Klipsch på XTZ A100-D3? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Class-AP100

Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Da har jeg fått høyttalerne i hus og såvidt fått pakket de ut av eskene. Skal med en gang si at dynamikken nedover i registeret løper sirkler rundt mine gamle travere, og at jeg ble overrasket over lyden. Vet at det gjenstår mye innspilling før ting løsner skikkelig, så skal oppdatere når den tid kommer.
    Om det er nok med XTZ forsterker vil tiden vise Uansett en glad østlending med pils i hånda og god musikk som koser seg i en sofa nå ^^
    Hvordan funker XTZ? Jeg har kikket litt på XTZ Class-AP100, men jeg er noe skeptisk. Jeg har god lyd, men hadde hvert morro å få testet ut klasse A drift. Ikke 10watt, men gjerne 50 eller 100
    Test på effekttrinn:
    XTZ AP-100 review from TechRadar UK's expert reviews of Amplifiers

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Jeg savner kanskje noe helt i bunn, sånn 20-30Hz, men min musikk inneholder ikke mye i det området uansett. Jeg har selvfølgelig noen sanger som har mye informasjon der, men det blir jo bare for å skryte når det er besøk her i helgene evt. Det kommer etterhvert, såppass godt kjenner jeg meg selv nå 8)
    Gratulerer med nye høyttalere... ht i den prisklassa, og ofte langt dyrere har ikke noe å gi under 30hz iallefall...

RF-82 er noen skikkelige kruttønner! .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Hvordan funker XTZ? Jeg har kikket litt på XTZ Class-AP100, men jeg er noe skeptisk. Jeg har god lyd, men hadde hvert morro å få testet ut klasse A drift. Ikke 10watt, men gjerne 50 eller 100
    Test på effekttrinn:
    XTZ AP-100 review from TechRadar UK's expert reviews of Amplifiers
    Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med min XTZ forsterker, men nå skal det sies at dette er min første forsterker jeg har eid selv. Alt annet jeg har hørt på opp igjennom tidene har stort sett vært fatterns store TDL med rørforsterkning, eller større PA anlegg fra ungdomstiden når jeg var disksnurrer. Hadde du bodd litt nærmere kunne du jo fått en lytt såklart

Angående klasse A vs. AB, så har desverre ikke jeg gode nok ører til å skille de to modusene fra hverandre annet enn med placebo effekten. Forsterker ble kjøpt pga optisk inngang, 2 stk sub out, og dugelig med effekt i forhold til pris. Hittil lever den opp til forventningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer med nye høyttalere... ht i den prisklassa, og ofte langt dyrere har ikke noe å gi under 30hz iallefall...

RF-82 er noen skikkelige kruttønner! .
    Ja, men sånn går det når man har vokst opp med * AllegroSound * TDL Reference Standard loudspeakers * gjennom hele barndommen.. Blir brått vant til at bassen skal være tørr men samtidig veldig svulstig. Ble vel ikke mindre vant til slike gleder når jeg hadde 2 stk XTZ 12" subber også sammen med de forrige høyttalerne (M-65). Blir vel noe i bunn igjen med tiden regner jeg med..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •