Bi-amping fra subwoofer utgang av XLS-28?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-amping fra subwoofer utgang av XLS-28?

Hei forum!
    Har en yamaha rx-365 som driver et par xls-28 fronter for øyeblikket, har brukt en gammel stereoanleggforsterker som driver en høytaler som subwoofer via sw utgangen på yamahaen (aux kabel fra yamaha til gammel stereo der 1 høytaler er koblet på) satt og tenkte litt på dette med bi-amping av 28'ene mine.
    Og lurte på om det funker greit å kjøre samme oppsettet, bortsett fra at jeg kobler høyttalerkablene fra "gammel stereo" på "basspolene" til cerwin vegaen?

vet jeg burde skaffet meg en subwoofer, men økonomien er, forståelig nok litt treg nå i disse juletidene så for og slippe og slite ut yamahaen for og drive CV'ene i alle frekvenser, liker jeg og tro at dette kanskje hadde vært et alternativ?.. effekten på "gammel stereo" tipper jeg er noe rundt 80w kanskje..

finnes jo ikke annen preout en subkanalen på yamahaen, men vil denne kunne levere stereo på en eller annen måte?...

Håper dere skjønner hva jeg mener, mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen meninger?... Flyttet nettop hjem til mine foreldre igjen, der rommet er endel større. Og jeg er NØDT til og skaffe meg en skikkelig woofer snart, men midlertidig så spiller den gamle stereoforsterkeren og en sony høytaler, dypbassen..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en tragisk ide, nivåmatsjing og slikt...

Hva me då kjøre høyttalerne på stereoforsterkeren og bruk Pre out fra reciver til stereoforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Høres ut som en tragisk ide, nivåmatsjing og slikt...

Hva me då kjøre høyttalerne på stereoforsterkeren og bruk Pre out fra reciver til stereoforsterker.

Finnes ikke pre-out, annet en sub-kanalen.. =/ Ser at nivåmatchingen kan bli litt kronglette ja.. spørs om jeg heller er nødt til og invistere i en "ristekasse"
    Men foreløpig så kan jeg leve med høy delefrekvens på cv'ene og la den stakkars sony høyttaleren gjøre grovarbeidet

Forresten, noen som vet om 28s subwooferen fra CV klarer og holde fint følge med 28 høyttalerene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •