Kjøp av hjemmekino - hjelp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av hjemmekino - hjelp!!!

Hei,

Jeg er ny bruker og tilgi meg om jeg poster innlegget på feil tråd - og stiller banale spørsmål. Men håper noen eksperter her kan hjelpe meg.

Har flyttet i ny leilighet og skal kjøpe nytt "allround" anlegg som duger (innenfor budsjettet) til TV, spill, hjemmekino og musikk. I tillegg skal jeg kjøpe ny TV og Playstation 3.

Det er 5 meter fra sofaen til veggen (veggen rommer fint 3x2 meter), så jeg har kikket på Samsung 55" LED (6005 til ca 12 000 på nettet, har ikke behov for 3D). Vurderer alternativt å la min LG 32" bli hengende og kjøpe lerret og projektor isteden.

På grunn av stuens form, ønsker jeg fortrinnsvis trådløse bakhøyttalere og disse må kunne monteres på veggen da sofaen tar hele bakveggen og jeg ikke har plass til stativhøyttalere. Ønsker relativt små og diskrete høyttalere, dog kan sub'en være stor:-)

Ønsker også å kunne surfe og streame film og musikk trådløst til TV fra laptopen. Vurderer å bruke Playstation 3 som Blueray spiller, men vet ikke helt om den duger greit nok til det. Ønsker et mest mulig sømløst anlegg som er generelt enkelt å bruke.

Totalt budsjett: Ca 35 000.

Noen som kan hjelpe meg med et forslag???

Andy

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy35
    Hei,

Jeg er ny bruker og tilgi meg om jeg poster innlegget på feil tråd - og stiller banale spørsmål. Men håper noen eksperter her kan hjelpe meg.

Har flyttet i ny leilighet og skal kjøpe nytt "allround" anlegg som duger (innenfor budsjettet) til TV, spill, hjemmekino og musikk. I tillegg skal jeg kjøpe ny TV og Playstation 3.

Det er 5 meter fra sofaen til veggen (veggen rommer fint 3x2 meter), så jeg har kikket på Samsung 55" LED (6005 til ca 12 000 på nettet, har ikke behov for 3D). Vurderer alternativt å la min LG 32" bli hengende og kjøpe lerret og projektor isteden.

På grunn av stuens form, ønsker jeg fortrinnsvis trådløse bakhøyttalere og disse må kunne monteres på veggen da sofaen tar hele bakveggen og jeg ikke har plass til stativhøyttalere. Ønsker relativt små og diskrete høyttalere, dog kan sub'en være stor:-)

Ønsker også å kunne surfe og streame film og musikk trådløst til TV fra laptopen. Vurderer å bruke Playstation 3 som Blueray spiller, men vet ikke helt om den duger greit nok til det. Ønsker et mest mulig sømløst anlegg som er generelt enkelt å bruke.

Totalt budsjett: Ca 35 000.

Noen som kan hjelpe meg med et forslag???

Andy

Snakke vi 35.000,- inkl tv'n?

ang. PS3, så se om du finn den gamle store typen finere utseende, men bedre komponent, så det er en bedre maskin, bare å oppgradere via nett når du får den i hus

Og trådløse bakhøytalere finns ikke... Trådløst i den forstand at de er trådløse er att de ikke er høytalerkabel. MEN, de er fortsatt strømledning, siden høytalerne ikke kan drives på luft å håp

Så, om budsjettet ditt er 35K - 15K til tv/PS3 så har vi da altså 20 til rådighet...

SVS S-Series 02 Compact Config pakken, der du legger til f.eks Yamaha RX-V767 (knallgod forsterker) + SVS PC12-NSD sub

Det vil enda på ca 17.000,- da har du råd til LOGITECH Squeezebox Duet

Kabler etter eget valg... men trenger ikke legge for mye penger i de
    Da skulle vel de meste være i boks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale at du ser i tråden jeg nettopp åpna da vi har nogenlunde samme budsjett (20 000 +-) :-)

Som hjemmekino ble jeg bl. a. anbefalt dette settet som skulle være veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •