Wimp og Squeezebox Classic (v3)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp og Squeezebox Classic (v3)

Har akkurat benyttet meg av tilbudet om to mnd. gratis wimp hvis en har Squeezebox.

På forhånd var jeg forberedt på at bitraten for eldre Squeezeboxer (som Classic/v3) kun kom til å bli 96kbps. Har sett mange klage på den begrensningen i ulike fora.
    Når jeg prøver det her hjemme kommer det imidlertid opp at det blir streamet i 256 kbps MP3.
    Er det noen som vet om det betyr at Wimp har ordnet opp i problemet slik at det faktisk er blitt 256 og ikke 96 eller er det feil informasjon fra serveren min?

Og så stusser jeg litt på at det står oppgitt at det streames i MP3-format. Troode Wimp benyttet AAC?

Noen som vet noe om dette?

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nordvest

Det stemmer at det tidligere var AAC 96 for de "eldre" SB modellene. Nå har vi i samråd med Logitech byttet til 256 kbps MP3 for disse, da det gir best mulig støtte for avspilling og crossfade direkte fra Home - Welcome to mysqueezebox.com! og via SB Server.

mvh WiMP Kundeservice

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi har WIMP på tråden, har dere planer om internasjonal ekspansjon? Hvis ikke, kan det ikke bli vanskelig å hamle opp når de internasjonale kommer til Norge (utover Spotify som allerede er en sterk konkurrent)? Vil anta det er store skalafordeler i den bransjen...

-S

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiMP
    Hei Nordvest

Det stemmer at det tidligere var AAC 96 for de "eldre" SB modellene. Nå har vi i samråd med Logitech byttet til 256 kbps MP3 for disse, da det gir best mulig støtte for avspilling og crossfade direkte fra Home - Welcome to mysqueezebox.com! og via SB Server.

mvh WiMP Kundeservice
    Veldig bra! Jeg har ingen planer om å oppgradere min "gamle" Squeezebox og da er det veldig greit at dette problemet ble løst. Det gjør jo at dere for min del fremstår som en reell konkurrent for Spotify og deres 320 OGG; noe dere ikke vil gjort om det fortsatt hadde vært 96 kbps.

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Siden vi har WIMP på tråden, har dere planer om internasjonal ekspansjon? Hvis ikke, kan det ikke bli vanskelig å hamle opp når de internasjonale kommer til Norge (utover Spotify som allerede er en sterk konkurrent)? Vil anta det er store skalafordeler i den bransjen...

-S
    Hei

WiMP leveres både som "branded" og "white label" løsning, vi har lansert WiMP i Norge og Danmark, og som "white label" i USA, Portugal og Sverige - og har selvfølgelig ambisjoner om å ekspandere utover dette.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å skaffe meg et WIMP-abonement nå, men hvor finner jeg PID koden til min squeezebox classic?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •