Spm angående et litt spesielt lydsystem oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm angående et litt spesielt lydsystem oppsett

Hei

Jeg har sjekket ut et par lydsystemer osv, men lydsystemer er noe jeg aldri har satt meg inn i så jeg har ikke noe greie på det. Kunne derfor trengt litt hjelp.

Det jeg trenger er en forsterker og et par høyttalere som kan settes opp til tv, xbox 360 etc. Samtidig ønsker jeg å sette opp to høyttalere på et skrivebord og bruke de sammen med en laptop.

Tenkte på følgende oppsett:

Receiver: Onkyo TX-SR608 til 2.990,-
    Lefdal - SR608

Høyttalere: Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke til 1.990,-
    Surround.no + Dynavoice F-6 pakke

Er dette et kurrant oppsett til rett under 5k?

Er det mulig å sette opp høyttalerne til receivern på en måte som gjør følgende:

Bruke 1 par Dynavoice Magic F-6 EX og 1 stk. Dynavpice Magic C-4 EX til tv, xbox 360 og dvdspiller. Tilkoblet til receiveren og settes ved tven.

Bruke 1 par Dynavoice Magic S-4 EX til å høre på lav/rolig musikk fra pcen mens jeg jobber. De vil i såfall settes på skrivebordet, men være tilkoblet til receiveren.

Lar dette seg gjøre? Kan man sette høyttalerne opp på en slik måte og så bruke kontrollen til receiveren til å switche mellom hvilke høyttalere man ønsker å bruke ann på om man bruker pc eller tv?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på en reciver har man som oftest mulighet til dette ved å koble et par høytalere på "A" terminalene , og et annet par på "B".

- Eller så kan du benytte "hvilken som helst" reciver / forsterker og kjøpe deg en høyttalerveksler som for eks Høyttalerveksler Kontakter og Plugger | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.