Vuderer og kjøpe DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vuderer og kjøpe DAC

Har til nå bare brukt Yamaha RX-V3900 sin DAC og kjørt alt gjennom HDMI

Bruker mest datamaskinen til musikk ( CD , FLAC , Mp3 , spotify osv )

Siden jeg bruker maskinen til og se en del filmer med 5.1 lyd osv så lurer jeg på om det er mulig og koble en ekstern DAC på også og bare skifte mellom lydkortene etter hva jeg skal bruke.

Så lurer jeg på om f.eks ABRAHAMSEN A-DAC vil gi meg et løft i musikken iforhold til Yamaha Burrow dacen.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger representerer en ekstern DAC et "wow!" - andre ganger et "tja?". Alt henger sammen med alt. Prøv selv før du kjøper. Det er ikke gitt at en ekstern DAC er verdt pengene. Jeg har hatt mine dyre DACer på demo i famlie- og vennekretsen - og har opplevd litt av hvert. Fasitsvaret finner du hjemme hos deg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan oppgradere ditt lydkort, der er mange veldig oppegående kort til relativ billig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg opplevde litt ulyder, og prøvde meg med ett nytt lydkort! Det gjorde underverker både på film og musikk! nå kjører ikke jeg surround, men 2.1. Usikker på om det har noe å si, men lydkortet jeg kjøpte finner du iallefall på 4sound (se link) Cakewalk Audio and MIDI Interfaces - UA-1G: USB Audio Interface for Mac and PC

kan da være verdt en titt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •