Dangerc’s stereo, veien videre??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dangerc’s stereo, veien videre??

Hei, har vert en "passiv" leser her på forumet i en stund nå, har inntatt meg ganske så mye tips og intrykk på veien,
    så jeg tenkte jeg skulle få opp en liten tråd om annlegget mitt og hvordan jeg tenker veien framover.

mitt annlegg pr idag:

elektronikk:
    CD spiller: Abrahamsen V1.0 oppgradert.
    Forforsterker: Abrahamsen V3.0 oppgradert.
    Forsterker(e): Abrahamsen V4.0 oppgradert. (har 2stk i brokoblet modus)
    DAC: Abrahamsen V6.0

Høyttalere:
    KEF XQ40

Sub:
    XTZ 99 W10.16

Annet:
    Head-Fi: STAX SRS2020 Basic system.

RIAA: Cambridge 640P Forforsterker (MM & MC).

Er meget fornøyd med annlegget i sin helhet, men har planer om og gjøre noen oppgraderinger samt nyinnkjøp.

Noe av de vigtigste elementene jeg verdsetter når nye produkter handles inn er lydsignatur og ikke minst ”bang for the bucks” faktor, da man skal leve litt utenom HIFI også...
    Føler at jeg har truffet meget bra med komboen Abrahamsen og KEF, har fått oppgradert og brokoblet mine V4.0, og føler at de har stålkontroll på mine XQ40 htt, lydsignaturen er akurat slik jeg ønsker den bred, varm og klangfull.

Har også gått til innkjøp av nå foreløpig en XTZ W10.16 sub som jeg kobler rett ut ifra V3.0 Forforsterkeren på ”out” tilkoblingen, kan ikke annet enn og si meg meget fornøyd med XTZ tillegget til høyttaleroppsettet mitt, film ble enda gøyere og se på .

Var også innom Lyric HIFI på en lytterunde her for en tid tilbake, fikk da anledning til og høre på noen STAX ”hodehøyttalere” som var utstillt.
    Hadde tenkt og investere i et headset for og kunne høre musikk ut i de sene timer uten og måtte tenke på samboer og naboer, og etter demo av STAX så var valget enkelt. Fikk et meget godt tilbud på SRS2020 basic, som er innstegsmodellen til STAX så da ble et impulskjøp gjort, dette headsettet er utrolig oppløst og lysten på et enda bedre STAX hodesett har allerede meldt seg, blir nok da SRS3050II som overtar, kan bare konkludere med at elektrostat er kommet for og bli i mitt hus

Har laget en liten ønskeliste med komponenter som jeg skal få på plass etterhvert som plass og økonomi tillater det.

Sub:
    XTZ 99 W10.16 for totalt 2 subber.

Platespiller:
    Pro-Ject RPM 1 Platespiller.

Annet:

DSPeaker MicAmp
    DSpeaker Anti Mode 8033S
    Samt oppgradering av alle kablene.

litt om oppgraderingene:

Tenker i den forbindelse og bruke DSPeaker MicAmp (noen som har erfaringer med disse??)
    Sammen med AntiMode 8033S for og finne ut hvordan best mulig integrere sub på instillingene ved delefrekvens samt og få riktig fase i forhold til XQ40 HT’ene, målet er da og få disse to subbene til og spille så ”sømløst” som mulig til XQ40’ene.
    Og bruke subbene til og bli en ”naturlig” utvidelse av høyttalerene.
    Subene skal da EQ korrigeres ved hjelp av DSP Anti Mode for best mulig integrasjon.

Platespiller skal også på plass da jeg har en liten vinylsamling jeg ønsker og få lyttet på, plater i min formening er den ultimate lyd-kos, som nytes ved spesielle anledninger, helst i forbindelse med noe godt i glasset og god stemning :-D
    Har snust ganske så mye rundt i platespiller-verden og funnet ut at Pro-Ject RPM1.3 Genie skal gi ganske så mye platespiller for pengene, også med muligheter til oppgraderinger senere.

Kabelsalaten skal også overhøvles, har her tenkt og bestille kabler fra Emotiva.
    Det blir da deres X-Series som skal hankes inn, når det gjelder kabler så er jeg ikke så kritisk, men har fått litt sansen for disse da de virker godt skjermet og solide kabler, samt de ser ut som ”a million bucks” i mine øyne skal også bli greit og få samlet all kablingen fra samme produsent både for lyden og utseendet sin skyld.

Her var noen av mine tanker på HIFI veien videre for min del, men jeg skal si at jeg opplever veien som meget kronglete og produkter som jeg vurderer som ”rett” i dag kan fort endre seg ved demo av andre produkter, det er jo en hel verden der ute med godlyd og ta for seg..
    men det er vel veien som er målet som de sier 8) .

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morsomme komponenter du har :)

Ser på papiret ut som et meget velbalansert annlegg! Du snakker om oppdateringer..

Har du testet mange forskjellige høyttalere?

Ellers vil jeg kanskje anbefale deg å ta noen akustiske tiltak i rommet. Det er ofte den mest radikale oppgraderingen en kan gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Ser på papiret ut som et meget velbalansert annlegg! Du snakker om oppdateringer..

Har du testet mange forskjellige høyttalere?

Ellers vil jeg kanskje anbefale deg å ta noen akustiske tiltak i rommet. Det er ofte den mest radikale oppgraderingen en kan gjøre.

Hei armaniak, takker for innspill :-)

Når det gjelder oppgraderinger så består de nok av mindre oppgraderinger av f.eks Stax hodesett SRS3050II, samt innkjøp av en stk XTZ 99 W10.16 & komplett DSPeaker EQ-sett.

Må faktisk si meg meget fornøyd med komboen XQ40 på abrahamsen elektronikken, har fra før prøvd kun B&W 683 og KEF IQ6 på denne elektronikken, men er meget fornøyd foreløpig, så nå gjenstår det mest og få utfyllt de delene jeg føler jeg mangler i elektronikken, som equalising og måling av frekvenskurvene for og få plassering og vinkling spikret, samt skifte ut kabelsalaten & få inn en platespiller :-)

Har også tenkt endel på akustiske tiltak i rommet, men i og med at dette nå står plassert i en 26 kvadrat's stue/kjøkken så er det litt begrensninger.
    Må også nevnes at jeg har en samboer så jeg kan ikke ta helt av med bassfeller og auralex plater, men jeg har lest endel her på forumet om DIY akustikkplater som kan lages skal se om jeg ikke får innpass på noe slikt..

ser at du kjører Tannoy TD12 & Acoustic Reference SUB, hvordan føler du at dette spiller i stereo?
    Har du brukt noe EQ\Måling for og få dette til og spille på lag??

Mvh: Christopher

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    Hei armaniak, takker for innspill :-)

Når det gjelder oppgraderinger så består de nok av mindre oppgraderinger av f.eks Stax hodesett SRS3050II, samt innkjøp av en stk XTZ 99 W10.16 & komplett DSPeaker EQ-sett.

Må faktisk si meg meget fornøyd med komboen XQ40 på abrahamsen elektronikken, har fra før prøvd kun B&W 683 og KEF IQ6 på denne elektronikken, men er meget fornøyd foreløpig, så nå gjenstår det mest og få utfyllt de delene jeg føler jeg mangler i elektronikken, som equalising og måling av frekvenskurvene for og få plassering og vinkling spikret, samt skifte ut kabelsalaten & få inn en platespiller :-)

Har også tenkt endel på akustiske tiltak i rommet, men i og med at dette nå står plassert i en 26 kvadrat's stue/kjøkken så er det litt begrensninger.
    Må også nevnes at jeg har en samboer så jeg kan ikke ta helt av med bassfeller og auralex plater, men jeg har lest endel her på forumet om DIY akustikkplater som kan lages skal se om jeg ikke får innpass på noe slikt..

ser at du kjører Tannoy TD12 & Acoustic Reference SUB, hvordan føler du at dette spiller i stereo?
    Har du brukt noe EQ\Måling for og få dette til og spille på lag??

Mvh: Christopher

Platespiller er morro! Vannvittig mye forskjellige muligheter med pickup, arm, tweaks forskjellige rigger... RIAA trinn... osv osv osv

Jeg er helt utrolig fornøyd med måten TD12 og MJ suben spiller sammen.. Har ikke brukt EQ eller måling for å integrere den... Har kun brukt ørene, men vurderer sterkt å teste denne:

AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •