Vurderer buttkicker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer buttkicker

Hei jeg har i dag oppsettet under, vurderer buttkicker til sofaen min. Hvilken burde jeg velge og hva må jeg tenke på?

- Surround anlegg: XTZ 99 + 93-pakke 5.2
    - Forsterker: Onkyo TX-SR607
    - Prosjektor: BenQ W5000

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne her er billig og bra, har den selv rister MYE men du trenger en forsterker også, jeg hadde kjøpt en billig/brukt sub-forsterker og koblet den på sub utgangen på receiveren eller på bassern din

Sinus Live BassPump III 8ohm - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo et veldig billig alternativt til det jeg har sett på avshop.no, noe som er en fin ting.

Har aldri testet en romperister tidligere, men regner med at jeg ønsker å*ha mulighet til å*skru den av ved visse filmer, tv-serier og musikk.

Finnes den noen romperistere som kan kontrolleres av/på og opp/ned på styrken ved hjelp av en IR remote (Har Logitech Harmoney 890 nå og vurderer Redeye Mini til min iPad)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det få som har erfaring med buttkicker her på forumet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har to sub utganger og kobler ristern til den ene (med forsterker mellom), kan man lage et oppsett for bruk av sub 1+2 og et oppsett med kun sub 1. Da kan du skru den inn eller ut med en knapp.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vle ha minst to stk i en sofa.

Jeg har sett at ljudia har en pakke med 4 stk, der du får den ene "gratis". dvs. du betaler for 3 og får 4.

Tror det var 4 ohms utgaven, men du kan jo med 4 stk bestemme litt hvilken ohm du vil ha (serie/paralell)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hvis man har to sub utganger og kobler ristern til den ene (med forsterker mellom), kan man lage et oppsett for bruk av sub 1+2 og et oppsett med kun sub 1. Da kan du skru den inn eller ut med en knapp.
    Jeg har 2 sub utganger på min Onkyo TX-SR607, men har også 2 stk Sub 99W12.16S
    link: XTZ | Sound in balance

Så da funker det vel ikke med et opplegg slik som du tenkte? - jeg kan veldig lite om lyd og kabler, og oppsett etc. Så trenger hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Du bør vle ha minst to stk i en sofa.

Jeg har sett at ljudia har en pakke med 4 stk, der du får den ene "gratis". dvs. du betaler for 3 og får 4.

Tror det var 4 ohms utgaven, men du kan jo med 4 stk bestemme litt hvilken ohm du vil ha (serie/paralell)
    @DaButcher: Trenger jeg en sub-forsterker til disse sub-elementene? Hvilken vil du anbefale?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du går for den på ljudia så trenger du bare en det rister mer en nok, har aldri merka at jeg trenger mer risting med min, jeg bruker kanskje halvparten av effekten og da rister det bra hvis du har høyttaler utganger på subenene dine så kan du koble den på der, men da får du ikke skrudd den av, jeg hadde kjøpt den billigste subforsterkeren du finner, det holder lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    hvis du går for den på ljudia så trenger du bare en det rister mer en nok, har aldri merka at jeg trenger mer risting med min, jeg bruker kanskje halvparten av effekten og da rister det bra hvis du har høyttaler utganger på subenene dine så kan du koble den på der, men da får du ikke skrudd den av, jeg hadde kjøpt den billigste subforsterkeren du finner, det holder lenge...
    Hei rister det godt i hele sofaen, eller mest i det setet nærmest basselementet? Jeg har en 4-5 seter sofa så ganske stor. Det er ønskelig at alle i sofaen får like bra riste følelse. Kanskje jeg skal gå for en i hver ende...

Har du noen forslag til en billig forsterker?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Hei rister det godt i hele sofaen, eller mest i det setet nærmest basselementet? Jeg har en 4-5 seter sofa så ganske stor. Det er ønskelig at alle i sofaen får like bra riste følelse. Kanskje jeg skal gå for en i hver ende...

Har du noen forslag til en billig forsterker?
    okay ja da trenger du nok 2 stk, jeg har en 3 seter, og den sitter midt i men rister likt i hele sofaen den sitter jo i ramma så det sprer seg likt i hele sofan men det er ikke ett basselement det er en liten rund sak bare...

her er det en da den holder lenge:P ristern er på 50 watt bare så du kan koble til mange på denne

Zachry DSW-150 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    okay ja da trenger du nok 2 stk, jeg har en 3 seter, og den sitter midt i men rister likt i hele sofaen den sitter jo i ramma så det sprer seg likt i hele sofan men det er ikke ett basselement det er en liten rund sak bare...

her er det en da den holder lenge:P ristern er på 50 watt bare så du kan koble til mange på denne

Zachry DSW-150 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Ser litt på dimmensjonene. Litt usikker på hvor på sofaen jeg kan feste dem

Tekniske data:

Ytre-Ø (uten beskyttelse) 130 mm
    Tillatt belastning musikk (maks) 80 W
    Tillatt belastning RMS 50 W
    Tillatt belastning (RMS/maks) 50/80 W
    Innbyggings-Ø 118 mm
    Innbyggingsdybde 42 mm
    Frekvensområde 20 - 80 Hz

Stemmer det at de er rundt 13 cm i diameter?
    Hvor har du festet disse på sofaen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 sub utganger på min Onkyo TX-SR607, men har også 2 stk Sub 99W12.16S
    link: XTZ | Sound in balance

Så da funker det vel ikke med et opplegg slik som du tenkte? - jeg kan veldig lite om lyd og kabler, og oppsett etc. Så trenger hjelp
    En måte du kan løse det på er å justere volumet på begge subbene manuelt til du får samme db-nivå på begge etter autokalibrering, deretter kobler du begge subbene over på en utgang ved hjelp av et y-ledd og tar en ny autokalibrering. Da har du en sub utgang ledig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt på dimmensjonene. Litt usikker på hvor på sofaen jeg kan feste dem

Tekniske data:

Ytre-Ø (uten beskyttelse) 130 mm
    Tillatt belastning musikk (maks) 80 W
    Tillatt belastning RMS 50 W
    Tillatt belastning (RMS/maks) 50/80 W
    Innbyggings-Ø 118 mm
    Innbyggingsdybde 42 mm
    Frekvensområde 20 - 80 Hz

Stemmer det at de er rundt 13 cm i diameter?
    Hvor har du festet disse på sofaen din?
    13 cm stemmer nok bra ja, er ikke store saken mener jeg bare skrudde den fast i den plata foran under putene hvis du skjønner:P bak leggen da du sitter i sofan hehe:P eller så kan du feste den i ryggen, det er sikkert mange steder du kan feste den.. bare ikke bruk lange skruer hvis du fester den ryggen eller no, kjedelig med en skrue som stikker ut:P

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lett er det å overbelaste/ødelegge disse fra Ljudia? Mtp spesifikkasjonene får jeg inntrykk av at de ikke tåler så veldig mye. (?)
    Har hatt Clark Syntesis før og de bunna jeg rimelig fort for å si det slik..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hvor lett er det å overbelaste/ødelegge disse fra Ljudia? Mtp spesifikkasjonene får jeg inntrykk av at de ikke tåler så veldig mye. (?)
    Har hatt Clark Syntesis før og de bunna jeg rimelig fort for å si det slik..
    det vet jeg ikke:P har hatt min god stund nå, og har ikke hatt noe tull med den, kommer jo sikkert ann på hvor mye man vil at ting skal riste da.. men har hatt min så mye på at jeg måtte dempe den fordi det ble for mye, men merka ikke noe av at den ble overbelastet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på en del forum at det som er positivt med disse "romperisterene" er at de kan ta frekvensområdet 5 Hz - 50 Hz, så tar selve sub-en over fra 40 Hz og oppover..

Ser at de som selges på Ljudia starter på 20 Hz - 80 Hz (Sinus Live BassPump III 4ohm) - Sinus Live BassPump III 4ohm - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er det derfor den er så billig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •