Heisann!

Jeg tar meg friheten til å lage enda en tråd om dette, men denne skal jeg organisere slik at det blir lett for nestemann å finne ut hvordan dette gjøres. Legger til forskjellige metoder fremover når jeg har tid, ellers kan dere eventuelt også poste, og jeg legger inn i førsteposten.

Streame til PS3
Vi har da mange muligheter. Noen koster penger, noen kan du mekke gratis.

DS-Bridge og PS3 Media Server
Vi forutsetter at du har et fungerende nettverk som både PC-en med Spotify og PS3-n er i og de kan kommunisere med hverandre. For å sjekke dette, finn ut IP-adressen til PS3-n, og kjør en ping kommando fra PC-en din mot den. (Ctrl+R, skriv cmd, trykk enter, skriv ping PS3IPADRESSEHER)

1. Last ned siste versjon av DS-Bridge her: dsbridge - Project Hosting on Google Code

2. Last ned siste versjon av PS3 Media Server her: ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

3. Sleng dsound.dll og dsbridge.ini inn i mappa hvor Spotify.exe fila ligger.

4. Skaff fila lame_enc.dll på Google, og legg den på samme sted som dsound.dll og dsbridge.ini.

5. Endre WEB.conf fila i PS3 Media Server mappa, ved å legge til denne teksten under #shoutcasts#:
Kode:
audiostream.Web,Radios=Spotify,http://localhost:8124,http://www.spotify.com/wp-content/themes/spotify/images/logo.png
6. Finn frem til C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash, og legg de tre filene inn der også. (dsound.dll, dsbridge.ini og lame_enc.dll)

7. Restart Spotify og sett på en sang. Du skal nå oppdage en blå "ball" blant systemikonene dine. Da er alt i orden

8. Finn frem til Radios i PS3 Media Server, og der skal Spotify nå ligge. Trykk inn der, og du skal nå høre de vakre tonene til favorittsangen du har satt på!

PS: Media Serveren bruker litt tid på å indeksere alle mappene, så gi den litt tid om du ikke finner noe med en gang.

Denne metoden FUNKER PR. DAGS DATO, og er HELT GRATIS! Det er ikke lenge siden dette ikke funket, da DS-Bridge av en eller annen grunn ikke klarte å hente Spotify streamen. Men nå skal det være fikset, og når man legger filene i Flash mappen i tillegg skal du være 100% sikret.

Features:
- Støtte for 320kbits lyd, så her er det bare å kose seg med kvalitetslyd! (avhenger av hastigheten på nettverket ditt også)
- Gratis
- I grunn enkelt å sette opp

Bugs/feil:
- Opplever en delay på 10-15 sek. fra jeg bytter sang i Spotify, til streamen endres på anlegget. Har dog ikke lagt til de tre filene i Flash mappa enda.
- Ikke mulig å hente inn metadata (Album, bilde, sangtittel osv) ?
- Litt vanskelig å styre, da man må ha en ekstern fjernkontroll

Mekke fjernkontroll som styrer Spotify
Her har man mange metoder. Her er det et must å ha iPhone eller lignende.

- Det finnes en app som heter Remoteless i App Store som styrer Spotify sånn halvveis. Har ikke testet den selv, men har fått blandede kommentarer. Den funker ihvertfall. Den koster 21kr.

- Teamviewer. En remote applikasjon som kan styre andre PC-er. Man installerer enkelt og greit programmet på PC-en med Spotify, og på en PC man vil styre Spotify med. Det er så enkelt å koble sammen PC-ene at jeg ikke trenger å skrive om det. Det finnes også en app til iPhone som kan styre PC-en. Den er gratis, og jeg personlig bruker dette idag.