bass til jamo606 (m/onkyo 508)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bass til jamo606 (m/onkyo 508)

reiv i jamos fronter (606) en dag det var tilbud. Til å drive dem ble det onkyos 508 reciever. Utrolig digg brumming fra sideelementene på jamoene, og savna overhodet ikke noe sub. Da det var litt skralt med tale i filmene, så reiv jeg i en senter (jamo c60). Dette ordnet straks på hovedlyden, og bredt og fint lydbilde i stua. -men den herlige bassen brummer ikke mer. Nå går jo hovedlyden ut i senter, og frontene tar jo ikke ut bassen for å kjøre denne.

spørsmål: noen som har anbefalinger på innstillinger som gjør at jeg får litt bulder og brak i filmene igjen? (har ikke surround/bakhøyttalere).

så...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Har du kjørt rom korreksjon? Dette kan hjelpe. Ellers er det å gå inn i meny på reciver sette fronter som LARGE og FULL på dele frekvens så får du maks bass på de. Kjører du reciver i Pure direct (kun stereo)skal subbene på siden være med! Senter høytaler bør du sette som smal. På fim kommer det meste gjennom senter høytaler (ca 60-70%). Sjekk at det ikke står at du har sub på høytaler setting- da dette skal gå gjenom frontene med ditt 3.0 oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

takk for respons.

Funka som ei kule. Etter å ha lest seg litt opp ble det bi-amping også.
    Durer og går.

Når jeg ser film fra PS3 så suser det i toppene. -særlig i ventebilder, og tidvis under filmen også. Vet at rett porter er brukt på rec.og høytt.
    Åffer det da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •