vegg i vegg, og driver et par med greie bokhøyttalere på kjøkkenet, og også kan drive en eller to høyttalere på badet (Den har jo A og B utgang), eller rett og slett en liten Tamp som har liggende på 2 ganger 20 skeive watt.

Taket på badet skal ikke ned, så jeg har begrenset mulighet til å bygge kasser etc på badet, vi skal ned med taket på naborommet, og ser for meg at jeg får hevet kablet over derfra, men kan altså ikke gjøre veldig mye for å tilrettelegge for høyttalere på selve badet. Så da er spørsmålet, får jeg noe igjen for å spandere på meg høyttalersett til flere tusen, eller finnes det langt billigere alternativ der ute som vil fungere greit nok med tanke på at dette er 7 kvadrat kledd med fliser fra bunn til topp?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også engang tanker om å felle inn høytalere i taket på badet. Så da på hvite beregnet for det maritime miljøet da disse ikke koster all verden, rundt tusenlappen, også tåler de fukt. Etter litt frem og tilbake kom jeg frem til at mitt bruk på badet er veldig begrenset, så jeg endte opp men en Tivoli PAL. Lettvindt, god lyd, tåler fukt og kan lett tas med ved behov

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har pusset opp badet og jeg kjøpte høytalere fra Monitor Audio for montering i tak eller vegger. Kjøpte en av de største modellene ferdig i kasse.(Hi-Fi Huset AS - W180) Er ikke akkurat disse men ligner.
    Dette fungerer veldig bra. Har koblet de til Sonos systemet i resten av huset, så da er det tilgang på all type musikk. Vil absolutt anbefale å koble opp noe som faktisk låter greit. Trenger ikke å være det dyreste, men låter det dritt blir det jo aldri brukt.
    Vi er ihvertfall veldig fornøyde.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hadde også engang tanker om å felle inn høytalere i taket på badet. Så da på hvite beregnet for det maritime miljøet da disse ikke koster all verden, rundt tusenlappen, også tåler de fukt. Etter litt frem og tilbake kom jeg frem til at mitt bruk på badet er veldig begrenset, så jeg endte opp men en Tivoli PAL. Lettvindt, god lyd, tåler fukt og kan lett tas med ved behov
    Endte opp med samme løsning hos oss. Den er fuktbestandig, veldig god lyd, oppladbar, fleksibel (kan ta den med overalt ved behov) og jeg kan koble til mobilen med en pitteliten jack-kabel for spotify

Og ikke minst billig i forhold til alternativer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •