kjøp av hifi anlegg 10-15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av hifi anlegg 10-15k

Heisann!

jeg er somsagt ny innen hifi og har generelt lite peil.

over nyttår skal jeg ta steget opp å kjøpe meg et - ekte hifi - anlegg (ikke billig drit som de har på elkjøp..)

Hører jo veldig mye på alt! anlegget må låte bra på det meste av sjangere! synes ofte metal og hardrock låter skrikete på mange oppsett, tips ?

trenger forsterker, platespiller og høyttalere. kabler har jeg fått veldig billig av en kamerat med oppgraderings spøkelse i full sving året rundt

Fikk ihvertfall: Van den Hul CS-122 høyttalerkabel 2*2m og Van den Hul the wave for 400kr, så tror ihvertfall jeg fikk de ganske billig.

når det er sagt, ønsker jeg meg i utgangspunktet en stativ høyttaler, men ingen krav. (viktigste er at den spiller ALL type musikk ordentlig) jeg tenkte å legge 10 - 15 000 i dette.

Håper på å få litt hjelp her inne 8)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nevne litt om hvilken lydsignatur du er ute etter, rommet, hvilken musikk du i hovedsak vil høre på, og om de skal brukes til film?
    Ren stereo, eller surround (muligheten for og bygge ut?)

Finner ikke oppsett som er like god på ALL musikk....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner da vil jeg si jeg er ute etter et anlegg som låter bra på METAL / hard rock

tips! ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til metal/hard rock vil en gulvhøyttaler nok ha mere trykk enn en stativhøyttaler. Dra et sted å hør på begge deler. Anbefaler deg å stikke innom en butikk og samle litt info og lytte litt rundt. Så kan du jo tråle rundt på nettet etterpå. Du får imidlertidig mye for pengene med stativhøytaller. Er selv fan av stativ (se signatur), men er ikke hard rock det går mest i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kansje ikke så fett ut, men spiller nok som f til prisen:

Technics stereo rack anlegg med møbel - FINN Torget

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktmarkedet er vel en god plass å begynne på i denne prisklassen. Gode muligheter til å gjøre gode kjøp, og sikkert mulig å få anbefalinger fra kompetente folk på forumet her om hvilke komponenter som passer din musikksmak. Nevner bruktmarkedet her på forumet, hifisentralen.no og finn.no. Videre kan det være lurt å stikke innom hjemmesidene til hfk/soundgarden/tonart og se om disse selger demoprodukter. Her får du full garanti og reklamasjon og ofte veldig gode priser.

Har selv kjøpt b&w cm7, abrahamsen v2.0, beresford tc-7520, og nesten alt av kabler brukt. Har kjøpt litt her og der, og har fått alt til godt under halv pris av nypris. Alt er nesten strøkent og er å betrakte som nytt. Fellesnevneren for de fleste som eier finere hifi/av utstyr er at de tar vare på komponentene sine. Så en er alltid trygg på at en får ting som er behandlet ordentlig. Det er ihvertfall mine erfaringer med bruktkjøp!

Kan forøvrig nevne at jeg fikk mitt oppsett til ca 12 000,- i totale utlegg. (Har vært litt heldig med salg av noen komponenter, og tjent noen hundrelapper som er spyttet inn i nåværende oppsett.) Har også kjøpt en airport express fra apple og en ipod touch. Så nå streamer jeg lossless til anlegget, med ipoden som fjernkontroll. Billig og grei streaming løsning!
    Rock/hardrock/stonerrock alla qotsa, kuyss, mustasch etc. spiller som en drøm. Veldig bra på akkustisk og annen "instrumentell" musikk! Var tidligere en stor metal fan, men interessen for sjangeren har dabbet av de siste årene. Spiller ok, men kansje litt for tilbakelent for de mest "kvasse" og harde sangene innenfor sjangeren. Dog synes jeg kvelertak, in flames, el caco etc. spiller godt på dette oppsettet.

Med dette oppsettet får du ihvertfall et supert anlegg, som ser sabla bra ut(!), spiller bra, og er innenfor ditt budsjett. Antar rundt 14-15k om du skal ha en ok platespiller og ria.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vet om Sony STR DA50ES + Dynavoice Definition DF-5 til 3000kr ( Bergen )

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt anlegg: