Electrocompaniet Prelude PD 1 DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet Prelude PD 1 DAC

Ja spørsmålet lyder som følger, noen som har testet denne nye dacen fra EC?
    Ser den har kommet inn på produktlisten til soundgarden men finner ikke noe om den på nettet. Ser veldig fin ut med tanke på at den har fjernkontroll og mulighet for trådløs overføring .

link

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg i rekken over de som er nysgjerrige på dette nye produktet fra EC!

Jeg ser det også er lansert en partner til denne nye DAC'n, nemlig USB 1 music streamer.

Denne sender musikken trådløs via radiobølger til DAC'n, noen som har en formening om denne metoden kontra musikk via wifi som i squeezebox/airport express? (Eller tar jeg feil ?)

Den medfølgende fjernkontrollen kan visstnok også betjene spillelisten på pcn din..så da antar jeg at det display på kontrollen?

Har en drøss med spørsmål rundt disse to nye produktene, men foreløpig er det minimalt med informasjon tilgjengelig På EC egen hjemmeside er ikke produktene nevnt en gang..

Prismessig ligger DAC'n i nærheten av HEGEL HD10, en sammenligningen mellom disse to hadde vært midt i blinken 8)

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så og hørte denne på Hortenmessa. Genialt produkt med 5 innganger (Trådløs,optisk,coax,usb)
    Prisen skulle være 10.990.-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs? Mja, jo, teknisk sett, men det krever at man har denne "lille dingsen" koblet til der man sender musikk / signalet fra. Ikke akuratt så liten den der å ha hengende på siden av f. eks. en laptop...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at den har volumkontroll, noe som betyr at jeg kan kvitte meg med forforsterkeren. Nesten for godt til å være sant?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke for godt til å være sant. Det er mange DAC/Pre-løsninger. Det som er nytt er at du kan bla i musikkfiler på PC via DAC-en. DET er nesten for godt til å være sant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å prøve denne opp mot Hegel HD10, prismessig er de like, mtp. at trådløs streameren koster et par tusen den også.

Fjernkontrollen brukes til å velge innganger, volum, samt styre musikkprogrammer på pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testet PD1 litt nå

Lekker finish, og enkel i bruk, 2 coax, 1 optisk, og 1 usb, i tillegg til rf inngenger, så tilkoblingene holder til de aller fleste. Forøvrig samme innganger som HD10, som blir kanskje nærmeste konkurent.

Det som var genialt med denne var at denne har fjernkontroll, for å stille volum og velge innganger, noe som jeg (og sikkert mange andre) savner på HD10. Fjernkontrollen er lettfatterlig med ikke så alt for mange knapper hulter til bulter, kun det du trenger og ingenting mer.

Lydmessig økte denne lydkvaliteten på CD`ene (ble spilt på Hegel CDP2A MK2). Mer detaljert, mer åpen og fikk fram deler av musikken jeg ikke hadde hørt tidligere med cdspiller og forsterker.

Men, jeg ville nok valgt HD10 av disse to, etter min smak så har HD10 litt mer av "alt", men har man behov for trådløs overføring fra pc til DAC så er PD1 veien å gå

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Lydmessig økte denne lydkvaliteten på CD`ene (ble spilt på Hegel CDP2A MK2). Mer detaljert, mer åpen og fikk fram deler av musikken jeg ikke hadde hørt tidligere med cdspiller og forsterker.

Men, jeg ville nok valgt HD10 av disse to, etter min smak så har HD10 litt mer av "alt", men har man behov for trådløs overføring fra pc til DAC så er PD1 veien å gå
    Interessant at du har fått testet dette produktet allerede.

Lydmessig hørtes det jo bra ut. Vil du si at den har en mørkere klang enn Hegel-DAC-en?

Et alternativ dersom man vil ha trådløs overføring fra PC til DAC er vel også å ha en Squeezebox koblet til DAC, og kjøre PC-en via denne? I så står man fritt til å velge en hvilken som helst DAC uten å bekymre seg for at få DAC-er foreløpig har mulighet for trådløs overføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Interessant at du har fått testet dette produktet allerede.

Lydmessig hørtes det jo bra ut. Vil du si at den har en mørkere klang enn Hegel-DAC-en?

Et alternativ dersom man vil ha trådløs overføring fra PC til DAC er vel også å ha en Squeezebox koblet til DAC, og kjøre PC-en via denne? I så står man fritt til å velge en hvilken som helst DAC uten å bekymre seg for at få DAC-er foreløpig har mulighet for trådløs overføring.
    Denne hadde mørkere klang enn HD10`en, og syns detaljene ble litt mer "bortgjemt" med PD1 kontra HD10. Iallefall fra min synsvinkel, noen liker den nok bedre enn HD10, men blir nok ikke å selge min med det aller første

Er nok fullt mulig å kjøre squeezebox trådløst til dac, aldri prøvd det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Heisann, noen som vet hvilke chipper/transistorer som er i denne ?
    DAC og gjerne utganger ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •