Forvrengt lyd i rippede filer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forvrengt lyd i rippede filer

Jeg driver å ripper inn CD-samlingen min, men mange av filene får forvrenging!

Jeg ripper inn med EAC og WMP. Ikke bare blir lyden "grusete" på mange av sporene, men lyden er ofte også normalisert!

Noen som har en løsning på dette? Innstillinger man kan endre på?

Sporene låter ikke forvrengt når de blir spilt fra CD-Plate, men med en gang jeg spiller de fra datamaskin eller mp3-avspiller så blir alt helt uutholdelig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Jeg driver å ripper inn CD-samlingen min, men mange av filene får forvrenging!

Jeg ripper inn med EAC og WMP. Ikke bare blir lyden "grusete" på mange av sporene, men lyden er ofte også normalisert!

Sporene låter ikke forvrengt når de blir spilt fra CD-Plate, men med en gang jeg spiller de fra datamaskin eller mp3-avspiller så blir alt helt uutholdelig...
    Hva slags format har du rippet til?
    Lossless som FLAC eller Wav?
    Eller Mp3? I så fall hvilken kvalitet?

Når du snakker om at musikken ikke låter forvrengt når den spilles rett fra CD-plate, mener du da spilt av fra datamaskinen via cdrom'en eller på annet anlegg?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Les gjennom denne guiden og følg den til punkt og prikke. Da er du garantert at rippen blir optimal.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hva slags format har du rippet til?
    Lossless som FLAC eller Wav?
    Eller Mp3? I så fall hvilken kvalitet?

Når du snakker om at musikken ikke låter forvrengt når den spilles rett fra CD-plate, mener du da spilt av fra datamaskinen via cdrom'en eller på annet anlegg?
    Prøvd i både .wav, .mp3(320kbps) og Lossless. .wav og lossless var i 1411kbps tror jeg.

Når jeg sier at den ikke låter forvrengt fra CD-plate, så gjelder det både i CD-ROM og i stueanlegget.

Jeg gjorde som det stod i guiden, bare i WMP. Altså valg av kvalitet osv.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe forvirrende formuleringer om hvorvidt du bruker EAC eller WMP, antar du bruker media player og har lest i EAC guiden her på forumet.

WMP er, som vanlig med MS software, litt ekkel å bruke fordi det ofte er satt endel default ugreie innstillinger som normalisering osv. last ned og installer EAC; gratis, relativt enkelt og audiofilt. evt last ned og prøv foobar. da har du i det minste en greiere oversikt over hva faktisk programmet gjør når det ripper.

Exact Audio Copy

foobar2000 - du trenger også cd-writer plugin, tror denne er den greieste foobar2000: Components Repository - Audio CD Writer

evt lame mp3 encoder - LAME MP3 Encoder
    evt flac lossless encoder - FLAC.ORG - Free Lossless Audio Codec - Articles, Reviews, Files, Downloads

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •