Hvilke sub skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått subben i hus.

Regner med at eq 1 og 2 ikke skal gjøres noe med, men hva med? high pass?

Har satt volumet på ca kl 11, frekvens på max - skal jeg ha phase ca kl 12?

Spilte forøvrig av skytescenen i Mater and commander, var greit med bass, hadde dog forventet å føle den litt mer på kroppen en hva jeg gjorde.
    Hva er årsaken til dette? Hadde volumet på ca kl 11 når jeg kjørte audyssey og skrydde det opp til kl 12 (50%) når jeg var ferdig.

Jeg sitter ca 2meter fra anlegget.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phase skal stå på 0 i ditt tilfelle, og er crossover på subben avslått eller satt til maks?

Etter du har kjørt Audyssey så gå inn i reciverens meny og still alle høyttalerne til å dele ved minst 80Hz. De som deler under setter du opp til 80.

i menyen dær du justerer level på høyttalerne, hvor mye står det på subben i db?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i utgangspunktet phase på kl 12, endret det til 0 no (må jeg kalibrere på nytt, ettersom jeg har tatt vekk phase?). Crossover/frekvens er max.
    Gikk inn i speaker config menyen. Front, center og surround er no satt til 80 Hz crossover. Surround back er på 120 Hz. (var på 40, 50 og 70)
    LPf of LEF er satt til 100 Hz, double bass er avslått.

I menyen hvor jeg kan stille level på høyttalere står sub på -11.0db. Etter jeg skrutte av phase, måtte jeg senke volumet til 1/4 på bassen.

Hvor mye volum kan jeg ha på subben, uten å overhode risikere at den blir ødelagt ? (tatt alle faktorer i betraktning)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump, bump.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spelly
    Hadde i utgangspunktet phase på kl 12, endret det til 0 no (må jeg kalibrere på nytt, ettersom jeg har tatt vekk phase?). Crossover/frekvens er max.
    Gikk inn i speaker config menyen. Front, center og surround er no satt til 80 Hz crossover. Surround back er på 120 Hz. (var på 40, 50 og 70)
    LPf of LEF er satt til 100 Hz, double bass er avslått.

I menyen hvor jeg kan stille level på høyttalere står sub på -11.0db. Etter jeg skrutte av phase, måtte jeg senke volumet til 1/4 på bassen.

Hvor mye volum kan jeg ha på subben, uten å overhode risikere at den blir ødelagt ? (tatt alle faktorer i betraktning)
    Du må kalibrere på nytt ja,når du har flyttet på fasen!
    Sett den på null,og sett volum på suben mellom kl 9-11,og kjør RK på receiver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis du syns subben er for lav etter kalibrering så øker du volum i receiver og ikke på sub.(lært i kalibrerings tråd)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips, får kalibrere på nytt da.
    Hvilke nivåer er det mulig å presse subben opp i når det gjelder volum, uten at det skal være fare for at subben blir ødelagt?

Ooog... Ellers, alle mulige tips og triks mottas med takk!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •