Dårlig fjernkontroll - ny?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig fjernkontroll - ny?

Jeg har denne:
    DENON RC-1068 remote control RC1068 (bare en litt eldre modell)

Knappene er veldig trege og jeg må bruke litt kraft for å få volumknappen til å reagere. Har hatt den åpen uten at jeg ble klokere.

Hifiklubben skal ha 1700,- for ny kontroll, noe jeg finner i høyeste laget. Kan det være en idé å kjøpe derfra? Men så kommer vel moms i tillegg. Likevel havner jeg under 1000,- hvis porto ikke er så dyrt. Flere ting jeg bør tenke på?

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Logitech Harmony One? Den får du jo til rundt 1000-lappen og du skreddersyr til en viss grad slik du selv ønsker med knapper touchknapper og ikke minst kanalikoner for tv som ser unektelig stilige ut ! 8)

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er normalt meget lett å fikse. Åpne opp fjernkontrollen og vask printkortet inni og baksiden av knappegummien ren med en fuktig klut. knappegummien kan du gjerne skylle i vann men pass på å tørke GODT av og la det hele tørke til det er helt tørt før du setter dette sammen dette har jeg gjort på mange fjernkontroller og da er det spesiellt volumknappene og skifte spor knappene det er snakk om.
    (Det kan være litt vanskelig å dele fjernkontrollen men det går stort sett greit v hjelp av en liten skrutrekker og litt bestemthet.)
    Litt ekstra innsats på problemknappene og den er så god som ny etterpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiskeren
    Dette er normalt meget lett å fikse. Åpne opp fjernkontrollen og vask printkortet inni og baksiden av knappegummien ren med en fuktig klut. knappegummien kan du gjerne skylle i vann men pass på å tørke GODT av og la det hele tørke til det er helt tørt før du setter dette sammen dette har jeg gjort på mange fjernkontroller og da er det spesiellt volumknappene og skifte spor knappene det er snakk om.
    (Det kan være litt vanskelig å dele fjernkontrollen men det går stort sett greit v hjelp av en liten skrutrekker og litt bestemthet.)
    Litt ekstra innsats på problemknappene og den er så god som ny etterpå.
    Demonterte kontrollen noen timer før jeg skrev her og det var litt plagsomt å få den opp. Men det gikk. Nå vasket jeg ikke slik som du beskriver. Bare luftet og tørket(slik jeg har gjort med andre kontroller). Men får vel demontere en gang til

Takk for svar!

Skal vurdere Harmony one hvis dette ikke fungerer!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå over kontaktpunktene med viskelær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke dum Gurba. Erfaringsvis er det viktigst å ta kontaktpunktet på gummidelen. Mest belegg der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa RedEye her om dagen, ekstremt tøff IR-remoteløsning til ipod, iphone og ipad, tøft og annerledes alternativ til harmony one.

Den gjør rett og slett om wifi fra ipod til IR, og syntes den var vesentlig mye enklere å sette opp en harmony kontrollene. Pluss at når du bruker ipoden som fjernkontroll så har du belyste knapper all the way! woohoo

RedEye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •