Kjøp og salg på torget, som ikke blir no av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp og salg på torget, som ikke blir no av

Vet at tråder om å "henge ut" folk har vært diskutert før, men hvorfor ikke?
    Har no ting til salgs for tiden og folk pruter som F, og når det kommer til stykket har de ikke de stakkars kronene som trengs allikevel..
    Drita irriterende når man skal selge noe og har en plan på hva som skal kjøpes..

Admin: Fjernet info om om "uthengt" bruker.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjent problem, men det gir deg ikke rett til å bruke forumet som gapestokk!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Et kjent problem, men det gir deg ikke rett til å bruke forumet som gapestokk!
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke takler slikt, så får du slutte å selge ting da vettu Latterlig tråd..

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel litt enig med begge parter her ..liker vel ikke gapestokk taktikken ,men om man ikke har penger så kan det da vel ikke være nødvendig å starte med å by og prute å utgi seg for å være kjøper heller..man har jo ikke elkjøp sine 30 dagers retur ordning ved privat kjøp så man må jo bestemme seg litt mere før man byr på ting da..skjønner trådstarter egentlig godt..så litt pepper bør det vel være lov å gi til noen også..vi vet jo ikke hvor seriøs parten har utgitt seg for å være her..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    er vel litt enig med begge parter her ..liker vel ikke gapestokk taktikken ,men om man ikke har penger så kan det da vel ikke være nødvendig å starte med å by og prute å utgi seg for å være kjøper heller..man har jo ikke elkjøp sine 30 dagers retur ordning ved privat kjøp så man må jo bestemme seg litt mere før man byr på ting da..skjønner trådstarter egentlig godt..så litt pepper bør det vel være lov å gi til noen også..vi vet jo ikke hvor seriøs parten har utgitt seg for å være her..
    +1

Vel talt!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør hvertfall være mulig å legge igjen kommentarer på folk som enten ikke betaler eller leverer....:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Hvis du ikke takler slikt, så får du slutte å selge ting da vettu Latterlig tråd..
    Tåpelig kommentar!
    Er kanskje noen som har litt mer verdifullt å gjøre på fritiden enn å prate/diskutere med folk som i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    bør hvertfall være mulig å legge igjen kommentarer på folk som enten ikke betaler eller leverer....:twisted:
    Det har mann faktisk mulighet til.
    Om mann går inn på torget og trykker på medlemmer, Kommer alle medlemmene opp og mann kan legge opp posetive og negative komentarer der.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det kan være riktig med en slik tråd, har selv opplevd dette flere ganger, her inne og på finn, folk pruter som F og når de endelig får igjennom budet sitt så har de ikke penger eller har ombestemt seg. Dette er sykt irriterende, skal man kjøpe noe og byr så burde man stå for det og ikke trekke seg.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Syns det kan være riktig med en slik tråd, har selv opplevd dette flere ganger, her inne og på finn, folk pruter som F og når de endelig får igjennom budet sitt så har de ikke penger eller har ombestemt seg. Dette er sykt irriterende, skal man kjøpe noe og byr så burde man stå for det og ikke trekke seg.
    En løsning på problemet kan være at man skriver at man kun vurderer bud via telefon. Dette vil få folk som sitter og drømmer forran skjermen til å tenke seg om en ekstra gang når de faktisk må formulere en setning og virkelig prate direkte til personen som selger noe, noe som er veldig effektivt mot sånne typer folk

Denne problemstillingen er vel så irriterende andre veien, når selger ikke holder det han lover. Har vært borti folk på torget som har varer ute til nærmere 20 000,- hvor jeg har lagt inn bud og det rett og slett har gått for lang tid fra jeg legger inn bud til jeg får svar til at jeg kan ta selger seriøst nok. Når man får tilslag på et bud på en vare til nærmere en netto månedslønn så forventer man at selger er litt på hogget for å kvitte seg med varen, men når det går over en uke fra mann får tilslag til kontonr til selger er på plass så føler jeg man har sitt på det tørre om man trekker budet.
    Det skjer mye på bruktmarkedet på en uke.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    En løsning på problemet kan være at man skriver at man kun vurderer bud via telefon. Dette vil få folk som sitter og drømmer forran skjermen til å tenke seg om en ekstra gang når de faktisk må formulere en setning og virkelig prate direkte til personen som selger noe, noe som er veldig effektivt mot sånne typer folk

Denne problemstillingen er vel så irriterende andre veien, når selger ikke holder det han lover. Har vært borti folk på torget som har varer ute til nærmere 20 000,- hvor jeg har lagt inn bud og det rett og slett har gått for lang tid fra jeg legger inn bud til jeg får svar til at jeg kan ta selger seriøst nok. Når man får tilslag på et bud på en vare til nærmere en netto månedslønn så forventer man at selger er litt på hogget for å kvitte seg med varen, men når det går over en uke fra mann får tilslag til kontonr til selger er på plass så føler jeg man har sitt på det tørre om man trekker budet.
    Det skjer mye på bruktmarkedet på en uke.
    Det forslaget med telefonbud er ikke å dumt om man vil sikre seg seg.

Ellers er jeg enig i at det skjer mye på bruktmarkedet ila en uke. Personlig tenker jeg at dersom jeg legger inn bud via e-post bør jeg få respons (første gang) innen 24 timer.

Jeg har dog vært utsatt for selgere som glatt overser mine forespørsler om telefonnummer og henstillinger om å ringe meg. Dem ønsker rett å slett ikke telefonkontakt!
    Veldig underlig spør du meg, og det har gjort meg skeptisk. Men det har vært snakk om små beløp og det har gått bra.

Jeg tror vi må ta inn over oss at det finnes mennesker (kjøpere og selgere) som er rare og annerledes (og noen ganger unge). I og med at torget faktisk har en tilbakemeldingsfunksjon, kan den med fordel benyttes mer aktivt!
    Jeg mener, det var vel kun AVForummedlemmer man hadde tenkt å henge ut i denne tråden uansett..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et emne som ikke er aktuelt å diskutere her på AVforum.

Tråd stenges!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •