Har kjøpt Klipsch RF-82 - Hva med forsterker og kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Klipsch RF-82 - Hva med forsterker og kabel?

Hei!

Skrev spm i tittelen - men kan presisere det.

Har gått til innkjøp av noen Klipsch gulvstående høyttalere med navn RF-82.

Har jeg lest korrekt har de en styrke på 150W RMS.

Jeg hadde fra før bestilt en Onkyo A5VL beregnet til Klipsch RF-62, men jeg fikk RF-82 mye billigere en annen plass og da slo jeg til. Kan jeg fortsatt bruke den forsterkeren til RF-82 eller blir den for svak.

Markedssjefen i MONO AS sa at dette ikke var noe problem, da man ikke nytter styrker fullt ut på disse høytallerne i en vanlig stue.

Mediespilleren er forresten en vinylspiller av typen REGA. Onkyon har visst innebygd forforsterker med tilpasset utgang for platespillere. Hadde vært fint om noen kunne bekrefte dette, evt komme med andre forslag til forsterkere som kan nytte Klipschene bedre.

Og kabler, det er så mye og velge i? Noen gode forslag?

Tusen takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg en receever med pre ut til ekstern effektforsterker. Anbefaler Parasound, Marantz, Emotiva, McIntosh eller andre varmtlydende forsterkere, Yamaha, Onkyo og Marantz regnes som den beste matchen av receevere til Klipsch. Hvis du ikke går for effektforsterker så er regelen mest effekt er best.

Klipsch er lettdrevne men trenger mye strøm for å holde kontroll.

Hold deg unna merker som NAD, Denon, Pioneer osv. selvom mange synes dette er helt ok blir det nok for lyst i toppen for de fleste.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hold deg unna merker som NAD, Onkyo, Pioneer osv. selvom mange synes dette er helt ok blir det nok for lyst i toppen for de fleste.
    Litt uenig ang. Pioneer, men som diskutert tidligere... De rimeligste fra Pio duger ikke, mens de i LX serien spiller vesentlig bedre...

Av hva kabler angår så kan du jo kjøpe en Monster THX rull hos en elektroforhandler, de pleier å ha dem. Ikke er de så fryktelig dyre heller disse rullene...

MEN, du vil nok bli bedt om å kjøpe et par meter på biltema

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Velg en receever med pre ut til ekstern effektforsterker. Anbefaler Parasound, Marantz, Emotiva, McIntosh eller andre varmtlydende forsterkere, Yamaha, Onkyo og Marantz regnes som den beste matchen av receevere til Klipsch. Hvis du ikke går for effektforsterker så er regelen mest effekt er best.

Klipsch er lettdrevne men trenger mye strøm for å holde kontroll.

Hold deg unna merker som NAD, Onkyo, Pioneer osv. selvom mange synes dette er helt ok blir det nok for lyst i toppen for de fleste.
    først skriver du at onkyo regnes som en av den beste matchen til klipsch, og så skriver du at man skal holde seg unna onkyo...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezpen88
    Hei!

Markedssjefen i MONO AS sa at dette ikke var noe problem, da man ikke nytter styrker fullt ut på disse høytallerne i en vanlig stue.

!
    Lurer på hva han vil definere som ei vanlig stue....

Jeg har selv hatt de og ja; de kan låte greit høyt og rått. Makser man ut disse vil man befinne seg på et volum man neppe spiller på når familien er hjemme, men når det er sagt er det også helt naturlig å guffe på når man har muligheten og dette er noe man bør ta hensyn til i mine øyne.

Mitt tips er at bruker en helt grei reciever som forforsterker (Pio og Yamaha har fungert greit for min del) og et kraftig etffekttrinn. Det ligger blandt annet en Parasound a12 ute på brukt'n nå for rundt 13k.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen forsterker mellom 3 og 7000 som funker godt til vinyl og klipsch rf-82?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    først skriver du at onkyo regnes som en av den beste matchen til klipsch, og så skriver du at man skal holde seg unna onkyo...
    Yo definert som skrivefeil ja. Onkyo er helt klart en bra match til Klipsch hehe.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezpen88
    er det noen forsterker mellom 3 og 7000 som funker godt til vinyl og klipsch rf-82?
    Tror ikke du ville hatt vondt av å sjekke torget, ligger mye fint ute til bra priser nå!:wink:

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med knallgode høyttalere!

Siden du nevner at dette hovedsakelig skal brukes til musikk/vinyl så er det vel stereoforsterker du er ute etter?

Alle klipsch høyttalere er utrolig effektive, og har ikke behov for mye effekt for å låte bra og/eller spille høyt.

Onkyo forsterkeren som du nevnte er vel en av de beste kjøpene du kan gjøre til klipsch i den prisklassen. De passer bra overens lydmessig og den har også en meget god platespillerforsterker innebygd.

Men om du har råd til en litt større forsterker så har RF-82 et utrolig dynamikk potensiale!

Hvor bor du? Du har vel mulighet til å låne med deg en sånn forsterker med deg hjem eller få lyttet til denne forsterkeren på klipsch høyttalere i en butikk i nærheten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel snart 30 tråder om klipsch her,hvorfor ikke spørre i klipsch klubben?

O

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •