Å høre forskjell - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Å høre forskjell - hjelp!

Hei!

Jeg sitter og lytter til to forskjellige kilder:

1. Muse - Origin of Symmetry (2001) (Original CD --> PS3 --> HDMI --> Receiver)
    2. Muse - Origin of Symmetry (2001) (Spotify Premium --> Stasjonær PC --> Digital Coax --> Receiver)

Jeg har hørt samme sangen (Plug in Baby), en sang jeg kjenner ganske godt, flere ganger og skifter mellom signalkilde/input på receiveren. Noen ganger hører jeg hele sangen, så skifter jeg kilde, ellers skifter jeg midt i.

Problemet er at jeg ikke klarer å høre forskjellene/nyansene på Spotify Premium (320 kbps) og CD (1440? kbps). Jeg ser for meg at det er mye jeg kan gjøre for å -teoretisk- forbedre lyden, men hva er poenget hvis man ikke klarer å høre om man lytter til komprimert eller ukomprimert lyd?

Utstyret mitt står i signaturen, men jeg kan likevel liste opp:

Preamp: Yamaha RX-V3900
    Effekt: 2 x Lyngdorf SDA2175 (horisontalt bi-ampet)
    Signalkabler: VDH D-102 Mk III

Kilde 1: PS3 60GB (HDMI ut)
    Kilde 2: Stasjonær PC (Digital Coax ut)

Fronthøyttalere: B&W CM9
    Subwoofer: Velodyone DD18

For å se hvordan stua ser ut, sjekk minhjemmekino i signaturen.

Det jeg trenger av hjelp, er: Hvilken artist/CD/sang kan jeg lytte til - og HVA skal jeg lytte etter - for å få fram forskjellen mellom Spotify og CD?

All hjelp mottas med takk - men jeg trenger ikke å høre at jeg trenger å rense øra med q-tips, for det har jeg allerede gjort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mulig at PS3 som cd-spiller gir fra seg noe trang lyd. Hvis det er tilfelle, er det ikke så mye som skal til før størrelsen på lydbildet krymper.

Hvordan romfølelse får du vanligvis på cd fra anlegget ditt?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Er mulig at PS3 som cd-spiller gir fra seg noe trang lyd. Hvis det er tilfelle, er det ikke så mye som skal til før størrelsen på lydbildet krymper.
    Hvorfor skulle den gi "trang" lyd? Signalet går uforstyrret digitalt til preamp.
    Om det skulle påvirke på noen måte, så er det i så fall i kabelen

Jeg tror du er på "feil musikk". MUSE ala 2009 er bra den, men ikke hi-end lyd.
    Musikken er nok produsert for å passe til moderne brukere med bærbar signalkilde, PC/Mac og/eller Spotify.

Så spørs det da om du vil høre store forskjeller på f.eks Skylark albumet til Renee Olstead? Test den, eller andre dynamiske plater.

Du kan også f.eks teste Elton John, Captain Fantastic albumet, låta "Writing". Her SKAL det være stor kanalseparasjon, instrumentene skal komme tydelig frem på sidene, vokalen skal være i midten, gitarsoloen skal ligge ganske langt ute til venstre og høyre for så å bevege seg innover mot midten og det skal generelt være stor holografi (høye/lengde/dybde).
    I tillegg skal du i flere partier sitte med følelsen av at musikken "sirkulerer" rundt deg, i 2 kanal stereo!- litt sånn følelse man fikk med gode gamle Leslie høyttalere på 70 tallet som noen artister brukte, se link)
    Leslie speaker - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men hvorfor er det et mål å høre forskjell?

I den grad det kan være en trøst, så kan du lese blindtesten som ble arrangert på Hifisentralen for noen år siden. Der ble bl.a 256 kbits MP3 testet mot originalsporet fra CD, og deltagerne klarte ikke å høre forskjeller som var signifikant.

Jeg vil mene at grunnen til at du ikke hører forskjell er at det faktisk ikke er noen forskjell (av betydning).

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres lyden dårlig ut?

det er ikke gitt at du(eller oss andre) kan høre forskjell på god 320 kbps ogg/mp3(?) og cd.

mener å ha sett, både her og andre steder, abx-tester av det som ga nullresultat/ingen opplevd forskjell.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Hei!

Jeg sitter og lytter til to forskjellige kilder:

1. Muse - Origin of Symmetry (2001) (Original CD --> PS3 --> HDMI --> Receiver)
    2. Muse - Origin of Symmetry (2001) (Spotify Premium --> Stasjonær PC --> Digital Coax --> Receiver)

Jeg har hørt samme sangen (Plug in Baby), en sang jeg kjenner ganske godt, flere ganger og skifter mellom signalkilde/input på receiveren. Noen ganger hører jeg hele sangen, så skifter jeg kilde, ellers skifter jeg midt i.

Problemet er at jeg ikke klarer å høre forskjellene/nyansene på Spotify Premium (320 kbps) og CD (1440? kbps). Jeg ser for meg at det er mye jeg kan gjøre for å -teoretisk- forbedre lyden, men hva er poenget hvis man ikke klarer å høre om man lytter til komprimert eller ukomprimert lyd?

For å se hvordan stua ser ut, sjekk minhjemmekino i signaturen.

Det jeg trenger av hjelp, er: Hvilken artist/CD/sang kan jeg lytte til - og HVA skal jeg lytte etter - for å få fram forskjellen mellom Spotify og CD?

All hjelp mottas med takk - men jeg trenger ikke å høre at jeg trenger å rense øra med q-tips, for det har jeg allerede gjort
    Etter det jeg har erfart så er det ikke overraskende at du ikke hører forskjell på
    320Kbps (mp3 eller lign.) og CDDA ukomprimert. Selv om anlegget er bra
    og det ikke er noe feil med ørene dine.

Hvis det er samme CD som utgangspunkt og komprimeringen er gjort på riktig
    måte til f.eks. mp3, så har jeg så langt aldri klart å høre forskjell selv heller.
    Eller kanskje mer korrekt, jeg har ikke ofte direkte sammenlignet, men hørt ganske
    mye på 320Kbps mp3 og aldri da merket at jeg har savnet noe heller.
    (og ja, jeg har hørt veldig mye CDDA de siste 25 år også).

Hypotetisk, med et enda bedre anlegg så vil både CDDA og komprimert 320Kbps låte bedre.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på en direkte cdripp vil man ikke høre så mye forskjell på 320kbps degraderingen i lyd kommer av at folk laster ned å gjerne konverterer til det kodek de ønsker å så sender videre så andre kan laste ned å gjøre det samme, gjør du dette mange nok ganger vil data gå tapt, man hører det ofte igjen i de øverste frekvenser. jeg har et par veldig dårlige 320kbps mp3er å 192kbps kopier av samme album der 192kbps versjonen er langt mye bedre kvalitet. jeg har digital kopi av alle mine cdplater å bruker pc som hovedkilde, jeg ser ingen ulempe i dette, jeg konverterer alle cder "lossless" jeg hadde nok ikke hørt forskjell på å konvertere i lavere bitrate men jeg har 2tb lagring så er ikke så bekymret for at det skal gå tom for plass med det første :P jeg var og skeptisk til spotyfi en stund men har selv begynt å bruke det, gratis versjonen som spiller 192kbps, det er hørbar digitalt loss i noen låter men ikke så mye jeg hadde trodd, mushroomhead med låtene "come on" og "your soul is mine" som ligger på spotify er et veldig godt eksempel på mye datatap.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan

Hvordan romfølelse får du vanligvis på cd fra anlegget ditt?
    Romfølelsen er bred og stereoperspektivet bra (jf. Amused to Death, Roger Waters - lydene er 'all over the place').

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Du kan også f.eks teste Elton John, Captain Fantastic albumet, låta "Writing". Her SKAL det være stor kanalseparasjon, instrumentene skal komme tydelig frem på sidene, vokalen skal være i midten, gitarsoloen skal ligge ganske langt ute til venstre og høyre for så å bevege seg innover mot midten og det skal generelt være stor holografi (høye/lengde/dybde).
    I tillegg skal du i flere partier sitte med følelsen av at musikken "sirkulerer" rundt deg, i 2 kanal stereo!- litt sånn følelse man fikk med gode gamle Leslie høyttalere på 70 tallet som noen artister brukte, se link)
    Leslie speaker - Wikipedia, the free encyclopedia
    Takk for tips, skal høre "Writing" nå og gi tilbakemelding

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ikke for å være frekk, men hvorfor er det et mål å høre forskjell?

I den grad det kan være en trøst, så kan du lese blindtesten som ble arrangert på Hifisentralen for noen år siden. Der ble bl.a 256 kbits MP3 testet mot originalsporet fra CD, og deltagerne klarte ikke å høre forskjeller som var signifikant.

Jeg vil mene at grunnen til at du ikke hører forskjell er at det faktisk ikke er noen forskjell (av betydning).
    Hei! Jeg tar det ikke frekt, kun som et oppriktig spørsmål. Jeg ønsker å høre forskjell for å vite hva jeg kan oppgradere for å få et -vesentlig- løft i lyden.

F.eks.:

- Pre?
    - CD-spiller/FLAC?
    - Kun DAC/kabler?
    - Akustikk?

Det ser ut som hoppet til CD ikke gir -vesentlig- forbedring i lyden, men så har jeg bare såvidt begynt å lytte spesifikt etter mangler ved komprimert lyd.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    høres lyden dårlig ut?

det er ikke gitt at du(eller oss andre) kan høre forskjell på god 320 kbps ogg/mp3(?) og cd.

mener å ha sett, både her og andre steder, abx-tester av det som ga nullresultat/ingen opplevd forskjell.
    Hehe, nei, lyden høres veldig bra ut Den var bra før jeg fikk Lyngdorfene, og den er bra med Spotify, OG den er bra med CD. Men de STORE forandringene i lydbildet uteblir (men nå er jeg blitt vant til Lyngdorf kontra Yamaha som effekt).

Jeg forventet kanskje en "wow-opplevelse" når jeg satte i en CD kontra Spotify, men det ble det ikke.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify bruker Vorbis Q6 på Gratis og Vorbis Q9 på Premium
    Lyttetester har vist at folk kan høre forskjell på original CD og Q4 (128kbit/s) mens Q6 (192 kbit/s) skal man ha maget gode ører for å høre forskjell på, Q9 (320kbit/s) klarer men ikke hører forskjell på en direkte ripp...
    Vorbis er pakket som .ogg , og skal ikke sammenlignes med mp3 i samme bitrate, mp3 er mye dårligere til å holde på lydkvaliteten...

Litt fakta som jeg ikke har sett på forumet enda...
    (Edit : viktig at dette er en dB sammenligning, filen kalles god inntil de påviser 1dB avvik, da kaller de en poor...)
    MP3 96 respected the original file until a 15 kHz frequency, then it lost the sound
    MP3 192 respected the original file until a 17.4 kHz frequency, then a poor sound until 19.2 kHz where it lost the sound
    Ogg q6 respected the original file until a 20 kHz frequency, then an average (better than q5) sound until 21 kHz, and some poor sound until 21.5 kHz
    OGG Q9 ble ikke testet, men etter grafene å tyde så klarer Q9 å gjengi hele lydspekteret til en CD, med tilnærmet samme dynamikk hele veien langt forbi 20kHz...

Sammenligning
    mp3 160kb =~ vorbis Q4 (vorbis holder bedre på høye frekvenser)
    mp3 320kb = vesentlig dårligere en vorbis Q5 (160kbit/s)
    vorbis Q9 kan ikke sammenlignes med mp3, det nærmer seg å være identisk med Original i hele frekvensspekteret til en CD, men er selvfølgelig fortsatt lossy...

(Kilde for disse opplysningene)

Så at trådstarter ikke klarer å høre forskjell er 100% normalt...
    Hører man forskjell er det sannsynligvis en annen originalkilde en den man hører på, eller en dårlig ripp...
    Plasser man hører forskjell er ved høye frekvenser 15kHz og opp har vertfall mp3 store vansker, i den tiden 128kbps var state of the art hørte vertfall jeg en metallisk surklelyd der de høyeste frekvensene skulle vært...
    Skal man ha sjans til å skille original med 192kbit/s så må man vertfall høre på en dynamisk innspilling med mye diskant-action...
    Bass og tale kan man ikke høre forskjell på, noe dynamikk/db ujevnheter finnes der også...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg tar det ikke frekt, kun som et oppriktig spørsmål. Jeg ønsker å høre forskjell for å vite hva jeg kan oppgradere for å få et -vesentlig- løft i lyden.

F.eks.:

- Pre?
    - CD-spiller/FLAC?
    - Kun DAC/kabler?
    - Akustikk?

Det ser ut som hoppet til CD ikke gir -vesentlig- forbedring i lyden, men så har jeg bare såvidt begynt å lytte spesifikt etter mangler ved komprimert lyd.
    Av de du nevner så har du vel mest å hente ved å kjøpe en stereo pre, hvis da akustikken ikke er spesielt ille.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Av de du nevner så har du vel mest å hente ved å kjøpe en stereo pre, hvis da akustikken ikke er spesielt ille.
    Hva med Classé CP-800?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Classé CP-800?
    Skal ikke uttale meg om merker, men etter at jeg fikk stereo pre prøver jeg å få brukt den til all stereo, og unngår surroundreceiveren. Lyden er i en helt annen klasse.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Spotify bruker Vorbis Q6 på Gratis og Vorbis Q9 på Premium
    Lyttetester har vist at folk kan høre forskjell på original CD og Q4 (128kbit/s) mens Q6 (192 kbit/s) skal man ha maget gode ører for å høre forskjell på, Q9 (320kbit/s) klarer men ikke hører forskjell på en direkte ripp...
    Vorbis er pakket som .ogg , og skal ikke sammenlignes med mp3 i samme bitrate, mp3 er mye dårligere til å holde på lydkvaliteten...

Litt fakta som jeg ikke har sett på forumet enda...
    (Edit : viktig at dette er en dB sammenligning, filen kalles god inntil de påviser 1dB avvik, da kaller de en poor...)

OGG Q9 ble ikke testet, men etter grafene å tyde så klarer Q9 å gjengi hele lydspekteret til en CD, med tilnærmet samme dynamikk hele veien langt forbi 20kHz...

Sammenligning
    mp3 160kb =~ vorbis Q4 (vorbis holder bedre på høye frekvenser)
    mp3 320kb = vesentlig dårligere en vorbis Q5 (160kbit/s)
    vorbis Q9 kan ikke sammenlignes med mp3, det nærmer seg å være identisk med Original i hele frekvensspekteret til en CD, men er selvfølgelig fortsatt lossy...

(Kilde for disse opplysningene)

Så at trådstarter ikke klarer å høre forskjell er 100% normalt...
    Hører man forskjell er det sannsynligvis en annen originalkilde en den man hører på, eller en dårlig ripp...
    Plasser man hører forskjell er ved høye frekvenser 15kHz og opp har vertfall mp3 store vansker, i den tiden 128kbps var state of the art hørte vertfall jeg en metallisk surklelyd der de høyeste frekvensene skulle vært...
    Skal man ha sjans til å skille original med 192kbit/s så må man vertfall høre på en dynamisk innspilling med mye diskant-action...
    Bass og tale kan man ikke høre forskjell på, noe dynamikk/db ujevnheter finnes der også...
    Takk for en grundig gjennomgang av formatene til Spotify (og mp3 for den del)! Jeg hører på Elton John - Captain Fantastic and the Brown Dirt Cowboy nå, og det høres veldig bra ut. Jeg har vel stort sett ingenting å utsette på lyden. Så kanskje jeg bare skal nyte, og slutte å tenke så mye på å forbedre?

Men så er det en gang slik at når man har satt igang et Hifi-prosjekt, vil det ingen ende ta Jeg skal prøve å låne med en bra Stereo-Pre, og se hvordan det føles. Noen forslag til hvilke?

(Jeg bor like ved HFK Trondheim, og har et godt forhold til butikken, så gjerne nevn noe jeg kan prøve derfra)

- Classé xxx
    - Andre?
    Edit: Lyngdorf DPA-1 kanskje?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville spart de pengene, TS. DACen i Yamahaen er plenty god nok, (nok) en pre vil mest sannsynlig ikke bedre på noe. Har du f eks hatt en gjennomgang av akustikken i rommet? evt prøvd andre høyttalere?

@ mp3 vs ogg/vorbis - tror folk flest vil slite med å høre forskjell på 320 kbps uansett.

ogg - sexi som det enn er- tar mer prosesseringsressurser enn mp3.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Jeg ville spart de pengene, TS. DACen i Yamahaen er plenty god nok, (nok) en pre vil mest sannsynlig ikke bedre på noe. Har du f eks hatt en gjennomgang av akustikken i rommet? evt prøvd andre høyttalere?

@ mp3 vs ogg/vorbis - tror folk flest vil slite med å høre forskjell på 320 kbps uansett.

ogg - sexi som det enn er- tar mer prosesseringsressurser enn mp3.
    Jeg har ikke jobbet mye med akustikken i rommet, ei har jeg vurdert andre høyttalere. Jeg er forelsket i CM9s klarhet og utseende Ang. akustikk er jeg villig til å prøve mye nytt. Jeg har en større bokhylle på den ene veggens refleksjonsområde samt en åpning, og tykke gardiner på den andre siden / bak i rommet (mulig du kan se noe av dette på minhjemmekino i signaturen).

Jeg har prøvd å flytte sofaen frem og tilbake, og har funnet posisjonen som er best ift. både lyd og bilde.

Kort sagt: Jeg er fornøyd med lyden, og er nysgjerrig på hva jeg kan gjøre for å få det bedre.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Problemet" ditt er helt normalt. Selv på mine godt over middels hifi-anlegg synes jeg det er vanskelig - for ikke å si bortimot umulig - å høre forskjeller når bitratene ligger på dette nivået.

Alt henger sammen med alt. Forforsterker har vært nevnt som en mulig begravet hund. Slik jeg leser utstyrslisten din, bruker du DACen i receiveren din også til CDspilling - og der har du enda en hund. Effekttrinnene dine er greie nok - men holder ikke helt tritt med det ypperste på markedet. Så har vi akustikk, høyttalernes kvaliteter og høyttalernes samspill med suben. Lytterens dagsform....... Etc. etc. Alle monner drar.

Skal du gå den stressende og dyre veien mot bedre lyd - jeg bare advarer, jeg har nemlig gått den selv - er problemet ditt trolig at her nytter det ikke å tenke ETT svakt ledd. Med én oppgradering følger gjerne en lang rekke av pengeslukende følgekjøp.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    "Problemet" ditt er helt normalt. Selv på mine godt over middels hifi-anlegg synes jeg det er vanskelig - for ikke å si bortimot umulig - å høre forskjeller når bitratene ligger på dette nivået.

Alt henger sammen med alt. Forforsterker har vært nevnt som en mulig begravet hund. Slik jeg leser utstyrslisten din, bruker du DACen i receiveren din også til CDspilling - og der har du enda en hund. Effekttrinnene dine er greie nok - men holder ikke helt tritt med det ypperste på markedet. Så har vi akustikk, høyttalernes kvaliteter og høyttalernes samspill med suben. Lytterens dagsform....... Etc. etc. Alle monner drar.

Skal du gå den stressende og dyre veien mot bedre lyd - jeg bare advarer, jeg har nemlig gått den selv - er problemet ditt trolig at her nytter det ikke å tenke ETT svakt ledd. Med én oppgradering følger gjerne en lang rekke av pengeslukende følgekjøp.
    Hehe, herlig svar Du har nok rett. Jeg er ikke av den forferdelig pengesterke typen, men jeg er sparsom. Derfor har jeg råd til å unne meg litt nå og da. Jeg kvier meg litt ved tanken på å ha 2 x Pre, en for film og en for musikk. Per nå liker jeg stereolyden godt, og filmlyden enda bedre (naturligvis, da Yamaha er kongen på film). Jeg er selvfølgelig klar over at utstyret mitt ikke er av ypperste kvalitet, men jeg mener det er av god kvalitet stort sett hele veien.

Ang. samspill med sub: Jeg kjører ofte Pure Direct i stedet for å involvere romkorreksjon, og liker det lydbildet veldig godt. Jeg kommer aldri til å gå over til kun Hifi, det kommer alltid til å være en kombinasjon (og dermed et kompromiss i retning stereo).

Jeg tror faktisk jeg har en del å hente i å leke enda mer med Yamahaen, som har mange DSPer og en passe avansert romkorreksjon. Det er viktig å stryke og kose litt med utstyret, ikke sant?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •