Testing av 4 forskjellige DAC-er - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Har en MiniMac som jeg har koblet opp til min Yamaha reciver digitalt.
    Har alle mine CD`r i flac på denne og vurderer sterkt å anskaffe en Dac.
    Hva ville være den beste oppkoblingen mellom Minimac og Dacen? USB eller digital?
    Hvis man ikke er interesert i å bruke for mye penger på en Dac ville en Dacmagic gjøre stor forskjell på lydkvalitet?

Har ikke selv prøvd noen dac enda.
    Har selv dacmagic og bruker mye PC som lydkilde. Mest WIMP. Synes lyden blir mye bedre. Låter penere, rett å slett. (Har imidlertidig integrert forsterker, så alternativet til dacen blir jack fra laptop)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Har en MiniMac som jeg har koblet opp til min Yamaha reciver digitalt.
    Har alle mine CD`r i flac på denne og vurderer sterkt å anskaffe en Dac.
    Hva ville være den beste oppkoblingen mellom Minimac og Dacen? USB eller digital?
    Hvis man ikke er interesert i å bruke for mye penger på en Dac ville en Dacmagic gjøre stor forskjell på lydkvalitet?

Har ikke selv prøvd noen dac enda.
    Vil heller anbefale deg HRT sin USB DAC. Den regnes som bedre enn DACMAgic. Arcam DACen er nok også bedre enn Cambridge sin. Om du får bedre lyd, må du nesten teste selv. Kommer en del ann på resten av anlegget. Åpent kjøpt går fint.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny DAC til testing

Har da vært innom TonArt og lånt meg en Musical Fidelity M1 DAC for
    testing.
    Tilbakemeldinger kommer iløpet av helga.
    Noen av dere som har testet denne ?

Newcomer romh@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Har da vært innom TonArt og lånt meg en Musical Fidelity M1 DAC for
    testing.
    Tilbakemeldinger kommer iløpet av helga.
    Noen av dere som har testet denne ?
    Venter spent!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av romh@online.no
    Venter spent!
    Du må nok vente til i morgen.Har vært på jobb i helga.8) Har hentet en HD-10 også,så den skal bryne seg mot M1

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da tilbragt noen timer i kinoen på musikklytting. Hegel HD-10 eller Musical Fidelity M1 dac ??
    Føler at dette blir veldig jevnt. Har hørt mye Thomas Dybdahl.Syns at M1 klarer vel så bra å gjengi vokal,uttale og tydelighet av stemmen som HD-10.Skal teste flere typer musikk etterhvert og etter beste evne prøve å beskrive.......

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon etter å ha hørt disse to dac-ene er at Hegel låter best i mine ører. Men dette var jevnt. Lykke til med din vurdering:roll:

Newcomer romh@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Konklusjon etter å ha hørt disse to dac-ene er at Hegel låter best i mine ører. Men dette var jevnt. Lykke til med din vurdering:roll:
    Takk for insatsen for å kartlegge markedet! Selv har jeg "vingla" kraftig mellom fem forskjellige DAC-er (nr 1 og 3 har jeg hatt i hus lenge):

1) Cambridge DACmagic: Bra på alle måter, men får ikke fram den musikalske ekstasen i meg. Kanskje litt lite inspirert, sammenlignet med dyrere DACer.
    2) Arcam rDAC: Merkbart, men ikke mye bedre enn Cambridge. Mer oppløst. Litt mer dynamisk i bassen.
    3) EMU 0404USB, hjemmestudioutstyr brukt som selvstendig DAC. Kan være veldig god på klangfarger, ikke ille dynamikk heller. Det den mangler, er først og fremst luft mellom instrumentene og den befriende stillheten når det skal være tyst.
    4) Music Hall DAC 25.2: Veldig god "sprett" i alle dynamiske anslag. Har en god del av den magiske følelsen av at "dette stemmer". Skiller ut hvert instrument og hver stemme nokså tydelig. Har er herlig følelse av svart tomrom der det ikke skal være lyd. Har hodetelefonutgang, men denne har ikke gått veien om utgangsrørene, så den låter litt for klinisk i mine ører. Men trolig 110% rent og presist, for de som er ute etter det. Egner seg imidlertid best for CD-bruk, er ikke så fleksibel på mer høyoppløste inputs (de fleste DACer på markedet har en del begrensninger her, særlig på optisk og USB). Ellers ble jeg aldri helt enig med meg selv om upsamplingen (valgfri) tilfører en slags stressfaktor ett eller annet sted i sanseapparatet.
    5) Hegel HD10. Har ikke sammenlignet den med andre enn Cambridge DACmagic. Men det var til gjengjeld utklassing i Hegel sin favør, først og fremst i diskanten. Jeg opplevde diskanten i Hegel som mye "stillere", men klarere - Mindre stress - mer instrumentklang.

(Skulle selvfølgelig vært spennende å teste Hegel mot Music Hall...):twisted:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dcs delius

Har noen erfaringer med Dcs Delius dac/pre ? 10 år gammel.
    Er den overlegen f.eks Hegel HD-10 ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INGEN ? som har kjennskap til dcs delius ?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DCS Delius er en utmerket DAC - ingen tvil om det. Spørsmålet er bare om den kan levere prikken over i'en i anlegget ditt. Alt henger sammen med alt - og Delius blir neppe det svakeste leddet i hifikjeden din. Dette var en DAC på øverste hylle i sin tid. HVis du ikke trenger forforsterkerfunksjonen, betaler du kan hende overkant mye. Den har heller ikke USB. Til slutt må også nevnes at DCS-DACer ser ut til å trives best med DCS-drivverk - uten at det er et veldig stor poeng.

Broren min hadde en slik DCS Delius for mange år siden - og ingen skal si at det låt dårlig. Men så hadde han - og har fortsatt - et anlegg som koster en mellomstor personbil. For dem med mer menneskelig prisede anlegg kan muligens en Hegel gjøre jobben. Jeg bare gjetter nå - jeg har aldri hatt sjansen til å sammenligne Delius med "hvermannsen-DACer" à la Hegel, Abrahamsen og slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding Ulf.