Hifimøbler som ikke holder mål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifimøbler som ikke holder mål

Har nå vært i kontakt med en kompis som har kjøpt seg et hifimøbel av en kjent leverandør her på bergen.

Leverandøren påstår at toppen tåler 80kg, mens de gjennværende tåler 40. (dette er et helt vanlig TV møbel med 3 hyller).

Problemet har nå startet med at så si alle hyllene begynner å gi etter, dvs bøye seg litt, noe som ikke er optimalt for f.eks CDspiller etc. Burde ikke dette gi "krav" på reklamasjon uten noe mer mas?

På toppen står det en B&W CM center på 18kg, mens på den under står det:
    Denon DCD-2010 cdspiller og en AVR4310 reciver (langt unna 40kg!!). Disse hyllene har dog begynte å sige litt etter litt! Nederste kan jeg ikke si noe på, siden jeg ikke tok meg tid til å sjekke den. Problemet blir ikke noe likere når hans nye stereo amp på nærmere 25kg kommer og skal inn i RACKET. racket er ca 1 mnd gammelt og er av denne typen:

NorStone Kubben

Vil med dette advare mot å gå til innkjøp av Norstone, siden spesifikasjonene i vekttolleranse kan avvike endel! Synd, siden Norstone virkelig lager noen kjempe fine møbler! Faktisk er det vel veldig få av de virkelig gode, husker Sound style laga helsveiste rammer o.l. det var saker det!

EDIT: En liten edit da; siste modellene til SoundStyle har ikke vært bra de heller!!!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det glasshyllene på den du linket til som begynner å gi etter?
    I så fall er det ikke bare uheldig rent estetisk, det er også direkte farlig.
    Hvis/når glasshyllen sprekker, kan det bli glassplinter både her og der....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange millimeter er det snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dom är ute på tunn is om de sätter sig på bakbenen med detta.

Att en över en meter lång glasskiva sviktar är helt vanligt, men specifikationerna säger ju att det skall fungera vilket det uppenbarligen inte gör.
    Vi köper ju hifi-möbler för att de ska tåla vikten av våran utrustning, annars kan vi lika gärna köpa möblerna från Ikea. Grunden till att de sätter sig på bakbenen är helt enkelt så att de inte har lust att ta den förlusten, vilket är förståeligt, men då bör de hellre se till att sälja produkter som fungerar och som håller specifikationer. Om de menar att den skall tåla 80kg över hela toppen och att mestaparten av vikten är fördelad på "stolparna" ska de skriva det i specifikationerna.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvor mange millimeter er det snakk om?
    nå, med dagens vekt er det snakk om 5mm helling mot midten. Og da har vi kun lagt på ca 22kg (mot 40kg som den skal ifølge specs tåle!)

EDIT: Men jeg har vært borti andre merker også som opererer med helt ville tall i forhold til hva de tåler .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe dette racket, men blir jo veldig skeptisk når jeg finner denne tråden

Skal ha en 55" Led Tv på topphylla (26 kg), en center på 10 kg i midten og ca 15 i bunn.

"Topphyllen tåler en belastning på 80kg, de to resterende 40kg hver."

Finner jo stort sett bare positive tilbakemeldinger på Norstone AV-rack her inne. Skulle gjerne hørt fra andre som har dette møbelet.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller noen lecasteiner og noen hobbyplater fra biltema, da blir det en stødig og funksjonell benk.Llitt lav WAF kanskje men pytt pytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta bilde av det og send til forhandleren, dette er en klar reklamasjons sak.
    Lykke til.

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har nå vært i kontakt med en kompis som har kjøpt seg et hifimøbel av en kjent leverandør her på bergen.

Leverandøren påstår at toppen tåler 80kg, mens de gjennværende tåler 40. (dette er et helt vanlig TV møbel med 3 hyller).

Problemet har nå startet med at så si alle hyllene begynner å gi etter, dvs bøye seg litt, noe som ikke er optimalt for f.eks CDspiller etc. Burde ikke dette gi "krav" på reklamasjon uten noe mer mas?

På toppen står det en B&W CM center på 18kg, mens på den under står det:
    Denon DCD-2010 cdspiller og en AVR4310 reciver (langt unna 40kg!!). Disse hyllene har dog begynte å sige litt etter litt! Nederste kan jeg ikke si noe på, siden jeg ikke tok meg tid til å sjekke den. Problemet blir ikke noe likere når hans nye stereo amp på nærmere 25kg kommer og skal inn i RACKET. racket er ca 1 mnd gammelt og er av denne typen:

NorStone Kubben

Vil med dette advare mot å gå til innkjøp av Norstone, siden spesifikasjonene i vekttolleranse kan avvike endel! Synd, siden Norstone virkelig lager noen kjempe fine møbler! Faktisk er det vel veldig få av de virkelig gode, husker Sound style laga helsveiste rammer o.l. det var saker det!
    Skorob, siden denne kunden er en god kamerat av deg vet du sikkert virkeligheten at vi ikke satt oss på bakbeina som du først skrev i posten din (som du har endret). Vi ba vedkomne om bilder og dokumentasjon på produktet da vi ikke kan gi ut penger eller nytt rack uten videre dokumentering. Det er ved fornuft. Vi fikk bilder og vi behandlet saken på lik linje med alle andre kunder av oss.

Vi ga også kameraten din et nytt rack (Bergen AV) på vår egen kost og fraktfritt og vi fikk ikke noe igjen fra Norstone selv. Han fikk også beholde det gamle racket til og med og da er det vel helt og holdent at det ikke blir noe "mer" rundt dette bordet. Er bordet defekt er det defekt - derfor skulle han bruke bordet til noe annet.

At Kubben ikke holder det fulle i specen er beklagelig, men at du anbefaler alle å ikke kjøpe Norstone viser du har en skjult agenda. Dette er den eneste klagen vi har hatt på Norstone. Hadde vi visst bedre ville vi ha tatt tilbake racket slik at det ikke kunne dreneres noe lengre.

Ha en fin dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS - Jan

Vi ga også kameraten din et nytt rack (Bergen AV) på vår egen kost og fraktfritt og vi fikk ikke noe igjen fra Norstone selv. Han fikk også beholde det gamle racket til og med og da er det vel helt og holdent at det ikke blir noe "mer" rundt dette bordet. Er bordet defekt er det defekt - derfor skulle han bruke bordet til noe annet.
    Ha en fin dag.
    Jag är klar över att jag klipper ut en del av inlägget, men jag reagerar på detta.
    Du skriver det som om ni ger en extra service när det är helt efter lagen och vad kunden har rätt till. Är du inte enig i det?

Om du menar det att kunden fick behålla det gamla bordet som extraservice, så ok, kan vara med på den. Ni sparar sannsynligtvis mer i frakt på att kunden får ha den kvar oavsett. Det är absolut inte meningen att hacka på någon alls, men rätt ska vara rätt.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob, siden denne kunden er en god kamerat av deg vet du sikkert virkeligheten at vi ikke satt oss på bakbeina som du først skrev i posten din (som du har endret). Vi ba vedkomne om bilder og dokumentasjon på produktet da vi ikke kan gi ut penger eller nytt rack uten videre dokumentering. Det er ved fornuft. Vi fikk bilder og vi behandlet saken på lik linje med alle andre kunder av oss.

At Kubben ikke holder det fulle i specen er beklagelig, men at du anbefaler alle å ikke kjøpe Norstone viser du har en skjult agenda. Dette er den eneste klagen vi har hatt på Norstone. Hadde vi visst bedre ville vi ha tatt tilbake racket slik at det ikke kunne dreneres noe lengre.

Ha en fin dag.
    All ære til dere for god kunebehandlig her! Tråden blir vel noe i overkant når kunden har vært såppas heldig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ha en fin dag.
    Generelt holder ikke AV møbler mål lengre i denne bransjen. Men det Bergen's bordet hans var av helt anna kaliber virker det ut som. Veldig synd med det andre, siden det var vannvittig pent og rimelig!

Det jeg reagerte litt på var at han måtte ta bilde av noe som det ikke er veldig lett å ta bilde av, det er snakk om millimetere helling mot midten på det første han fikk. Beste hadde jo vært at dere hadde pakket opp et med det samme og testet, holder det specs?! Dette er en kunde jeg har anbefalt SVS i bauger og kanter, og jeg fikk han omsider til å selge sin BW sub for å gå for dere. I 2 år har jeg nevnt SVS som markedsleder, og LSound som suverene på service: Derfor ble jeg relativt paff at han måtte dokumentere dette:

Greit nok, Norstone vil ha "bevis", men ikke kom her og si at dette er eneste tilfelle med akuratt denne modellen. Husker jeg ikke feil skulle hver hylle takle 40kg?! og når den gir etter på ca 20kg.... Det er ikke lett å få tatt slike bilder heller, fordi dette blir nesten på "mikronivå"! Men jeg har vært borti flere og dyrere TV bord ifra andre merker med samme "skavanker", var jo litt derfor han faktisk bytta ut og, siden han hadde problemer med sitt forrige TV bord(før sitt første norstone, som har skapt denne tråden).

Men som sagt, det er jeg som også har fått han over på SVS, samt han vurderer nå en SVS nr2 . Men det er ikke morro for min del å anbefale en leverandør/merke så mye som jeg har gjort så lenge jeg har kjent han. Og dere kjenner jo utfallet på subben også :P. Men da måtte jeg bare le, og si at han rett og slett har hatt MAX uflax (lynet som slo ned 2 ganger på samme plass?!).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    All ære til dere for god kunebehandlig her! Tråden blir vel noe i overkant når kunden har vært såppas heldig.

Var det jeg sa til kompisen min også, når ting ordnet seg: Der har du det jeg har snakka om i 2 år! Servicen dems! For den er rett og slett unik syns jeg!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Ta bilde av det og send til forhandleren, dette er en klar reklamasjons sak.
    Lykke til.

Saken er ordnet den .

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Jag är klar över att jag klipper ut en del av inlägget, men jag reagerar på detta.
    Du skriver det som om ni ger en extra service när det är helt efter lagen och vad kunden har rätt till. Är du inte enig i det?

Om du menar det att kunden fick behålla det gamla bordet som extraservice, så ok, kan vara med på den. Ni sparar sannsynligtvis mer i frakt på att kunden får ha den kvar oavsett. Det är absolut inte meningen att hacka på någon alls, men rätt ska vara rätt.
    Hei,

vi mener ikke at vi ga EKSTRA service, men det ble utelatt den reelle fakta at kunden ble behandlet som alle andre og at han fikk det han hadde krav på. At vi "satt oss på bakbeina" eller at det måtte mye "mas" som det ble henvist til i starten for at kunden skulle få servicen han hadde krav på mener jeg ikke er den relle bakgrunnen.

Kunden fikk beholde det gamle racket som han skulle bruke til andre ting siden det var defekt, men da mener jeg også at saken burde avsluttes og ikke dreneres med at det fortsatt er et dårlig produkt. Produktet er delvis defekt men vi har ikke fått noen andre klager på dette racket, eller andre NorStone produkter. Og fortsette å diskutere kvaliteten på et defekt produkt vi har gjort opp for mener jeg blir feil.

Altså, det var en feil på produktet, vi håndterte den etter våre normer internt og kunden er fornøyd med sitt nye rack. Da er vi fornøyde for at kunden er fornøyd. Vi er ikke ute etter klapp på skuldra, men følte denne saken trengte en kommentar fra den andre siden.

Som skorob sier, saken er ordnet opp i og kunden, etter det han sier oss, har vært fornøyd hele tiden. Det er for oss det viktigste.

Og skorob, dette er ikke deg personlig rettet. Vi takker selvsagt for din support og kameraten din sa også at du har "pushet" SVS på han. Bildene viste tydelig at racket ikke klarte hans produkter og vi vet det ikke er alltid gøy å bruke tid på bilder av denne slag, men vi har også kunder som har hatt "problemer" med andre ting som viser seg ikke å være noe galt med. Vi tar da heller stilling til om det er et problem med produktet før kunden sender racket inn og at vi må returnere det igjen grunnet andre ting. Det er vel for å slippe unødig behandling og fraktkost på produkter som kan la seg dokumentere. Det har ikke noe mer at vi ikke stoler på våre kunder.

Ha en fin dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •