bang & olufsen kodesperre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bang & olufsen kodesperre

Hei!

Jeg har kjøpt et 4 år gammelt b&o anlegg. Det virket da jeg fikk det, men så stod det en stund uten strøm og nå må jeg taste pin. det har jeg aldri fått med da jeg kjøpte det. B&O er ikke veldig hjelpsomme iom at jeg ikke kan dokumentere at jeg har kjøpt anlegget.

Noen her som kan hjelpe? er selvfølgelig villig til å betale for hjelp.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke den forrige eieren husker PIN-koden, kan han kanskje bidra med en bekreftelse om at han solgt anlegget til deg, og at du dermed er den rettmessige eieren. Det burde kunne godtas av Bang & Olufsen. B&O kan virke litt sære her - jeg skal være med på det - men hensikten er god.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det som er greia..... vi får ikke tak i fyren... er eneste valg å kjøpe nytt spillsenter da eller? Høyttalerne virker jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det ligger litt løsninger ute på problemet ditt.

For kuriositetens skyld, hvilken modell er det du har?

Her har du ett eksempel: My BeoCenter 9500 displays "CODE"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget er beosound 4

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lose your PIN code? No problem!

It is easy for the customer to change or personalise the PIN code, and if the PIN code is forgotten, it is always possible for the product to be unlocked, because Master Codes for each product are kept on a secure server at Bang & Olufsen headquarters in Struer, Denmark. Only your retailer can request access to your product’s Master Code – and this is an added security.

What is a PIN Code?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vrien denne. Som Teinum quoter må en innom en B&O-forhandler.

Jeg nekter å tro at en er nødt til å dokumentere eierskap. Hvis en har med seg produktet og samtidig legitimerer seg, så burde det vel holde?

Alle har vel klart å miste kvitteringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det med både til butikk og verksted, men ingen vil hjelpe. Er det noen luringer her som klarer å komme rundt sperren eller?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke helt grei den her, det ser ut som du må finne butikken som varen ble opprinnelig solgt i

I have lost my product PIN code. Can you give it to me?
    No. Under no circumstances will BeoWorld or any of its representatives give out PIN codes. These Personal Identification Numbers are secret and are there to foil would-be thiefs from stealing Bang & Olufsen Audio and Video Products. PIN codes have been in use in most B&O products since around 1999. Only products' rightful owners have knowledge of these personal codes and these should never be given out to anyone else.

If you have forgotten your PIN-code then you need to contact the B&O dealer from where you originally bought your item.
    Can BeoWorld give me a PIN Code?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte at brute-force kunne være en mulighet; 0000, 0001, 0002, 0003, ...., 9999

men, ...

Master code
    If the PIN-code has been forgotten (5 tries every 3 hour with mains connected), the only way to unlock the product again is by entering the 5 digit Master code. The Master code can be ordered at Bang & Olufsen. Once the code is keyed in, the product is operational again and the PIN code system is deactivated.
    Keying-in is the same procedure as for service code.
    https://www.beoworld.org/beotech/beolab5service.htm

Det vil neppe gå.
    --
    edit: jo det vil det.

5 forsøk pr 3 timer. Er du uheldig vil du bruke 6000 timer for å finne riktig pin. Problemet er at du må gjøre 5 forsøk hver 3. time. 6000t = 250 dager. Da hadde jeg heller kjøpt en ny boks.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden vurderer jeg seriøst å kjøpe meg et par Beolab 5 høyttalere - gjerne brukt, hvis det dukker opp et par som ikke er altfor gamle - men blir litt betenkt nå. Hvis det er slik Bang & Olufsen behandler dem som har kjøpt brukt B&O-utstyr, er det all grunn til å tenke seg om to ganger og vel så det.

Og selv om jeg skulle finne på å kjøpe nytt, må jeg tenke neste trekk. Kan hende selger jeg utstyret mitt om noen år - man kan aldri vite helt sikkert når det gjelder hifi - og da er det en kjempefordel både for den som kjøper og for meg som selger, at Bang & Olufsen har et godt rykte på seg m.h.t. service.

Å legge seg på en linje som nærmest går ut på å "straffe" dem som kjøper brukt B&O-utstyr, fremmer neppe salget.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er det no' muffens !! ..

.. Ikke for å beskylde deg for noe Martell-xo , men synes historien er noe tynn. Du sier du ikke har noe slags kvittering for kjøp, og den tidligere eieren har gått under jorden? Serienummer vil kunne hjelpe deg, hvis B&O tar kontakt med tidligere eier som igjen kan bekrefte salget.

Til deg med planer om å kjøpe brukt Beolab 5. OM du skulle komme over noe slikt, så gi beskjed her på forumet. Beolab 5 er ikke høyttalere som du vanligvis finner på Finn.no eller Ebay . De er rett og slett ikke mulig å oppdrive annet enn i butikk. De som mot all formodning plutselig ikke vil ha dem lengere leverer heller tilbake til forhandler for en god innbytte fremfor å selge ute på nett. Forhandlerne er mer enn villig til å kjøpe disse til bruk i utstilling - 160.000,- er mye penger når de likevel må bestilles til kunde! Husk uansett kvittering, disse har også PIN-kode!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har antageligvis vært svært heldig, jeg. I januar i år dukket det plutselig opp to par Beolab 5 omtrent samtidig på bruktbørsen. Etter verdens korteste betenkningstid tok jeg sjansen og kjøpte det ene paret - det nyeste av de to parene. Dog ikke uten å ha testet dette med PIN-kodene. Slo av strømmen - ventet - slo på strømmen - og da de fortsatt virket, var saken i boks. Kjempehøyttalere - ikke i størrelse, men i lyd.

Et høyst anbefalelsesverdig podukt. Ikke ille dyrt heller - når man tenker på alle boksene man ikke trenger lenger. DAC, forforsterker, effekttrinn, sub - og kabler - en saga blott:

Vedlegg 79117

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •