Receiver + fronthøyttalere med god basselementer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver + fronthøyttalere med god basselementer

Jeg skal kjøpe receiver og 2 fronthøyttalere til soverommet mitt, men jeg har ikke tenkt og bruke mye på det mtp at det blir mitt første anlegg (bortsett fra det jeg fant i skapet xP )

Orker ikke betale mer enn 3.5k i første bølgen, og jeg vil ha GOD bass i fronthøyttalerne, altså man skal kjenne bassen når man ser film

Kommer sikkert til og oppgradere til 5.1 når jeg får penger.

Har funnet et som utfyller mine krav og ikke er gretten på pris - Klikk her

Ser at netonnet har kombinert en receiver på 5x100watt med høyttalere på 150 watt, men det er neppe et problem, regner med de vet hva de gjør

Virker som at det er gode basselementer i de høyttalerne, pluss at fronthøyttalerne er i en serie så jeg kan kjøpe center og sourroundhøyttalere i samme design og klasse.

Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du heller burde gå for en brukt to kanals forsterker med litt krefter, og noen mindre CV! høyttalere, 10" burde være nok

Edit: Ikke bry deg om de donald-wattene som oppgis på recievere og høyttalere. En annen ting er at høyttalerene du linker til har 2*6,5" som jeg tror er litt lite for den bassen du er ute etter, gå heller opp en størrelse, 8" eller mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Jeg tror du heller burde gå for en brukt to kanals forsterker med litt krefter, og noen mindre CV! høyttalere, 10" burde være nok

Edit: Ikke bry deg om de donald-wattene som oppgis på recievere og høyttalere. En annen ting er at høyttalerene du linker til har 2*6,5" som jeg tror er litt lite for den bassen du er ute etter, gå heller opp en størrelse, 8" eller mer.
    Men problemet er at jeg (tror) ikke det finnes noen 2 kanals forsterker som også har mange HDMI inn og utganger

Skal ikke brukes til musikk men film, og mest sannsynelig oppgraderes til 5.1 senere ^^

Men takk for 8" tipset, skal skjekke om jeg finner noen andre fronthøyttalere ;P

EDIT:

Fant noen med 1x8" basselement, 2x4" mellomregisterelement og 1x1" diskant, heter Andersson L6 - front speakers !
    Man får kjøpt center og surroundhøyttalere i samme serie så passer meg ypperligt

Hva vil det si at en høyttaler er treveis forresten ?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hydroz
    Men problemet er at jeg (tror) ikke det finnes noen 2 kanals forsterker som også har mange HDMI inn og utganger

Skal ikke brukes til musikk men film, og mest sannsynelig oppgraderes til 5.1 senere ^^

Men takk for 8" tipset, skal skjekke om jeg finner noen andre fronthøyttalere ;P

EDIT:

Fant noen med 1x8" basselement, 2x4" mellomregisterelement og 1x1" diskant, heter Andersson L6 - front speakers !
    Man får kjøpt center og surroundhøyttalere i samme serie så passer meg ypperligt

Hva vil det si at en høyttaler er treveis forresten ?
    Heisan! 3 elementer; bass, mellomtone og diskant. -Dyrere gulvhøytalere er ofte 3 veis og med mulighet (bak) for bi-wiring eller bi-amp x 2 el. 3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal få slite med å oppfylle ønskene dine for 3500kr gitt. Skal du kjenne bassen når du ser film så bør du ha nokså store basselement siden du ikke skal ha sub og da ryker tusenlappene veldig fort. Du kan se om du får tak i noe brukt med doble 8" basser. Et par Dali 850 bør du kunne få for 2000kr. Med en brukt eldre strømsterk stereoforsterker bør du kunne plage vettet av foreldrene dine.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du denne forsterkeren så har du ihvertfall et beist som drar det meste av høyttalere. Så får du heller spare litt til høyttalere. Eventuelt så kan du jo kjøpe høyttalerne også hvis du har råd.

Cerwin & Denon selges - FINN Torget
    proson - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kjøper du denne forsterkeren så har du ihvertfall et beist som drar det meste av høyttalere. Så får du heller spare litt til høyttalere. Eventuelt så kan du jo kjøpe høyttalerne også hvis du har råd.

Cerwin & Denon selges - FINN Torget
    proson - FINN Torget
    De proson høyttalerne der så knallbra ut, men jeg bor helt oppi nordnorge så blir tungt å få tak i dem
    Og forsterkeren er sikkert bra den og, men jeg er på utkikk etter en hjemmekinoforsterker med HDMI ;D

Veit du hvor jeg kan få tak i nye fronthøyttalere med doble 8" basselementer som ikke koster skjorta?

Forresten - Kompissen min har dette hjemmekinosystemet - Komplett.no - Sony BDV-E870 hjemmekino med Blu-ray (165 Watt sub, ikke aktiv, 20-200 Hz, 3 ohm)

Det er god bass i den synes jeg, og jeg trenger ikke bedere bassopplevelse enn det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De proson høyttalerne der så knallbra ut, men jeg bor helt oppi nordnorge så blir tungt å få tak i dem
    Og forsterkeren er sikkert bra den og, men jeg er på utkikk etter en hjemmekinoforsterker med HDMI ;D

Veit du hvor jeg kan få tak i nye fronthøyttalere med doble 8" basselementer som ikke koster skjorta?

Forresten - Kompissen min har dette hjemmekinosystemet - Komplett.no - Sony BDV-E870 hjemmekino med Blu-ray (165 Watt sub, ikke aktiv, 20-200 Hz, 3 ohm)

Det er helt syk bass i den synes jeg, og jeg trenger ikke bedere bassopplevelse enn det

Hvis det er din definisjon på god bass setter du ting i et nytt perspektiv for meg. Da vil jeg ekstremt varmt anbefale deg Logitech z5500, den kommer til å få vennen din sitt anlegg til å høre ut som en steril smurf på helium i forhold
    Den bassen er rett og slett syk (kvantitet) i forhold til prisen, det har ikke hdmi men det er jo bare å kjøpe en billig reciever i tillegg og koble opp høyttalerene og bassen til den. De sattelittene trenger ikke mange watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Hvis det er din definisjon på god bass setter du ting i et nytt perspektiv for meg. Da vil jeg ekstremt varmt anbefale deg Logitech z5500, den kommer til å få vennen din sitt anlegg til å høre ut som en steril smurf på helium i forhold
    Den bassen er rett og slett syk (kvantitet) i forhold til prisen, det har ikke hdmi men det er jo bare å kjøpe en billig reciever i tillegg og koble opp høyttalerene og bassen til den. De sattelittene trenger ikke mange watt.
    Vell, mente ikke at det var sinnsyk bass lizm, men den er mer en bra nokk

du kjenner bassen i magan for og si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, mente ikke at det var sinnsyk bass lizm, men den er mer en bra nokk

du kjenner bassen i magan for og si det sånn
    Ok, vil fortsatt annbefale Z-5500, det er sykt mye bass for pengene

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er helt syk bass i den synes jeg, og jeg trenger ikke bedere bassopplevelse enn det
    Hva er det som er så stress med hdmi?

Anbefaler cv 6'' + sub. Det spiller meget bra til pris.

Hehe, lo godt da jeg leste om bassoplevelsen din

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Hva er det som er så stress med hdmi?

Anbefaler cv 6'' + sub. Det spiller meget bra til pris.

Hehe, lo godt da jeg leste om bassoplevelsen din

Den bassen jeg snakka om må du ikke la deg lure av pga specsa, det er en ulv i fåreklær :P

trenger hdmi for og koble til ps3, pc og andre ting ;P

skal skjekke ut cv 6"

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint koble ps3 til Logitech z5500 og kjøre bilde via hdmi.
    I den prisklassen du vurderer er det få komplette løsninger som kan hamle opp med dette settet. Ville tro at det spiller mye bedre enn dette Sony-settet som kompisen din har.

Eller så kan du se om du finnet et brukt sett av Samsung`s forrige toppmodell.
    Samsung HT-TXQ120 - FINN Torget

Eller gjør som mange andre, - kjøp en pent brukt reciver og noen pent brukte høyttalere som en god start og utvid etterhvert.
    Let for eks etter en Harman Kardon 255 (Ca 2800,-)og et par Dynavoice M65 /Ca 1200,-. Total 4000,-

Edit: Test av z5500 Test av Logitech Z-5500 Høyttalere - Lyd og Bilde

Priser: Logitech Z-5500 Digital - Prisguide - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bruke DLNA kan du ikke bruke flac. Den støtter kun det WMP støtter ut av boksen (aka. old shit og ubrukelige ting).

Du kan bruke .wav.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt brukt anlegg, men du burde hatt litt mer å rutte med. Den som sparer, har mer å rutte med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    Om du skal bruke DLNA kan du ikke bruke flac. Den støtter kun det WMP støtter ut av boksen (aka. old shit og ubrukelige ting).

Du kan bruke .wav.
    Posta du på feil forumtråd elns, for jeg fatta ikke så mye av det du sa og hva det har med høyttalere og gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja, beklager! Slik går det når man har flere tabber oppe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Du kan fint koble ps3 til Logitech z5500 og kjøre bilde via hdmi.
    I den prisklassen du vurderer er det få komplette løsninger som kan hamle opp med dette settet. Ville tro at det spiller mye bedre enn dette Sony-settet som kompisen din har.

Eller så kan du se om du finnet et brukt sett av Samsung`s forrige toppmodell.
    Samsung HT-TXQ120 - FINN Torget

Eller gjør som mange andre, - kjøp en pent brukt reciver og noen pent brukte høyttalere som en god start og utvid etterhvert.
    Let for eks etter en Harman Kardon 255 (Ca 2800,-)og et par Dynavoice M65 /Ca 1200,-. Total 4000,-

Edit: Test av z5500 Test av Logitech Z-5500 Høyttalere - Lyd og Bilde

Priser: Logitech Z-5500 Digital - Prisguide - Hardware.no
    Blir altfor stress å bytte hver gang man skifter bildekilde
    Derfor må jeg ha 3 (minst) hdmi innganger og 1 ut.

Men jeg skal revurdere mitt budsjett, tenkte ikke på at det var jul snart og at jeg kan få litt økonomisk støtte fra foreldrene
    Tenker på 5.0 med småe surrournd høyttalere

En ting; hvis jeg har hdmi v1.4 på receiveren og 1.3 på Tven, vil da Audio Return channel fungere, eller må tven være utstyrt med hdmi v1.4 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •