Forslag til kompakt forsterker og høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer bash sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til kompakt forsterker og høytalere

Skulle gjerne hatt et 2.0- eller 2.1-anlegg til en stue på omtrent 16-20 kvm og de må plasseres i en liten hylle. Det blir dermed noen spesielle krav og jeg håper det er noen som har tips til alternativer som kan passe.

Dimensjoner
    Dette er antagligvis det viktigste punktet. Både forsterker, høytalere og eventuelt subwoofer må få plass i denne hylleseksjonen.

Tegning
    Vedlegg 72267

Snitt 1 - Sett forfra
    Vedlegg 72268

Snitt 2 - Sett fra siden
    Vedlegg 72269

Som du kan se på Snitt 1 så kan man flytte hylle A vertikalt. Jeg kan lage egne hull, men det hadde vært greit å slippe.

En liten liste over de andre komponentene som vil stå i hyllen med dimensjonene av formatet BxHxD følger. Målene er ikke nøyaktig og kabler i bakkant blir ikke tatt hensyn til.
    • Dreambox: 200x50x150
    • Wii: 160x50x220
    • Modem: 130x40x110
    • Router: 220x40x190

Trenger også plass til en strømforgrener med minimum sju støpsel, men den får antagligvis plass bak plate B.

Pris
    Vil gjerne prøve å holde meg under NOK 4.000, men kan strekke meg til 5.000 om gevinsten er stor i forhold til prisøkningen. Jeg skulle gjerne lagt flere kroner inn i dette, men det er til en fattig student og jeg har planer om å flytte om ikke så alt for lang tid uansett.

Diverse
    • Fjernkontroll
    • Digitale innganger (Helst to eller fler.)

Egne tanker
    Jeg har tittet litt på Denon PMA-510AE sammen med B&W DM686, men det er kun om jeg er så heldig at de har lagt inn en liten sikkerhetsmargin på målene. Jeg skal snart ta egne mål på HiFi-klubben for å sjekke dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Ser ut som du har tenkt litt på saken men vil sterkt anbefale å ha litt å gå på særlig over forstkerer pga varme! Min erfaring er at det måtte til hull for å få gjennom kabler på baksiden og at en kan legge til 5 cm på oppgitte mål for kabler bak. Har selv "pimpa" Ikea tv bord med å tatt vekk bakplate.

Vil ikke anbefale og ha høytalere så tett egentlig pga stereo perspektiv(smalt lydbilde). Sub i hylle kan fungere men det kan gi (u)lyder pga vibarasjoner.

Newcomer bash sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til forumet
    Takk, takk!

Ser ut som du har tenkt litt på saken men vil sterkt anbefale å ha litt å gå på særlig over forstkerer pga varme!
    Planen er å ha ca. 10 cm. klaring på forsterkeren og 5 cm. på modem, router og dreambox.

Vil ikke anbefale og ha høytalere så tett egentlig pga stereo perspektiv(smalt lydbilde). Sub i hylle kan fungere men det kan gi (u)lyder pga vibarasjoner.
    Jeg har desverre ikke noe valg. Forstår også at det kan skape ulyder, men om det skaper litt med dybde i lyden enn kun to små høytalere, så er det kanskje verdt det?

Men nå kommer en "godnyhet". Jeg kan fjerne plate B, ergo åpner det seg for flere muligheter.

Newcomer bash sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da bestemt meg etter prøvelytting på HiFi-Klubben. Det blir Denon PMA-510AE sammen med B&W DM686. Helt fantastisk lyd i forhold til pris og størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Vil tro du blir fornøyd med høytalerne uten sub i første omgang. Lyden er meget bra til å være så kompakte høytalere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •