PS3, Pioneer VSX415 receiver og RiksTV-dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3, Pioneer VSX415 receiver og RiksTV-dekoder

Hei.

Prøver å finne den optimale koblingen mellom nevnte enheter. Kjøpte akkurat en PS3, og siden jeg foreløpig ikke har nyere TV, så må jeg bruke Scart og ikke HDMI. Men eneste ekstra lydutgang på PS3 er optisk. Det jeg oppdager på min Pinoeer Receiver er at det bare er én optisk inngang, og den er brukt av min RiksTV HD-dekoder. Er det noen måte å "dele" denne inngangen på, evt. kan jeg koble PS3-en via dekoderen og få en god lyd/bilde-opplevelse av det? Eller må jeg rett og slett kjøpe ny receiver, med flere optiske innganger? Og hva når jeg kjøper ny TV med HDMI? Da er det vel strengt tatt kun TVen som trenger å kobles til forsterkeren, siden alle andre enheter er tilkoblet TVen via HDMI-kabler?

Tips mottas med takk!

PS: Ny i forum, og relativt uerfaren AV-entusiast.

PS2: Beklager hvis jeg poster dette på feil sted...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei, jeg er 99.9999% sikker på at den gamle recieveren ikke støtter lyd via HDMI.
    mao. bør du kjøpe en bedre/nyere reciever.

Det går alltids ann å jukse det til via diverse andre bokser, men til syvende og sist blir alltid slike ting et irritasjonsmoment som gjør ting unødvendig komplisert.

En ting man t.d. kan gjøre, er å koble hdmi fra PS3 og dekoder inn i en tv som har optisk ut, så kan man kjøre optisk ned til reciever.

Dog., vil man i mange tilfeller da bare få 2.0 videre fra tv til reciever.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •