Logitech Squeezebox Duet og Logitech Squeezebox Touch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Logitech Squeezebox Duet og Logitech Squeezebox Touch

Hva er Forsjellen mellom disse to Logitech Squeezebox Touch og Logitech Squeezebox Duet

Hvem einer seg best til og koble til Anlegget. og spille Rippet musik Best.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er brukegrensesnittet. Duet har kontroller med skjerm på kontrolleren, Touch har (touch)skjerm på enheten som står ved anlegget!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag. Touch har stor skjerm som kan være lett å se, men kontrollen er ikke skjerm på.

Duet har bare en boks, men skjermen har skjerm. Samme program du bruker. Veldig lett å bruke.

Hvordan de går ann å koble sammen(koble i et og samme system) vet jeg ikke.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av Squeezebox kan kobles i et "system" (dvs mot samme SqueezeboxCenter/server). Fjernkontrollen til Duet kan også styre Touch. Men det mest elegangte er jo å bruke en IpodTouch/iPhone/android med programvare for å styre dette! Mye bedre skjerm o.l. på disse.

Hele systemet kan også styres ifra hvilkesom helst PC, bare den har en nettleser. Adressa er da http://SERVER_ADRESSE:9000 (9000 er porten Squeezeservice kjører på). Da kan man lett velge spiller, samt hva de skal spille.. De forskjellige spillerene (mottagerene) kan også kjøres syncronisert og spille det samme.

Squeezebox er en rimelig variant av Sonos, hvor sonos virker mer stabilt og skikkelig gjort. Men når SB funker, så er det lite som skille disse 2 produktgruppene!

Anbefaler en ekstern DAC, f.eks Aramc rDAC (hifiklubben), for å løfte lyden mange hakk opp (men trengs ikke, iallefall ikke i starten). Lydkvaliteten på de forskjellige Squeezebox'ene er den samme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil legge til det over at Touch også har mulighet for å spille av en usb-disk direkte uten at PC er påslått.
    Den skal også bedre digital signal ut enn Duet'ens Receiver, for den det betyr noe for (betyr ingenting om ma bruker den interne DAC).
    Og DAC'en i Touchen er klart bedre enn den Duet'ens Receiver har (betyr ingenting om man bruker ekstern DAC).

Jeg ville nok gått for en SB Touch nå, den er mer moderne i "Squeeze-rekken". Det virker blant annet som om det er sjeldnere plunder med konfigurering av denne enn det er med Duetens Receiver).

Selv har jeg begge deler, og jeg er veldig fornøyd begge. Spesielt fornøyd er jeg med Duet'ens Controller, som jeg styrer alle boksene mine med (har også en Ipod Touch, men for meg er den bare et supplement, SB Controller fungerer bedre for meg).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Følger det med rippe Program.

Hei følger det med rippe Program på De. O g støtter de Flac

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Vil legge til det over at Touch også har mulighet for å spille av en usb-disk direkte uten at PC er påslått.
    Den skal også bedre digital signal ut enn Duet'ens Receiver, for den det betyr noe for (betyr ingenting om ma bruker den interne DAC).
    Og DAC'en i Touchen er klart bedre enn den Duet'ens Receiver har (betyr ingenting om man bruker ekstern DAC).

Jeg ville nok gått for en SB Touch nå, den er mer moderne i "Squeeze-rekken". Det virker blant annet som om det er sjeldnere plunder med konfigurering av denne enn det er med Duetens Receiver).

Selv har jeg begge deler, og jeg er veldig fornøyd begge. Spesielt fornøyd er jeg med Duet'ens Controller, som jeg styrer alle boksene mine med (har også en Ipod Touch, men for meg er den bare et supplement, SB Controller fungerer bedre for meg).
    Men hvordan ser man skjermen på Touch'en hvis man feks sitter 3-4 meter unna?
    Klarer man da å lese teksten eller må man frem med kikkerten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei normalt ser man ikke skjermen særlig godt på den avstanden. Ser vel coveret, så kjenner du det godt, ser du albumet du spiller (men da HØRER du jo også hva du spiller).
    Touch'n egner seg nok best (for de fleste) i kombinasjon med en SB Controller og/eller Iphone/Ipod Touch/Androidtelefon og/eller en laptop som fjernkontroll. Hvis man sitter mer enn et par meter unna Touch-boxen altså.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo
    Hei følger det med rippe Program på De. O g støtter de Flac
    Følger ikke med Rippeprogram i squeezeboxserver nei, men det fins flust av gratisprogrammer man kan bruke, for eks Winamp, MediaMonkey, iTunes, EAC.

Selvsagt støtter squeezeboxene Flac.
    Flac er vel nærmest squeezeboxenes morsmål (sammen med mp3). Men støtter "omtrent alt" av lydformater.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Blir Fort Kostbart dette.

Ser at dette Blir Fort Kostbart. Vurdere da og heller kjøpe en god dac. og Bruke Bærbare Pc´n

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac er vel noe de fleste (audiofile) har. Går veldig bra å bruke SB uten dac også.

Stort mer enn kabler og SB trenger du ikke. Ca 2.5k

Det er også veldig stort display og tydelige bokstaver på touch modellen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Ericsson som Fjernkontroll.

Har en K 660 som har Bluetooth fjernkontrol.
    Fungerer Bra. på de fleste pc'er med Bluetoth.
    Noen som vet om det Fungerer på Squeezebox.

Newcomer cmalmqui sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox Duett Hack

Enda billigre blir det hvis du er litt linux kyndig.
    En Squeezebox Duett fra komplett.no til 1200kr + perl script fra denne karen her: Net-UDAP gjør susen.

Gikk for denne løsningen selv da jeg bruker iPhone eller webbrowser til å fjernstyre Squeeceserveren. Og denne Duet fjernkontrollen er igrunn litt plastik!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cmalmqui
    Enda billigre blir det hvis du er litt linux kyndig.
    En Squeezebox Duett fra komplett.no til 1200kr + perl script fra denne karen her: Net-UDAP gjør susen.

Gikk for denne løsningen selv da jeg bruker iPhone eller webbrowser til å fjernstyre Squeeceserveren. Og denne Duet fjernkontrollen er igrunn litt plastik!
    Er vel Squeezebox Receiver du tenker på til 1200,-. Samme har de forsåvidt til 995 hos MPX.no.

Squeezebox Duett er en pakke som består av Squeezebox Controller(selve kontrollen med skjerm) og Squeezebox Receiver(den som kobles til anlegget). Pakken har fort en pris på 2400-2800 kr.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurdere kjøp av enten squeezebok duet eller touch. Denne skal utelukkende brukes til Spotify. Hvilke av alternativer er det beste?
    Fordel Duet er jo at fjernkontrollen er trådløs. Men etter sånn jeg har forstått det er det kun Touch som har full støtte for spotify?
    Skal ikke være avhengig av en PC.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Sitter å vurdere kjøp av enten squeezebok duet eller touch. Denne skal utelukkende brukes til Spotify. Hvilke av alternativer er det beste?
    Fordel Duet er jo at fjernkontrollen er trådløs. Men etter sånn jeg har forstått det er det kun Touch som har full støtte for spotify?
    Kommer litt an på hvor nære du sitter anlegget. Jeg har anlegget/racket stående nære godstolen og høytalerne litt unna - da et Touch ypperlig. Du har og fjernkontroll på Touch men det er begrensninger hvor langt unna du kan sitte og samtidig kunne lese skjermen. Videre må du ha en plass å sette spilleren.
    Det problemet har du ikke på Duet, men samtidig er skjermen ganske liten så trenger du lesebriller er Duet noe herk. Mottaker enheten til Duet kan du sette bak anlegget om du ønsker.
    Til sist har Touch en bedre DAC enn Duet hvis du skal bruke den. Sender du bare signalet digitalt videre til forsterker eller annen DAC spiller ikke DAC'n i Squezebox noen rolle.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Kjøp touch, den er kraftigere og kan "decode" endel selv. Duet er avhengig av SqueezeCenter på det meste. Det er kun touch og RADIO som kan gjøre dette utenom!

Duet'en sin fjernkontroll er uansett ganske så "tragisk" .

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da blir det innkjøp av Touch